Spark, Lacetti, HHR
A Chevrolet érdekes helyzetben van. Egyrészt az embereket látványosan jobban vonzza a Daewoonál az arany csokornyakkendős embléma, ez tiszta sor. De mi köze az amerikai Chevrolet márkához egy apró Sparknak, egy olaszos Lacettinek? Talán az Epica vagy a Captiva a jenkiknél is autószámba megy, de a helyi márkakereskedésben kevés kötődést fedezni fel a név és a kínálat között.
Ez már nem sokáig lesz így, novembertől például egy dél-alföldi szalonban is vehetünk kiköpött amerikai autót. A Chevrolet HHR konkrétan Mexikóból jön, mert a nagy vízen túl is a pénz az úr, de ezzel együtt tuti amerikai autó.
Jobbra az 1949-es Suburban, az ihletadó
Rokonság: Corvette és Suburban
Elég ránézni, és máris megsimogat Amerika. Érzésre a családdal megyünk a végtelen utakon a naplementébe, máris jön a görkoris pincércsaj, mindenhol pickupok, gyorséttermek, a városokban Starbucks-kávézók.
Kívülről valóban nem is lehetne ennél amerikaibb, formáját az 1949-es Chevrolet Suburban ihlette.
Ránézésre az ember annyit érez, hogy ez tényleg király, zsír a gép, az angolosok kedvéért cool. A krómozott hűtőrács a Suburban, a kerek hátsó lámpa pedig a Corvette öröksége.
A Heritage High Roof rövidítése
Heavy metal
A retroautó Brian Nesbitthez köthető, aki a General Motorsnál az észak-amerikai formatervezési alelnök. Nesbitt nagy spíler a régi formák felélesztésében, a Chrysler PT Cruiser is őt dicséri.
A HHR a „heavy Chevy” vonalat követi, tehát a sok fémmel masszív benyomást kelt, míg a magasan kezdődő, keskeny üvegfelületek alacsonyabbnak láttatják a ténylegesnél. A hatásos megjelenés ellenére az autó nem is olyan nagy, egy Astra H Caravan vagy Mégane kombi túllóg rajta pár centivel.
Ez az élet császára pozíció
Belül okos
Aki kicsit is magas, az felejtse el a tolótetőt. Mivel az utas oldalán nem állítható az ülésmagasság, elöl pocsék a fejtér. Hátul kényelmesebb a HHR, mert itt a lábakon kívül a fejnek is bőven van helye.
Belül praktikus és okos a kompakt kombi. Lehajtott üléssel a csomagtartó szintjére süllyed a háttámla, amit megtoldhatunk az utasülés ledöntésével. Máris mehet be a szörf, és irány Santa Monica beach, de legalább a Velencei-tó.
Úton az erődítmény
Menet közben mintha egy erődítményben utaznánk. A kis ablakokon keveset látni kifelé, alaposan körbevesz az autó, ami sokakban védettségérzetet kelt. Örömmel láttuk, hogy a HHR egyáltalán nem silány belül, szemben oly sok mostani amerikai autóval.
Borosüveggel is jól rakodható
Ennek az autónak fő vonzereje és nyilván a baja is az, hogy az USA szülötte. Ott van hely bőven a széles utakon, nem gond, ha egy kocsinak ilyen sok hely kell a megforduláshoz. A kint alacsony árak fejében belefér a rövid ülés, az izzasztó bőrkárpit, a csak négyfokozatú automata váltó és a furcsa ergonómia a legalulra, a váltó elé süllyesztett ablakemelő kapcsolókkal.
Ez is ECOTEC
A HHR karakteresen amerikai autó, ez benne a jó. Egészen királyul lehet vele kilógatott karral vonulni, ehhez csak a zárnak a felfelé meredő úszóját kell ügyesen kikerülni könyökben. A futóműben nincs annyi pomádé, hogy lekarcolnánk a tükröt kanyarban és nem kell tartani imbolygó hajókázástól sem, de a lágy rugózás finoman leszereli az úthibákat.
Nem túl hosszú, de tágas a HHR
Ebben az autóban fel kell venni a nyugodt tempót, a 2,4 literes motortól nem is telik ennél több. A gép a 2,2-es Vectra és a Zafira rokona, modern szerkezet és 175 lóerős, de ennél kevesebbet érezni vezetés közben.
A számítógép a sietve letekert menetpróbán 12 literes átlagot írt ki, ami nem több a reálisnál egy nehéz, erőtlen és automata váltós benzinest hajszolva.
Éjcs-éjcs-ár
Sietni tényleg értelmetlen, inkább tegyük D-be az automatát és élvezzük az életet a Chevrolet HHR-rel! Útközben gyakoroljuk be a helyes kiejtést, ami a gyáriak szájából így hangzik: sevrolé éjcs-éjcs-ár. Mindig lesz miről beszélgetni vadidegenekkel, annyira érdekes és ritka mifelénk.
Lusta és kényelmes, jó vele utazni
Ha a dízelmotorról érdeklődnek, gyorsan szereljük le a kérdezőt. Nincs róla szó, mert Amerikában így is veszik rendesen, két év alatt 200 000 elment belőle. A turbós viszont érkezik, az Opel GT 260 lóerős motorjával és SS néven.
Nálunk a 2,4-es benzines lesz az egyetlen motor, csak még azt nem tudni, milyen áron. Az ötgangos kézi váltó helyett érdemes helyből a négyfokozatú automatát rendelni, kuplungpedállal csorbulna az amerikás életérzés. Márpedig a HHR-ben ez a lényeg, és ellentétben az időnként kiábrándító amerikai vackokkal, ez a kombi stílusos családi autóként is elképzelhető.