2001-es megjelenése óta az X-Trail meglepően sikeres modell, így várhatóan a modellfrissítés után sem lesz ez másként. A tervezőknek komoly gondot okozott, hogy a korábbi X-Trail tulajdonosoknak feltették a kérdést, hogy szerintük mit kéne megváltozatni az új modellen. A válasz az volt hogy semmit, de nekik mégis valami teljesen újat kellett letenni az asztalra.

Mindenre felmászik
Mocskosan

Mocskosan

Mocskosan


Az X-Trailbe a Qashqaiból már ismerős műszerfal került, tolatókamerával, navigációval. A navigáció egyelőre csak Budapesten, Debrecenben és Miskolcon elég részletes, de a főutak azért rajta vannak. A forgalmazó szerint hamarosan érkezik hozzá a frissítés.

Motorválasztékában csak a 2,5 literes 169 lóerős benzines maradt a régi – ezt főleg a nem éppen fogyasztásérzékenységéről híres orosz piac miatt hagyták a palettán, de új a Qashqaiból ismerős 2,0 literes benzines, valamint a 150 és 173 lóerős dízel is.

A szögletes, karakteres formához érdemben nem mertek hozzápiszkálni, így az autógyártásban mára már megszokott módszerhez folyamodtak, szinte mindenhol kicsit megnövelték a járgányt. Hosszabb lett az autó, és a tengelytáv is, de a rugók áthelyezésével még a csomagtartót is sikerült szép nagyra növeszteni.

Sorban

Sorban

Sorban


Formájához képest terepen meglepően jól boldogul az inkább családi szabadidő-autónak látszó járgány. Felező, difizár és egyéb finomságok helyett elektronika dolgozik benne, tényleg megdöbbentően gyorsan és okosan.

Szerencsénkre nekünk nem kellett csupán a hangzatos reklámszövegekkel beérnünk, hanem valódi, igazi taknyos, csúszós, sáros terepen ki is próbálhattuk, mit is tud a „világ legfejlettebb 4×4-es rendszerének” nevezett készség. Hogy igazán sportszerű legyen a teszt, minden gyári volt a kocsikon, még rendes terepgumit sem kaptak.

Programkapcsoló

Programkapcsoló

Programkapcsoló


Bár nem tartom magam a mindenféle csodaelektronikák rajongójának, de a Nissanban remekül dolgozott az elektronika, és a fizika törvényeit is jól ismerte. A rövid tesztúton csak a minden autóba kivezényelt, úgynevezett „instruktor” zavart. Mivel a rendezvényre nem elméleti matematikusokat hívtak meg, hanem autós újságírókat, így a folyamatos, autóvezető-oktatói magyarázástól, kapcsolókba nyúlkálástól sokunknak égnek állt a haja. Tessék példát venni a Land Roverről ők nem fárasztják az embert potyautasokkal.