Miért nem Renault?
„Ez annyira román.” A jelző még rosszabbat sejtet, mint a szintén nem túl hízelgő csehszlovák megállapítás. A román termékekkel szemben erős az előítélet itthon, talán hasznosabb lett volna nálunk is Renault néven kínálni a Logant. Ahogy azokban a fejlődő vagy tőlünk keletebbre fekvő országokban teszik, ahol a Renault most veti meg a lábát a Logan révén.
Látva sok magyar fanyalgását és bizalmatlanságát a csumpi belső, a Dacia név és az egész autó iránt, mi valószínűleg nyugati piacnak számítunk. A gazdagabb országokban érdemes bedobni a kombit is, ami az elfogadásért vívott harcban itthon is sokat segíthet. Az MCV-nek rövidített kombiból ab start hiányzik a lépcsőshátú esetlen magassága. A 27 centivel nyújtott tengelytáv jót tesz a gyári nevén Multi Convivial Vehicle (együttélésre
többszörösen alkalmas jármű) arányainak, de a hátsó lámpa is sokkal szebb a limuzinénál.
Dacia a nászmenetben
Metálezüst fényezéssel a Lauréate-kivitelben a legpuccosabb Logant esküvőre is magunkkal vittük, nem volt ciki a menetben. Sőt, a virágcsokros CLS 320 CDI után ez érdekelte a legjobban a násznépet.
Meséltünk nekik a világhódító stratégiáról, az egyre jobban szaladó eladásokról Kelet-Európa, India, Dél-Amerika, a Közel-Kelet és Észak-Afrika piacain, a lehetőségekről Kínában és arról, hogy a Daciával a Renault mindenkit
lépéskényszerbe hozott. Jelenleg a Tata, a Hyundai, a Fiat, a Toyota és a VW-konszern szintén olcsó autókon dolgozik a fejlődő országok számára.
Hétnek is tágas!
A kombi annyira nagy, hogy létezése öt üléssel is örömteli, de az alapmotort kivéve 130 000 forintért tartogat egy vívmányt: a harmadik üléssort.
A hét utas legtöbbször 5+2-t jelent (pl. Doblo, Touran, Zafira, Corolla Verso) vagy 4+3-at (Mazda5), de a 7=7 képlet csak a Loganra igaz. Az első öt ülést télijózsiban autózókra méretezték, ezt sokszor megtapasztaltuk. Itt
viszont két felnőttnek a leghátsó sor is annyira tágas, hogy vérszemet kaptunk.
Kilencen a Loganban
Amíg az ifjú pár fotózása zajlott, a násznép erre fogékony tagjaiból 9 főt zsúfoltunk össze belül, a kerítések mögül kukkoló újhartyáni nénik nagy ámulatára. Az elöl ülők darabonként voltak 190 centi felett, mögöttük hárman baj nélkül elültek.
A másik oldalon kiderül, mi az, amiban a Zafira az Európa-bajnok, de itthon a Logan legjobb
Leghátra beszuszakoltunk még kettőt a megtermettekből, közöttük egy lánnyal. A Daciában nem olvad el annyira a csomagtér, mint a kompakt egyterűekben, így légies kolléganőnkre, kilencedikként, épp sikerült rácsukni a csomagtérajtót.
Nem erős, de takarékos
Belül ízelítőt kapunk a nagytömbös ipari fröccsöntés szépségeiből egy egész estét kitöltő, betonkemény műszerfallal. Annyi előnye mindenképp van, hogy nem zörög.
A kevéssé emberbarát műanyagokból kormányt is faragtak a Renault-nál, de engem ez nem zavar. Az egészről ordít, hogy mesterségesen csúfították el, nehogy alávágjon más modelleknek házon belül. Az ülések nagyok, nekem kényelmesek, ahogy a vezetői pozíció is az, de a kirívóan pocsék vagy utolérhetetlenül jó üléseket kivéve ez mindig ízlés dolga.
3,4 millió forintból a legmagasabb felszereltségen kívül megkapjuk a dízelmotort is a hétszemélyes autóhoz. A komfortos batárban adja magát a nyugodt vezetés, amihez elég a 68 lóerős dCi. Rohanni nem is lehetne vele, ez látszik a 150-es gyári végsebességből, de a dízel nyomatéka még 6 utassal is képes lendületben tartani a Logant. A kulturáltan forgó dízelhez passzol a könnyen és rövid utakat bejáró váltó.
Magyarország legjobbja
Tudni kell kompromisszumot kötni a sietés és a fogyasztás között, vagy várhatunk őszig, amikor kijön egy erősebb dízelmotor a Loganban. Nálunk a megértő tempót 6,0 literrel honorálta a motor, fele városi és fele autópályás vegyes fogyasztásként, ami kiváló eredmény egy ilyen sokoldalú és tágas autótól, gyakran 4-6 személlyel utazva.
A Logan jót tesz az emberiségnek, ha a környezetvédelemre fogékony apró vagy a spórolásra hajlamos nagyobb része hajlandó megvenni. Nézőpont kérdése, hogy felépítése primitív vagy ésszerűen egyszerű, de az tuti, hogy több száz kilóval kevesebb matériát emészt fel, mint más hétülésesek.
A dízelt az egy utasra vetített szén-dioxid-kibocsátásban egyedül a földgázüzemű és itthon nem kapható Opel Zafira CNG veri meg egy hajszállal, például a kétüléses smart fortwo dízel sehol sincs tőle.
Egy kattintás és kiderül, mennyivel drágábbak a többiek
Műszaki adatok – Dacia Logan MCV 1.5 dCi Lauréate 7 üléses | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1461 |
Furat x löket (mm) | 76 X 80,5 |
Hengerek / szelepek száma | S4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 50(68)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160/1700 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 18,0 |
Végsebesség (km/h) | 150 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
Vegyes (l/100 km) | 5,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 140 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4450/1740/1636 |
Tengelytáv (mm) | 2900 |
Csomagtér (liter) | 198-2350 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1320/540 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 185/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 369 000 |
Konkurensek (forint) | Peugeot Partner 1.6 HDi Sphere, 3 920 000 Fiat Doblo Panorama 1.3 MJet Actual, 3 705 000 Opel Combo Tour Enjoy 1.3 CDTI, 4 029 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 0 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, vezető oldali légzsák, ködfényszóró, szervokormány, tetősín, fedélzeti számítógép, motoros állítású, fűthető tükrök, távirányítós központi zár, motoros ablakemelő elöl, rádió-előkészítés |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye |
Sokak eleve elutasítják a Logant. Aki felül tud emelkedni a beidegződésein, az verhetetlen áron kap egy takarékos dízel kombit, amely ráérős és gyengén felszerelt, de valódi hétszemélyes, belül ügyesen átrendezhető és a csomagtere gigantikus. Tetszett. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |