A nemrég Visegrádon bemutatott Volkswagen Tiguan többek között a törésbiztonsággal teheti magát vonzóvá az amúgy eléggé telített várositerepjáró-piacon – az EuroNCAP töréstesztjén mind az öt csillagot elhozta.

A 64 km/órás frontális teszten a Tiguanra nem sok panasz lehet: az utastér nem deformálódott, a Volkswagen-gyárban pedig olyan ügyesen rakták össze a belsőt, hogy még a műszerfal sem jelent komoly veszélyt az elöl ülőkre. Épp csak egy picit – a vezetőnek nem jár térdlégzsák.

Az oldalirányú és az oszloptesztet hibátlanul, maximális pontszámmal teljesítette az új VW. A biztonsági felszerelések terén jól el van látva a Tiguan: biztonságiöv-előfeszítő, överő-szabályozó, vezető- és utasoldali front-, test- és fejlégzsákja is van. A felnőtt utasok biztonságára összesen 34 pontot gyűjtött az autó, ez öt csillagot ér.

Hurrá, megúsztam!
Hurrá, megúsztam!

Hurrá, megúsztam!

Hurrá, megúsztam!


A gyermekülésekkel a szokásos gondok voltak ennél a tesztnél is: az utasoldali légzsák állapotjelzője nem egyértelmű, így az előre, háttal beszerelt gyerekülés nincs teljes biztonságban, és az erre figyelmeztető matrica sem igazán figyelemfelkeltő. A Tiguanban természetesen vannak ISOFIX ülésrögzítők, de ezek pontos jelölése nem egyértelmű. Az autó mindezek ellenér kiválóan szerepelt ezen a téren is, a másféléves utas védelmére maximális pontszámot kapott, de a háromévesekre vonatkozó eredmény sem sokkal maradt le, összesítve 39 pont.

Gyalogosként a lábunkat biztonságban tudhatjuk, ha a Tiguannal találkozunk, a lökhárító megfelelően „puha”, hogy a komoly sérüléseket megússzuk, azonban ugyanez már nem mondható el a motorháztető széléről. Ez így 14 pont, két csillag.