A nőkre is hat
Élményben a harmonikatető is sokat nyújt
Újonnan a 206 CC megy a legjobban

Újonnan a 206 CC megy a legjobban

Újonnan a 206 CC megy a legjobban


Egy barátom mesélt egyszer arról a metálzöld Saab 900-as kabrióról Debrecenben, amely után megfordultak a nők és a benne ülőknek átintegettek a villamosmegállóból. A kérdés persze, hogy milyen lányok fejét lehetett elcsavarni vele? Elsősorban nem azokét, akiket két koktél után meg lehet dönteni a dikszóban, hanem az egyszerre csinosak és intelligensek is a varázsa alá kerültek.

Újként 3,8 milliótól

Ekkora sikerre kár számítani, de a nyitott autó tényleg öltöztet. Itthon az új autók világában kevesek hódolnak csak ennek a hóbortnak. Az autóipari piackutatással foglalkozó JATO Dynamics adatai szerint évi 500 és 700 között mozgott az itthon értékesített kabriók száma 2004 és 2006 között.

Élményben a harmonikatető is sokat nyújt

Élményben a harmonikatető is sokat nyújt

Élményben a harmonikatető is sokat nyújt


Idén áprilisig 235 ment el belőlük, persze a szürkeimport számai nélkül. Az újak közül a legtöbb nyitott tetős évek óta a Peugeot 206 CC-re jut. Új autóként a smart fortwo esetében kell a legkevesebbet költeni a kabriózásra, amely 3,8 millió forinttól kapható. A kis nyitható keménytetősök mind 4-4,5 milliótól indulnak.

Olcsó, de nem igazi kabriók

Egy kabrióban az autó formája mellett a szellő és a napfény simogatása a fő vonzerő. Napsütésben, szélben és vidámságban a harmonikatetős kisautók is egész jók. A legjobb vétel talán a négyajtós és gazdaságos 121-es Mazda. A régebbiek 350 000 és félmillió forint közötti ára egyáltalán nemsokkoló.

Pár százezer forintért

Meg kell zabálni, és három kilótól miénk a 205 CT

Meg kell zabálni, és három kilótól miénk a 205 CT

Meg kell zabálni, és három kilótól miénk a 205 CT


Ennyiért igazi kabriót is találni. Az olcsóbbak között szerintünk a nagyszériás autóra épülőkkel érdemes megpróbálkozni. Sajnos mindegyiket elcsúfítja a bukókeret, de enélkül végképp semmi merevség nem maradna a karosszériájukban.

Opel Kadettből 450 000 forinttól vihetünk haza nyitható tetősöket, legtöbbször kétliteres motorral. Az Escort és a 205-ös Peugeot akár 300 000 forint alatt is a miénk lehet. A félmillió alatti autókkal nem indulnánk el a Riviérára, de a Velencei-tó vagy a Balaton körül is szépen süt a nap, és a kabriózás a legolcsóbb nyitott autókban is élmény.

Kabriók, vétel előtt
900 000 Ft alatt is kapni Astra F kabriót

900 000 Ft alatt is kapni Astra F kabriót

900 000 Ft alatt is kapni Astra F kabriót


A nyitott autó most a legvonzóbb, de megvenni szezonon kívül érdemes. Üveg hátsó ablakot sokáig csak a legelegánsabbakhoz adtak a gyárak, a műanyag viszont idővel elmattul és összekarcolódik. A tető állapotát, tömítését legkönnyebben az autómosókban ellenőrizhetjük, de a koros autóktól kár cseppmentes zárást remélni. Ügyeljünk a tetőváz esetleges görbüléseire, a szigetelőgumik zsugorodására és a vászontető anyagának épségére, főleg a hajtásoknál.

Aki dízelmotorral keres kabriót, annak elég kevés lehetőséggel kell beérnie. Először a nyitott Audi 80-ban kormolt a TDI 1995-től, az Astra G Cabrio és a Peugeot 206 CC évekkel az ezredforduló után jelent meg dízelmotorral. A kabriók újonnan jórészt dízelmotorral is megvásárolhatóak.

A sapka a napszúrás, a sál vagy a kendő a huzattól megmerevedő nyak ellen hatásos. A hátulról támadó galád légörvények ellen a szélfogó rendkívül praktikus találmány. Ha mindennel felszerelkeztünk, akkor már csak a kozmetikai ipart érdemes segítségül hívni, leégés ellen.

Tömegautók nyitottan, 1,5 millióig

Árban az F Astrákhoz áll közel a Punto Cabrio

Árban az F Astrákhoz áll közel a Punto Cabrio

Árban az F Astrákhoz áll közel a Punto Cabrio


Másfél millió forintnál húztuk meg a következő árhatárt. Ezért a pénzért már régi, E30-as BMW 3-as kabriókat is találni, amelyek alkatrészárai nem olyan vészesek, mint az embléma alapján sokan gondolják.

Itt jelennek meg nyitottan többek között a Fiat Puntók és a 19-es Renault-k, sokszor nyugatról pár éve behozva. A biztonságnak nem használ, de a vonalvezetést annál harmonikusabbá teszi a bukókeret elhagyása. A 306 Cabriolet a szépsége, az Astra F pedig az alaptípus elterjedtsége és gazdaságossága miatt lett kiemelt ebben a sávban.


Egy szépséges francia

A francia autó a Pininfarinának köszönheti csábos külsejét. A kabriókra jellemzően ezek futásteljesítménye is alacsonyabb az átlagnál, a látottak alapján nincsenek annyira lestrapálva, mint sok kompakt autó 8-10 évesen.

Egymillió körül rálelhetünk egy szép 306-ra

Egymillió körül rálelhetünk egy szép 306-ra

Egymillió körül rálelhetünk egy szép 306-ra


Másfél milliót magunkhoz véve gond nélkül szemezgethetünk a nem túl nagy kínálatból, de 1 000 000 Ft alatt is szerencsével járhatunk.

Astra F, más szerepben

Astrát kapni 900 000 Ft alatt is, ezért a pénzért elnéznénk, hogy a nyitott tető a hátsó utasok mögé púposodik, míg az említett franciáknál fedél alatt tűnik el.

Kabrióval nem szokás tépni, ezért az Opelbe az 1,6 literes motor is bőven megteszi, amelyről tudjuk, hogy milyen takarékos. Astrából csak a legdrágábbak ára kúszik fel 1,6 millióig.

MX-5, az értelmes élményautó

A bukólámpás MX-5 a legolcsóbb

A bukólámpás MX-5 a legolcsóbb

A bukólámpás MX-5 a legolcsóbb


Sokan élveznék, ha kabriójuk egyben sportkocsi is volna. Értelmes választék híján itt a Mazda MX-5 kristályosodott ki ideális autóként. Az Amerikában Miatának hívott roadster igazi sportautó, fenomenális váltóval, klasszikus kétüléses felépítéssel és hátsókerék-hajtással, de strapabíró technikával. A bukólámpás a legszimpatikusabb és a legolcsóbb belőle, a normálisabbakat nagyjából 1,3 millió forinttól hirdetik. A típus hosszú karrierje miatt az ársáv is feltűnően tág, a modellváltás előtti pár évben gyártottakat 3,5 millió forint felett adják csak oda.

Elegáns négyszemélyesek

Aki családi, anyagi vagy bármilyen okból nem második autónak veszi a kabriót, annak találták ki a négyüléses nyitott autókat., mi most az Audi és a BMW nyitott négyüléseseire koncentrálunk.

Audik, kétmilliótól

Elegancia és minőség, kétmilliótól felfelé

Elegancia és minőség, kétmilliótól felfelé

Elegancia és minőség, kétmilliótól felfelé


Az Audi Cabriolet egyszerre stílusos és üzembiztos autó. A szappantartó 80-as Audi kupéváltozatára épül, de kabrióként egészen 2000-ig gyártották. A szimpla és kiforrott technika a klasszikus megjelenéssel együtt könnyen elcsábítja az embert, ha van ráérő kétmilliója.

Ennyiért még csak a legolcsóbbakat vihetjük haza, a jellemző árak 2,5-3 millió Ft közöttiek és nem igazán függnek a motorizáltságtól. Egy hangos, kormoló és kis fordulaton erőtlen TDI – minimális fogyasztása miatt – árban veri a sokkal drágábban fenntartható, de egész más élményt adó hathengereseket. A régebbiek közül a férfias hangú 2,3-as öthengeres a legvonzóbb.

Kevés BMW, sok Mercedes

Kétmillió alatt is van esély nyitott 3-as BMW-re

Kétmillió alatt is van esély nyitott 3-as BMW-re

Kétmillió alatt is van esély nyitott 3-as BMW-re


Ugyanígy megkérik az árát a hármas kabrióknak BMW E36-os sorozatából. A kettővel ezelőtti 3-as szériából négyhengeres és soros hatos benzinesekre is esélyünk van 1,8-kétmilliótól felfelé, de a válogatást minimum 2,5 millió forint teszi könnyebbé.

Drága kabriókból a Mercedesnél van igazán választék. Az 1989 utáni SL-t megkapni 3 millió alatt is, de nem abban az állapotban, ahogy az ember egy luxuskocsira vágyik. Itt sem a motorméret a döntő, 3,5 millióért vehetünk hasonló korú hathengeres 300-320-ast és V8-as 500 SL-t is. Szintén 3,2-3,5 millió forinttól mérik az első C-osztályra épülő SLK-kat, amely 1996-tól az első nagyszériás autó volt nyitható keménytetővel.