A motorja téboly
Még egyszer utoljára szabadjára engedem a háromliteres dízelt. A turbók tömik a hengerekbe a levegőt, a precíziós befecskendezés kiszámítja, hogy hány gázolajcseppel tehet boldoggá, aztán az 535d-ben és az X3 3,0 sd-ben is körbeugrált motor ismét csodát tesz. Szavát is alig venni, miközben irdatlan erővel löki túl a kupét a kétszázon, aztán még tovább, mintha a gyári végsebességhez 3-4 henger is elég volna. Észbontó.
Ha nem én volnék az egyetlen motorizált élőlény az autópályán, jó volna a többieknek odapörkölni egyet a kipufogóhanggal, ám a 635d-vel ez nem működik. Az erő ott van, a nyomaték még veri is a V8-as benzinesét, de motorzene egy turbódízelből nem jön és a kipufogó sem javít a hangulaton.
De minek a dízel?
Most kezdem megérteni, miért azzal kaptuk meg a tesztautót, hogy a dízelt a 6-osban még szokni kell. Mit kellene megszokni a világ talán legjobb dízelmotorján? Örüljünk neki és felejtsük el az összes többit, mert vagy sokkal drágább és alig erősebb, vagy jóval gyengébb – hittem én, akit az éjjellátó berendezés felára is elsápaszt, nemhogy az egész kocsié.
Pedig az érdi Shell-kútnál is a meglepődés az első: „Hatosból csak benzinesek járnak hozzánk, csupa 645i” – meséli a kutas, és tényleg. Reggelenként én is egy 650i mellett megyek el, mert akinek 20-30 milliója van egy kupéra, annak jut benzinre is. Be is ugrott egy Cayenne-tulajdonos, aki azt hitte, elromlott valami, mert autója egyre többet fogyaszt. Mindig húszezerért tankol, amiből mind kevesebbet autózik. A szervizben megtudakolták, mennyire követi a benzinárakat? Semennyire, mert nem érdekel – hangzott a válasz.
Lemez alatt ötös BMW
Ezen a szinten mindegy lehet a fogyasztás, de a biztonság kedvéért 635d ebben is parádézik. 11,4 literrel jártunk vele, ebben karácsony előtti dugótól döngetős autópályáig és nyugodt suhanásig volt minden.
Műszakilag a 6-os az 5-ös sorozat rokona, de nemcsak ritkasága és teltebb árcédulája miatt nagyobb luxus az ötösnél. Biztosan van a törékeny nők és a gyerekek között, aki elfér hátul, de én ránéztem a tetőívre, majd a lábtérre és meg sem próbáltam bejutni.
Meglepő ajánlatra késztetett két becsípett nőt a 635d, továbblépés a kettesre kattintva
Belül brrr
Belül nem ettől csalódás a 6-os. Most disznóvágási szezon van, friss emlékeim szerint a kormány nagyjából véres hurka átmérőjű, tehát vaskos. Így sem rejtheti el a mögüle előmeredő négyféle csápot, ami nagyon rút. A pohártartónak a kardánalagút oldalában vágtak lyukat, oda kell beakasztani az egy szál pohártartót, amin ketten osztoznak. Az már csak nyavalygás, hogy a BMW legalább a kupéban megtarthatta volna a vezető felé forduló középkonzolt.
Na jó, elég a nyafogásból. A 6-os egy rendes Gran Turismo, magyarul túraautó, tehát izmos, nagyon gyors és két embernek maradéktalanul komfortos.
A 6-osban az üléshelyzet sportautós, egy végtelen motorházat látni, vagyis inkább sejteni a mély és varázslatos kényelmű, órákig állítgatható sportülésből. Eggyé forraszt az autóval, meghazudtolva az uralt technika súlyát, árát és méreteit.
Megy ez nekünk!
Az aktív kormánnyal nehéz volt összeszokni, pedig a változó kormányáttétel elvileg jót tesz. Parkoláskor vagy utcasarkon befordulva alig kell fordítani a kormányon, gyorsabb menetnél viszont ugyanakkora mozdulatra sokkal kevesebbet mozdulnak a kerekek. Kellett pár nap, amíg ráéreztünk, mikor mennyit módosul az áttétel, hogy ne olyan szögletesen mozogjunk, mint egy kezdő.
Máskülönben a minden feláras jóval kikupált BMW technikai arzenálja elhiteti az emberrel, hogy ott a helye Stig és Hamilton mellett. A 635d-ben elég nyomni a gázt, kanyar előtt valamelyest lassítani és az autó megcsinálja. Ritkán átélhető az a fölény, ami a hatosban magától értetődővé teszi az abnormális sebességet kanyarban és autópályán is.
Valahogy mégse
A mindent ellenőrző és összehangoló elektronika impresszív fejlettségi szinten működik, szépen a háttérből, de villámgyorsan. Nyálkás téli úton az 580 Nm-es nyomatékból épp annyi marad, amennyit még épp átadhatunk, de ez aligha menne ilyen szuverénen a Bridgestone téli gumik nélkül.
Összes tudománya ellenére a 6-os kupé nekünk (tehát: minekünk) véletlenül sincs olyan vonzó, mint egy 330xd, egy X3, a 335i Cabrio vagy a 130i, hogy a házon belüli élményeknél maradjunk. Nekem például kívülről nem tetszik, számomra egy vaskos lepény, ráadásul épp a csodálatos 635 CSi utódja kap egy ilyen ráeszkábált csomagtérfedelet? Másnak meg pont a hátulja jött be, de azonkívül, hogy fölényes tudású autó, nem találtuk különösebben vonzónak.
Megkönnyebbültem, amikor Nagy Gergőnek is az volt az első két szava a BMW-t követő MINI Clubmanről, hogy mennyivel jobb. Pedig fotózáskor két vadidegen nő is beállított az ajánlattal, hogy ezzel a BMW-vel hazavihetem, szóval hatni hat, legalábbis rájuk hatott. Aztán meg csodálkoznak, hogy se kóla, se hamburger.
Az ára még hátravan! Folytatás a 3. oldalon
Műszaki adatok – BMW 635d Coupé | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2993 |
Furat x löket (mm) | 90,0 X 84,0 |
Hengerek / szelepek száma | S6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 210(286)/4400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 580/1750-2250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,3 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,6 |
Vegyes (l/100 km) | 6,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 183 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4820/1855/1374 |
Tengelytáv (mm) | 2780 |
Csomagtér (liter) | nincs adat |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1725/450 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 245/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 19 632 000 |
Konkurensek (forint) | Mercedes-Benz CLS 320 CDI, 15 950 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Tulajdonképpen a motorja, a futóműve, az automata váltója is hibátlan, de egyikünket sem fogta meg annyira, mint sok kisebb és olcsóbb BMW. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |