2006-ban Michael Schumacher győzelemmel búcsúzott szurkolóitól az Olasz Nagydíjon, akiket 2000 és 2005 között sorozatban ötször örvendeztetett meg bajnoki címmel. Bár a Ferrari az utóbbi két évben alulmaradt a világbajnokságban a Renault-val szemben, a tifosik számára csak a győzelem elfogadható Monzában.

2007-ben azonban egy sima elsőség nem is elég a Ferrari számára, a Török Nagydíjhoz hasonlóan kettős győzelmekre van szükségük, hogy ledolgozzák hátrányukat a pontversenyben.
 

A Ferrarinak nyerni kell 1
Bármelyikük nyerhet

Bármelyikük nyerhet

Bármelyikük nyerhet


Öt verseny van még hátra, miközben Felipe Massa 15, Kimi Räikkönen 16 ponttal marad el az éllovas Lewis Hamilton mögött, a Ferrari pedig 11 egységes hátrányban követi a McLarent.

A gyors pályákon idén a Ferrari előnyben volt, így azt hihetnénk, simán letudják a hétvégi versenyt. De a McLaren autója sokat javult, ahogy az olaszok is fejlődtek a lassabb kanyarok terén. A múlt héten Monzában teszteltek a csapatok, ahol minden nap a McLaren autói voltak a leggyorsabbak.

Persze a ferrarisok nem győzték hangsúlyozni, hogy ez csak egy teszt, nem szabad következtetések levonni belőle. Azért Kimi Räikkönen kemény versenyre számít. Ronthat a McLaren csapat teljesítményén, hogy újabb bizonyítékok merültek fel a kémügyben, sőt tegnap újra megbüntették őket.

Csak a győzelem elfogadható

Csak a győzelem elfogadható

Csak a győzelem elfogadható


Komolyan kell számolni a BMW-vel is, hiszen Monza elsősorban a motorokról szól, amiben a csapat igencsak rendben van. Nem is titkolják: sokat várnak a versenytől.

Bár nem függ össze közvetlenül a versennyel, azért fontos lesz, hogy mit mond Flavio Briatore, vagyis mond-e egyáltalán valamit. Ha ugyanis nem jelenti be a Renault 2008-as pilótáit – mint korábban ígérte -, sejthető, hogy nem a levegőbe beszéltek, amikor Alonso visszacsábítását tervezték.

Ez történt 2006-ban:

 
A pálya és a verseny:

Milánótól északra fekszik a monzai versenypálya, ami Silverstone-hoz hasonlóan már az első Forma-1-es idényben, 1950-ben is szerepelt a világbajnokság naptárában. Az Olasz Nagydíj ennél is nagyobb múltra tekinthet vissza, hiszen az idei lesz a 78. GP.

Jelenleg ez a pálya a leggyorsabb a Forma-1-es sorozatban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve, több részen is 300 km/óra felett autóznak. A padlógázas szakaszokat gyors sikánok szakítják meg az 5793 méter hosszú pályán.

Nehéz feladat vár a fékekre

Nehéz feladat vár a fékekre

Nehéz feladat vár a fékekre


Az átlagsebesség könnyedén elérheti a 240 km/órát is, ezért a motorokra komoly terhelés vár az előttünk álló hétvégén. Juan Pablo Montoya 2002-ben, majd 2004-ben is 260 km/órás átlagsebességgel ért körbe, míg Antonio Pizzonia korábban az egyik részen súrolta a 370-es tempót.

Várhatóan nem lesz hiány előzésekben sem, amit elsősorban kifékezéssel hajtanak majd végre a pilóták, így a fékek igénybevétele magasabb lesz az átlagnál. A csapatok a legalacsonyabb szárnyállással készülnek a minél nagyobb végsebesség elérése érdekében, illetve az autók egyszerűbb ruhát kapnak, hogy csökkentsék a légellenállásukat.  


2007-es OLASZ NAGYDÍJ:
                         
                                                                       

Az időmérő edzés: 2009.09.08-án 14 órakor kezdődik.
A futam: Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 9-én 14 órakor indul.
Pályarekord: 1 perc 21.046 másodperc, Rubens Barrichello, 2004.
2006-os dobogó:1.Michael Schumacher, 2. Kimi Raikkönen, 3. Robert Kubica          
    

Egy kör Monzában: