A formaterv önmagában eladja
A formaterv önmagában eladja

A formaterv önmagában eladja

A formaterv önmagában eladja

 

 

Spark, Lacetti, HHR

A Chevrolet érdekes helyzetben van. Egyrészt az embereket látványosan jobban vonzza a Daewoonál az arany csokornyakkendős embléma, ez tiszta sor. De mi köze az amerikai Chevrolet márkához egy apró Sparknak, egy olaszos Lacettinek? Talán az Epica vagy a Captiva a jenkiknél is autószámba megy, de a helyi márkakereskedésben kevés kötődést fedezni fel a név és a kínálat között.

Ez már nem sokáig lesz így, novembertől például egy dél-alföldi szalonban is vehetünk kiköpött amerikai autót. A Chevrolet HHR konkrétan Mexikóból jön, mert a nagy vízen túl is a pénz az úr, de ezzel együtt tuti amerikai autó.

Jobbra az 1949-es Suburban, az ihletadó

Jobbra az 1949-es Suburban, az ihletadó

Jobbra az 1949-es Suburban, az ihletadó

 

 

Rokonság: Corvette és Suburban

Elég ránézni, és máris megsimogat Amerika. Érzésre a családdal megyünk a végtelen utakon a naplementébe, máris jön a görkoris pincércsaj, mindenhol pickupok, gyorséttermek, a városokban Starbucks-kávézók.

Kívülről valóban nem is lehetne ennél amerikaibb, formáját az 1949-es Chevrolet Suburban ihlette.

Ránézésre az ember annyit érez, hogy ez tényleg király, zsír a gép, az angolosok kedvéért cool. A krómozott hűtőrács a Suburban, a kerek hátsó lámpa pedig a Corvette öröksége.

A Heritage High Roof rövidítése, magyarul örökség és magas tető

A Heritage High Roof rövidítése, magyarul örökség és magas tető

A Heritage High Roof rövidítése

 

 

Heavy metal

A retroautó Brian Nesbitthez köthető, aki a General Motorsnál az észak-amerikai formatervezési alelnök. Nesbitt nagy spíler a régi formák felélesztésében, a Chrysler PT Cruiser is őt dicséri.

A HHR a „heavy Chevy” vonalat követi, tehát a sok fémmel masszív benyomást kelt, míg a magasan kezdődő, keskeny üvegfelületek alacsonyabbnak láttatják a ténylegesnél. A hatásos megjelenés ellenére az autó nem is olyan nagy, egy Astra H Caravan vagy Mégane kombi túllóg rajta pár centivel.

Ez az élet császára pozíció

Ez az élet császára pozíció

Ez az élet császára pozíció

 

 

Belül okos

Aki kicsit is magas, az felejtse el a tolótetőt. Mivel az utas oldalán nem állítható az ülésmagasság, elöl pocsék a fejtér. Hátul kényelmesebb a HHR, mert itt a lábakon kívül a fejnek is bőven van helye.

Belül praktikus és okos a kompakt kombi. Lehajtott üléssel a csomagtartó szintjére süllyed a háttámla, amit megtoldhatunk az utasülés ledöntésével. Máris mehet be a szörf, és irány Santa Monica beach, de legalább a Velencei-tó.


Úton az erődítmény

Menet közben mintha egy erődítményben utaznánk. A kis ablakokon keveset látni kifelé, alaposan körbevesz az autó, ami sokakban védettségérzetet kelt. Örömmel láttuk, hogy a HHR egyáltalán nem silány belül, szemben oly sok mostani amerikai autóval.

Borosüveggel is jól rakodható

Borosüveggel is jól rakodható

Borosüveggel is jól rakodható

 

 

Ennek az autónak fő vonzereje és nyilván a baja is az, hogy az USA szülötte. Ott van hely bőven a széles utakon, nem gond, ha egy kocsinak ilyen sok hely kell a megforduláshoz. A kint alacsony árak fejében belefér a rövid ülés, az izzasztó bőrkárpit, a csak négyfokozatú automata váltó és a furcsa ergonómia a legalulra, a váltó elé süllyesztett ablakemelő kapcsolókkal.

Ez is ECOTEC

A HHR karakteresen amerikai autó, ez benne a jó. Egészen királyul lehet vele kilógatott karral vonulni, ehhez csak a zárnak a felfelé meredő úszóját kell ügyesen kikerülni könyökben. A futóműben nincs annyi pomádé, hogy lekarcolnánk a tükröt kanyarban és nem kell tartani imbolygó hajókázástól sem, de a lágy rugózás finoman leszereli az úthibákat.

Nem túl hosszú, de tágas a HHR

Nem túl hosszú, de tágas a HHR

Nem túl hosszú, de tágas a HHR

 

 

Ebben az autóban fel kell venni a nyugodt tempót, a 2,4 literes motortól nem is telik ennél több. A gép a 2,2-es Vectra és a Zafira rokona, modern szerkezet és 175 lóerős, de ennél kevesebbet érezni vezetés közben.

A számítógép a sietve letekert menetpróbán 12 literes átlagot írt ki, ami nem több a reálisnál egy nehéz, erőtlen és automata váltós benzinest hajszolva.

Éjcs-éjcs-ár

Sietni tényleg értelmetlen, inkább tegyük D-be az automatát és élvezzük az életet a Chevrolet HHR-rel! Útközben gyakoroljuk be a helyes kiejtést, ami a gyáriak szájából így hangzik: sevrolé éjcs-éjcs-ár. Mindig lesz miről beszélgetni vadidegenekkel, annyira érdekes és ritka mifelénk.

Lusta és kényelmes, jó vele utazni

Lusta és kényelmes, jó vele utazni

Lusta és kényelmes, jó vele utazni

 

 

Ha a dízelmotorról érdeklődnek, gyorsan szereljük le a kérdezőt. Nincs róla szó, mert Amerikában így is veszik rendesen, két év alatt 200 000 elment belőle. A turbós viszont érkezik, az Opel GT 260 lóerős motorjával és SS néven.

Nálunk a 2,4-es benzines lesz az egyetlen motor, csak még azt nem tudni, milyen áron. Az ötgangos kézi váltó helyett érdemes helyből a négyfokozatú automatát rendelni, kuplungpedállal csorbulna az amerikás életérzés. Márpedig a HHR-ben ez a lényeg, és ellentétben az időnként kiábrándító amerikai vackokkal, ez a kombi stílusos családi autóként is elképzelhető.