Végre egy autó, amihez nem adnak trendi életérzést
Magas ülés az ülés, ahogy az autó is

Magas ülés az ülés, ahogy az autó is

Magas ülés az ülés, ahogy az autó is


A németeknek is kellett

Talán meglepő, de ez az a személygépkocsi, amin a németországi Nissan-kereskedések összevesztek az importőrrel. A hajbakapás oka, hogy a gyár csak a konzervatívnak tartott piacokon, tehát a mi régiónkban és tőlünk keletre akarta bevezetni a Tiidát, a nyugatiak meg boldoguljanak a nagyon sikeres Qashqaijal az Astra és a 307 kategóriájában.

De a germán kereskedők szerint ott is maradtak páran, akik egy hagyományos kompakt autót szeretnének, ezért ragaszkodtak a Tiida bevezetéséhez. Erőfeszítéseiket siker koronázta, de a kocsit nézegetve nem értem, miért brusztoltak ezen ennyit.

A konzervatív vásárlók autója

A konzervatív vásárlók autója

A konzervatív vásárlók autója


Túl az ifjonti héven

Persze van, akinek épp ez tetszik, a Nissan szerint az idősebbek közül kerülnek majd ki a vásárlók. Egy 70 körüli úr tényleg negyed órát várt rám a közért előtt, hogy visszaérjek és kikérdezhessen az autóról. A motorkínálat érdekli, az ára, a fogyasztás és a felszereltség. Tetszik neki a magas vezetőülés és a rengeteg hely. Jó kis autó, megbízható japán – állapítja meg.

A designban van jókora adag Renault, de a magas tetős koncepcióval főként a 307-est követi. Elsőre egy emészthető formájú, szorgos hangyának tűnik. 700 kilométerrel később már tudok az autóról annyit, hogy évek múlva tényleg nem villan majd be az agyamba élményként, de nagyon jól kiszolgál.

Hátratolt üléssel tényleg ilyen tágas

Hátratolt üléssel tényleg ilyen tágas

Hátratolt üléssel tényleg ilyen tágas


Tildácska, az intelligens

Szöges ellentétben a fakó külsővel, Tildácska belül nagyon is ötletes. Valamiért csak maroknyi kisautóban (pl. Micra, Yaris, Twingo) van tologatható hátsó üléspad, de legalább a Nissan a nagyobb autóba is belepakolta. Így a leghosszabb sofőr mögé is kényelmesen befér egy magas utas, mert a felfújt karosszériában a fejtér is jó.

A kedvességeknek mesze nincs vége! Hátul is állítható a támla dőlése, az első ajtók elnyelnek rengeteg CD-t és egy A4-es mappát az üdítősüvegen túl, de van dögivel más rakodóhely is. A klimatizálást az átlagosnál több kilépővel, ezért finomabban sikerült megoldani. Mivel még az anyagminőséggel is törődött valaki a Nissannál, egy feltüzelt tanerő akkora ötöst adna a belső térre, hogy kilóg a naplóból.


Renault-dízellel

Kár, hogy a Tiida nem létezik 1,4-es motorral, a Note-ban meglepően jó volt. Az ezernégyes Tiida valószínűleg jól szaladna a hazai piacon, így viszont maradnak a drágább lehetőségek. Ha a minimum 4,6 milliós árával belefér a büdzsébe, akkor az egyetlen dízel jó választás.

Öt liter alatt fogyaszt, ha ráérünk

Öt liter alatt fogyaszt, ha ráérünk

Öt liter alatt fogyaszt, ha ráérünk


A 105 lóerőt csúnya turbólyukkal sikerült csak összehozni, ezért aki kulturált fordulatszámokon vált, azt alapos megtorpanás fogadja egy fokozattal feljebb. A pontos váltóval szorgosan kell bánni, de amikor él mind a 240 Nm, a Tiida erősen húz, szépen halad autópályán és megkönnyíti az előzéseket.

4,6 liter, ha ráér

Hiába a hatodik fokozat, tartós 150-160-nál gazdagon kapjuk a zajt. A fogyasztásnak viszont nem árt a sebesség, 6,5 literből megállt, pedig az autó teljesen új volt, még a bejáratáson sem esett túl. 110-re engedve a tempót 4,6 literre esett a fogyasztás és a csend is visszatért.

Elandalodni mégsem lehet, mert a rugózás valószínűleg haragszik a keresztirányú úthibákra. Dacból meg sem próbálja tompítani őket, hanem üt egy nagyot áthajtva rajtuk. A kényelem részben szubjektív, volt akinek egy óra után fájt a háta a vezetőülésben.

4,8 millió nem túlzás érte

4,8 millió nem túlzás érte

4,8 millió nem túlzás érte


Nekem kutya bajom nem volt Szegedig és vissza, de közepesnél jobbnak én sem mondanám. Az útfekvés biztonságos, de a kanyarok nem okoznak lelkesedést. Az átlagembernek az autózás nem örömforrás, hanem helyváltoztatás.

Ötmillió alatt

A Nissan bátran áll hozzá a Renault-tól kapott dízelmotorhoz. A vízhőfokmérő helyett csak egy kék ábra világít pár percig, aztán elvileg szabad a pálya. A gyár több más apróságot is lecsípett a felszereltségből. A kormányt nem lehet kihúzni tengelyirányban, az ablakok nem mennek fel-le egy gombnyomásra, nincs állítható deréktámasz a vezetőüléshez és este sötétben maradnak a rádió gombjai a kormányon. A kényelmi és a biztonsági felszereltség viszont gazdag, így a tesztelt, Acenta kivitelű modell 4,8 milliós ára teljesen rendben van.


Műszaki adatok – Nissan Tiida Acenta 1,5 dCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 78(105)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,3
Végsebesség (km/h) 186
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,2
CO2 kibocsátás (g/km) 139
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4295/1695/1533
Tengelytáv (mm) 2600
Csomagtér (liter) 300-425
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1360/425
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 52
Gumiméret 195/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 810 000
Konkurensek (forint) Hyundai i30 1,6 CRDI HP Premium, 4 763 000
Kia Cee’d 1,6 CRDi EX Limited, 4 478 000
Mazda3 1,6 CD 110 TX, 5 329 900
Opel Astra Cosmo 1,7 CDTI, 5 071 000
VW Golf 1,9 TDI Comfortline, 6 329 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, első, oldalsó és függönylégzsák, automatikus légkondicionáló, kormányról vezérelhető hathangszórós CD-s rádió Bluetooth kihangosítóval, hatlemezes CD-tár, fedélzeti számítógép, esőérzékelő ablaktörlő, automatikusan bekapcsoló fényszóró, távirányítós központi zár, motoros ablakemelők és kartámaszok elöl-hátul,

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Egy átlagos autó a félig telt pohár esete: félig üres vagy félig teli. Ha azt nézzük, hogy ennyiért vannak jobb kocsik, a Tiida nem érdekes. Ha azt vesszük, eleget tud-e a mindennapokban, a válasz erős igen. A belső tere egyenesen az élen van.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont