A Frankfurti Autókiállítás fontosságát könnyű észlelni, például a kulisszákból. A Volkswagen ismét egy kosárlabda-stadiont bérelt ki, hogy a velünk együtt összetrombitált 1500 újságírónak egy este, egy fedél alatt mutassa be újdonságai legjavát. Azért nem mindent, mert a nyolc márka (Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Skoda, VW és VW haszonjárművek) más világpremiereket is tart, például az RS6-os Audiét és a Volkswagen Tiguanét, de azokat a szalonon hagyták.
Egy szőke, egy Audi
Tegnap este az Audi nyitott. Egy szőkeséggel a cég elnöke leleplezi az A4-est, majd a nő jobbra el, a menedzser marad. Elmondja, hogy az idei lesz sorozatban a 12. rekordévük, majd az A4-ről, mint a legjobban fogyó autójukról beszél. Az új A4 élőben nagyon vonzza a szemet, a kiállított háromezres TDI kiállása szenzációs, belül nagyobb elődjénél, szóval a jövőben is maradhat a siker, fény, csillogás.
A Skoda jön másodikként. A sima Fabia Combi helyett a lepel alól a Scout kerül elő. Elvileg még tanulmány, de a Polo, az Octavia, a Roomster vagy a Rover 45, a Citroën C3 és a Ford Fusion körbeműanyagozott modelljei után aligha mond le róla a Skoda. A Skodát remekül kitalálták és felépítették arculatával, autókínálatával együtt.
SEAT és Lamborghini
Ez az a következetesség, amit az egy ideig olcsó Volkswagenként, aztán sportos élménymárkaként pozícionált SEAT-nál nem érezni. A Lamborghinit megújító Luc Donckervolke autója nyomokban sem hasonlít a most utcán lévő spanyol modellekre, viszont a Tribu jól néz ki. A háromajtós terepjáró az új formai irányvonalat jelzi a katalán autógyártónál.
A SEAT mellett két lány állt, de a Lamborghini – anyai ágon olasz származású – elnökét már három csinibaba kísérte a leleplezéshez. Nagy kópé ez a Stephan, mindig tudott élni – súgtak össze körülöttem többen, gondolom Herr Winkelmann ismerősei. A csajok átütő sikert arattak, az adók nélkül egymillió eurós (250 milliónál kicsit drágább) álomautóval együtt.
Adó nélkül 350 millió
Ennél is drágább a fényezetlen, alu és szénszálas karosszériaelemeit büszkén viselő Bugatti EB 16,4 Veyron Pur Sang. A telivérnek (franciául pur sang) elnevezett különlegesség alapára nettó 1,4 millió euró. Az első már el is kelt, de az adók nélkül 350 milliós autóból még négy vár tulajra. Ehhez képest a Bentley Continental GT Speed szerény jármű a 610 lóerős turbómotorral és a 326 km/órás végsebességgel.
Ez csak a töltelék volt. A szenzációt a Volkswagen hozta magával, lapozzanak!
Nehéz sorrendet felállítani, de a németek számára az egész autókiállítás talán legfontosabb autóját a Volkswagen mutatja be, hivatalosan ma 11 órától. Nem a 47 centivel megnyújtott, hétüléses Caddy Maxi Life-ra gondolok, hanem egy farmotoros kiskocsira.
Szeretetre méltó, mint egy Twingo
Az utolsóként leleplezett Volkswagen up! tanulmányautó új korszakot jelezhet. A rokonszenves, csibészes és nem állandóan felfelé nyomuló Volkswagenekét. Nem akar többet elhitetni magáról a reálisnál, de épp ezért nagyon tetszett ez az igényesen megtervezett újdonság.
Én ilyennek képzelnék egy Renault Twingót a német gyártól. Az első Twingót azért is érdemes megemlíteni, mert hosszban csak két centi köztük a különbség az up! javára, a VW belseje is variálható, széles mosolyt formáz az orra és kicsit egyterűsített a kasztnija.
Három liter/100 km
Kétféle irányba megy majd tovább a New Small Familynek (új kiskocsicsaládnak) nevezett projekt.
A fejlődő országoknak lehet belőle egy 6000 eurós, forintban másfél milliós kisautó egyszerű kivitelben és kéthengeres motorral. Nyugat-Európában viszont legalább 8000 eurós ártól városi autóként hódíthat, sokféle extrával és csupán háromliteres fogyasztású dízelmotorral.
Gyártani fogják
Az up! farmotoros és hátsókerék-hajtású, mint a valóban legendás Bogár. Elöl egyiküknek sincs hűtőnyílása, ebben is nagy elődjét követi. A márkán belül a négyüléses autócska kap elsőként érintőképernyős navigációs rendszert, mert a gyárnak sikerült megoldania, hogy ne karcolódjon, öregedjen olyan gyorsan a nyomkodott felület.
Mindhárom utasülés kiszerelhető és összehajtható, ilyenkor a motor fölötti hátsó, vagy a motor helyén, elöl felszabaduló csomagtérbe rakhatjuk őket. A gyár elvileg a frankfurti reakciókat teszteli vele, de az up!-ot körülzáró embertömeg alapján tuti a siker. A sorozatgyártás időpontja még nem ismert, tippünk szerint 2010-ig piacra kerülhet az új kisautó.