Miért nem Renault?

Könnyű kiszállni, ha az elsők nem tolják hátra az ülésüket és a pad előrebukik
Fájintos a gép, cseppet sem román!

Fájintos a gép, cseppet sem román!

Fájintos a gép, cseppet sem román!


„Ez annyira román.” A jelző még rosszabbat sejtet, mint a szintén nem túl hízelgő csehszlovák megállapítás. A román termékekkel szemben erős az előítélet itthon, talán hasznosabb lett volna nálunk is Renault néven kínálni a Logant. Ahogy azokban a fejlődő vagy tőlünk keletebbre fekvő országokban teszik, ahol a Renault most veti meg a lábát a Logan révén.

Látva sok magyar fanyalgását és bizalmatlanságát a csumpi belső, a Dacia név és az egész autó iránt, mi valószínűleg nyugati piacnak számítunk. A gazdagabb országokban érdemes bedobni a kombit is, ami az elfogadásért vívott harcban itthon is sokat segíthet. Az MCV-nek rövidített kombiból ab start hiányzik a lépcsőshátú esetlen magassága. A 27 centivel nyújtott tengelytáv jót tesz a gyári nevén Multi Convivial Vehicle (együttélésre

Nemsokára elnyel mindnyájunkat

Nemsokára elnyel mindnyájunkat

Nemsokára elnyel mindnyájunkat


többszörösen alkalmas jármű) arányainak, de a hátsó lámpa is sokkal szebb a limuzinénál.

Dacia a nászmenetben

Metálezüst fényezéssel a Lauréate-kivitelben a legpuccosabb Logant esküvőre is magunkkal vittük, nem volt ciki a menetben. Sőt, a virágcsokros CLS 320 CDI után ez érdekelte a legjobban a násznépet.

Meséltünk nekik a világhódító stratégiáról, az egyre jobban szaladó eladásokról Kelet-Európa, India, Dél-Amerika, a Közel-Kelet és Észak-Afrika piacain, a lehetőségekről Kínában és arról, hogy a Daciával a Renault mindenkit

Szabályosan itt csak ketten ülhetnénk

Szabályosan itt csak ketten ülhetnénk

Szabályosan itt csak ketten ülhetnénk


lépéskényszerbe hozott. Jelenleg a Tata, a Hyundai, a Fiat, a Toyota és a VW-konszern szintén olcsó autókon dolgozik a fejlődő országok számára.

Hétnek is tágas!

A kombi annyira nagy, hogy létezése öt üléssel is örömteli, de az alapmotort kivéve 130 000 forintért tartogat egy vívmányt: a harmadik üléssort.

A hét utas legtöbbször 5+2-t jelent (pl. Doblo, Touran, Zafira, Corolla Verso) vagy 4+3-at (Mazda5), de a 7=7 képlet csak a Loganra igaz. Az első öt ülést télijózsiban autózókra méretezték, ezt sokszor megtapasztaltuk. Itt

Mariska, nézze, mi történik!

Mariska, nézze, mi történik!

Mariska, nézze, mi történik!


viszont két felnőttnek a leghátsó sor is annyira tágas, hogy vérszemet kaptunk.

Kilencen a Loganban

Amíg az ifjú pár fotózása zajlott, a násznép erre fogékony tagjaiból 9 főt zsúfoltunk össze belül, a kerítések mögül kukkoló újhartyáni nénik nagy ámulatára. Az elöl ülők darabonként voltak 190 centi felett, mögöttük hárman baj nélkül elültek.

A másik oldalon kiderül, mi az, amiban a Zafira az Európa-bajnok, de itthon a Logan legjobb


Leghátra beszuszakoltunk még kettőt a megtermettekből, közöttük egy lánnyal. A Daciában nem olvad el annyira a csomagtér, mint a kompakt egyterűekben, így légies kolléganőnkre, kilencedikként, épp sikerült rácsukni a csomagtérajtót.

