Peugeot és Citroën is van belőle
Peugeot és Citroën is van belőle

Peugeot és Citroën is van belőle

Peugeot és Citroën is van belőle


Irány Távol-Kelet

A francia menedzserek ügyesen felmérték a várható lepattintást, így inkább Japánba váltottak repülőjegyet. A Távol-Keleten hamar egymás tenyerébe csapott a PSA Peugeot Citroën és a Mitsubishi vezetősége. A bolt a következő: a japán fél a galloknak is gyártja az Outlandert kicsit más orral és farral, a franciák meg tejelnek nekik. Így is olcsóbb, mint önállóan kihozni egy szabadidő-autót.

Visszafelé az Air France első osztályán szépen fogyott a csigás békacomb, hörpölték a pezsgőt meg a pastist, talán még a stewardess-szel is összejött egy kis flört, szóval minden biztatóan alakult.

Levették a Lexus RX lámpáját

Levették a Lexus RX lámpáját

Levették a Lexus RX lámpáját


Nálunk mucsubicsi ótlander

Hozzánk fordított sorrendben jutottak el a hármas ikrek. Az itthon még nem is forgalmazott Peugeot 4007-est vezettük elsőként, aztán az Alföldön a C-Crossert, majd a donor is befutott.

A név tág teret enged a szociokulturális háttér által meghatározott kiejtési sajátosságoknak. A Mitsubishi több verzióban rögzült. A Garai téri piacon jó eséllyel mucsubicsi vagy micsubicsi hangzik el a kolbászszaftba tunkolóktól. A képzettebbek a micubisihez ragaszkodnak.

A modellnévre magyar szájból az ótlander tűnt a legautentikusabbnak, benne a vázas Csepel kerékpárok és a háztáji gazdaságok hangulatával. A külföldre szakadt hazánkfia ajkát egy menő áutlendö hagyja el, de aki pickupolja a childreneket, attól nem lepődünk meg ezen. A régi vágású németesek megmaradnak az autlander mellett.

Semmi különös, de takaros a design

Semmi különös, de takaros a design

Semmi különös, de takaros a design


Megtehetném, de mégsem

Én is aláírom, hogy egy SUV a kihasználatlan lehetőségek tárháza, de az Outlander mégis vonzó. Az ember beleül, és fogva van. A nőket elkapja benne a biztonságérzet, élvezik a magas ülést, a jó kilátást, nekem meg a sokoldalúsága tetszik.

Elöl még semmi különösebb truváj nincs, kényelmesek az ülések, jó sok hely van rámolni, de ettől nem lábad könnybe a szemünk. A hátsó üléssorokban viszont van ötlet bőven. A középső sor a támlaállításon kívül hosszában is mozgatható, lehajtása pedig egy kézzel is megy, mert különböző rugók besegítenek az előredöntésbe.


Gyárilag intelligens

Leghátra könnyű bejutni, de felnőtt szemmel a harmadik ülés értékelhetetlen. A nyuszifülszerű fejtámlák jól mutatják a dolog komolyságát, kizárólag gyermekeknek alkalmas, ők viszont szeretni fogják. Az apró lócák varázsütésre előugranak a padlóból és a visszasüllyesztésük is nagyon gördülékenyen megy.

Ez a lábhely ugye nem komoly?

Ez a lábhely ugye nem komoly?

Ez a lábhely ugye nem komoly?


A csomagtérajtó két részből áll. A lehajtható küszöbre csücsülve kényelmesen átvehető a síbakancs, de jól jön a mindent elnyelő csomagtér telerámolásakor is, a cumót a műanyag síneken könnyebben kihúzhatjuk és betolhatjuk.

Egy rendes dízel

Az eddig kéttagú motorkínálatból egydarabos lett, de oda se neki. A két értelmetlen benzinest sosem késő egy rendes dízelre cserélni. A Mitsubishinek ehhez kellett egy generációváltás, de ők tudják.