Nem erős, de takarékos

6 l/100 km a megértő tempó fejében

6 l/100 km a megértő tempó fejében

6 l/100 km a megértő tempó fejében


Belül ízelítőt kapunk a nagytömbös ipari fröccsöntés szépségeiből egy egész estét kitöltő, betonkemény műszerfallal. Annyi előnye mindenképp van, hogy nem zörög.

A kevéssé emberbarát műanyagokból kormányt is faragtak a Renault-nál, de engem ez nem zavar. Az egészről ordít, hogy mesterségesen csúfították el, nehogy alávágjon más modelleknek házon belül. Az ülések nagyok, nekem kényelmesek, ahogy a vezetői pozíció is az, de a kirívóan pocsék vagy utolérhetetlenül jó üléseket kivéve ez mindig ízlés dolga.

Érdekelte a násznépet

Érdekelte a násznépet

Érdekelte a násznépet


3,4 millió forintból a legmagasabb felszereltségen kívül megkapjuk a dízelmotort is a hétszemélyes autóhoz. A komfortos batárban adja magát a nyugodt vezetés, amihez elég a 68 lóerős dCi. Rohanni nem is lehetne vele, ez látszik a 150-es gyári végsebességből, de a dízel nyomatéka még 6 utassal is képes lendületben tartani a Logant. A kulturáltan forgó dízelhez passzol a könnyen és rövid utakat bejáró váltó.

Magyarország legjobbja

Tudni kell kompromisszumot kötni a sietés és a fogyasztás között, vagy várhatunk őszig, amikor kijön egy erősebb dízelmotor a Loganban. Nálunk a megértő tempót 6,0 literrel honorálta a motor, fele városi és fele autópályás vegyes fogyasztásként, ami kiváló eredmény egy ilyen sokoldalú és tágas autótól, gyakran 4-6 személlyel utazva.

Ötünkkel gigantikus lenne a csomagtartó

Ötünkkel gigantikus lenne a csomagtartó

És mi mind tényleg belefértünk!


A Logan jót tesz az emberiségnek, ha a környezetvédelemre fogékony apró vagy a spórolásra hajlamos nagyobb része hajlandó megvenni. Nézőpont kérdése, hogy felépítése primitív vagy ésszerűen egyszerű, de az tuti, hogy több száz kilóval kevesebb matériát emészt fel, mint más hétülésesek.

A dízelt az egy utasra vetített szén-dioxid-kibocsátásban egyedül a földgázüzemű és itthon nem kapható Opel Zafira CNG veri meg egy hajszállal, például a kétüléses smart fortwo dízel sehol sincs tőle.

Egy kattintás és kiderül, mennyivel drágábbak a többiek


Műszaki adatok – Dacia Logan MCV 1.5 dCi Lauréate 7 üléses
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/1700
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 18,0
Végsebesség (km/h) 150
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,3
CO2 kibocsátás (g/km) 140
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4450/1740/1636
Tengelytáv (mm) 2900
Csomagtér (liter) 198-2350
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1320/540
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 369 000
Konkurensek (forint) Peugeot Partner 1.6 HDi Sphere, 3 920 000
Fiat Doblo Panorama 1.3 MJet Actual, 3 705 000
Opel Combo Tour Enjoy 1.3 CDTI, 4 029 000
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, vezető oldali légzsák, ködfényszóró, szervokormány, tetősín, fedélzeti számítógép, motoros állítású, fűthető tükrök, távirányítós központi zár, motoros ablakemelő elöl, rádió-előkészítés

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye

Sokak eleve elutasítják a Logant. Aki felül tud emelkedni a beidegződésein, az verhetetlen áron kap egy takarékos dízel kombit, amely ráérős és gyengén felszerelt, de valódi hétszemélyes, belül ügyesen átrendezhető és a csomagtere gigantikus. Tetszett.

Pontszám (max. 10) 7,5 pont