Az új motorral az Outlander-eladások az eddigi bázishoz viszonyítva valószínűleg az égbe törnek a grafikonon. A Volkswagentől vett motort sikerült úgy áthangolni, hogy kicsit jobb lett az eredetinél. A hangja maradt csúnya és erős, járása sem szép, de vagy a nyomatékgörbével tettek csodát, vagy a váltóáttételezést találták el. Az utóbbi a valószínűbb, a rövid fokozatok jól követik egymást, a gyorsulás hatodikban sem hal el.

8,8 literből kijöttünk városban

8,8 literből kijöttünk városban

8,8 literből kijöttünk városban


Nem terepre való

A TDI ezúttal 1400 körüli fordulattól használható, nem lefulladós és megmaradt bikás ereje közepes fordulatszámokon. A PSA később megjelenő 2,2 literes dízelje biztosan kifinomultabb és erősebb is lesz, de amit a PD TDI motor az 1,8 tonnás autóban nyújt, az is bőven elegendő. Az Outlander nagy csörtető, városban és hosszabb utakon is gyors, míg budapesti fogyasztása 8,8 literből megállt.

Egy forgókapcsolóval a stabil fronthajtás és az elöl 50, hátul 50 elosztású négykerék-hajtás mellett választhatunk egy középső megoldást, amikor az autó dönti el, kell-e hajtani a hátsó kerekeket. Ekkor a nyomaték maximum 30 százalékát engedi hátra egy lamellás kuplung. Aki félreértené a 4×4-es hajtást, azt a Mitsubishi lebeszéli a terepezésről, az Outlandert nem arra találták ki, amire a Pajerót.

Nemcsak villatulajoknak fér bele

Nemcsak villatulajoknak fér bele

Nemcsak villatulajoknak fér bele


Csak ennyi?

Aszfalton a 18 colos felnikkel borzasztó a rugózási kényelem. Alig tompulnak az ütések a peres gumikban, csúnya zökkenők közepette jutottunk túl minden villamossínen és vasúti átjárón. A japán gép elfogadhatóan kanyarodik a maga családi módján, véletlenül sem egy X3, de nem is kerül annyiba.

7,5 és 8,9 millió forint közötti áráért az Outlander nagyon sokat ad. A négykerék-hajtás kiment a szorult helyzetekből, a gyerekek barátai is velünk jöhetnek rövidebb utakon, öt személlyel óriási a csomagtere, jól megy, takarékos, mi kell még? A franciák ügyesen kisakkozták, kivel érdemes összeállni.


Műszaki adatok – Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D Instyle
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81,0 X 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 310/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,8
Végsebesség (km/h) 187
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,9
Vegyes (l/100 km) 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 183
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4640/1800/1720
Tengelytáv (mm) 2670
Csomagtér (liter) 220-1691
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1690/670
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/55 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 890 000
Konkurensek (forint) BMW X3 2,0d, 10 730 000
Citroën C-Crosser 2,2 HDI Eclusive, 9 790 000
Opel Antara Cosmo 2,0 CDTI, 9 325 000
Toyota RAV4 2,2 D-4D Sol Plus, 9 120 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP (ASTC), első, oldalsó és függönylégzsák, xenon-fényszóró, automatikus légkondicionáló, részecskeszűrő (DPF), padlóba hajtható 6-7. ülések, audiorendszer: 8 hangszórós CD-s rádió MP3-lejátszással, CD-tárral, mélynyomóval, Bluetooth-kihangosító, bőr üléskárpit, ülésfűtés elöl, motoros ablakemelők elöl-hátul, elektromosan állítható vezetőülés, kulcsnélküli nyitásrendszer, motoros napfénytető, sebességtartó automatika, 18 collos könnyűfém keréktárcsa, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ködfényszóró, osztottan nyitható csomagtérajtó
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ezúttal a legjobb szabadidő-autók egyike a legolcsóbbak egyike is, ami ritka és örömteli felállás.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont