Rosszat sejtet, ha egy új autó gyártását hónapokkal a bevezetés után vissza kell fogni, márpedig a Lagunával ez történt. Hiába az új Mazda6, a Mondeo, a Laguna, a középkategóriás tömegautók piaca összességében egyre csak szűkül.
Ez nem PD TDI
Tehát a vártnál gyengébb fogadtatás nem csupán a Lagunán múlik, de ennél szebb ábrázattal és az előd megbízhatatlansági gondjai nélkül könnyebb dolga volna. A Renault-nak külön pechje van, hogy a kétliteres dízelből gyártottak sokat, míg a szén-dioxid-adókkal elbizonytalanított vásárlók inkább az 1,5 dCi-t vinnék, mert az csak 130 g/km szén-dioxidot pufog ki és ereje is bőven elég.
Elégnek elég, csak nem olyan nagymenő, mint a 150 lóerős. A PD TDI-t istenítő Volkswagen-drukkerek nyugodtan csodájára járhatnak ennek a motornak. Míves darab, puha és halk járással, amihez a megszokott erő társul.
Elinduláskor a lágyan váltogató automatával enyhül a turbólyuk, ami a kézi váltósban megtorpanást okoz. Egyedül városban akad el néha a lendület, amikor a váltó gondolkodási ideje egybeesik a töltőnyomás híján tétovázó motorral.
Trezor az úton
Azért is jó megszabadulni a kuplungolástól, mert az automata Lagunában meglegyint a felső kategória luxusa.
Soft-üzemmódban a légkondi huzatmentesen dolgozik, nagyjából szabályos tempóval autópályán alig van zaj. A belül gyönyörű autó csak siklik előre és egy trezor masszívságát sugallja.
Autópályán nincs annyi úthiba, mint Budapesten, kanyarodni végképp ritkán kell, ezért a túl könnyű kormányt sem sokat zavar már úgy. Országúton jön igazán jól a kormányzást követő xenon-fényszóró, amely hatékonyan követi az út kanyarulatait.
Színvonalas hangjával a Cabasse-szerkó elkényezteti az utasokat, akiknek az ülésekben eleve jó dolguk van. CD-tárral együtt 100 ezer forintot kérnek pluszban a hifiért, ami a kocsi árához mérten elhanyagolható, viszont szinte minden percben örömünk lesz benne.
Folytatjuk néhány audis részlettel és a helyhiánnyal
Belül igen, kívül nem
Sokkal könnyebb a Lagunát megszeretni belülről látva, mint kívülről nézve, bár a kombi oldalról és hátulról is csinos darab. Kár volna azonosítani a minőséggel, de nagyon meggyőző az a finomság, amivel a kapcsolók, tekerőgombok mozognak.
Belül minden szép a Lagunában, közelebb áll egy Audihoz, mint a saját elődjéhez. Az automatikus ajtónyitás olyan gesztus a kocsi részéről, aminél nem tudnánk kedvesebbet kitalálni. Az automatikus zárást is megoldja az autó, halk dudaszóval nyugtázza, ha pár méternyire kerültünk tőle, de a kilincsen és a kódkártyán is van zárógomb.
Azért a franciák elrejtettek egy igazi baromságot is az autóban. A tempomatnak két gombja van a kormányon, amiket ítéletnapig nyomkodhatunk, semmi nem történik. Mert először a kézifék mellé, szigorúan a látómezőn kívülre elszórt főkapcsolóval kell életet lehelni a rendszerbe.
Középen szűk
És azt sem értjük, hová tűnt a hely a Laguna kombiból? Egy részét a csomagtér vitte el, mert az valóban tágas, okos, ötletes. A háttámlákat gombnyomásra előrehajtja az előfeszített rugó, a rolót elég megérinteni és előrefut, van két nagy rekesz oldalt és a szélvédő külön is nyílik.
A bőröndöknek jobb hely jut, mint az utasoknak. A tolótető beikszelésével csak az kísérletezzen, aki az átlagnál kicsit sem magasabb, mert a feje nem fog elférni.
Se elöl, se hátul, mert a napfénytető a második sorba is elér. Itt azért is nehéz elhelyezkedni, mert a leeresztett vezetőülés alá az utas alig tudja beszuszakolni a lábfejét.
Aki átérzi a 674/661-ra – két százalék különbséggel – „megnyert” és „elveszített” összehasonlító tesztek abszurditását, az nem jár rosszul egy Lagunával. Vannak nála jobb autók a kategóriában, de elegáns belső terével, motorjával, kényelmével és stílusával megnyerő autó.
A piszkos anyagiak is jönnek a túloldalon
Műszaki adatok – Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege aut. | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1995 |
Furat x löket (mm) | 84 X 90 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,0 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 188 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4803/1811/1445 |
Tengelytáv (mm) | 2756 |
Csomagtér (liter) | 508-1593 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1557/500 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 215/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 040 000 |
Konkurensek (forint) | VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG, 8 625 800 Ford Mondeo Turnier 2,0 TDCi Titanium aut., 7 918 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 9 065 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ESP, első, oldalsó és függönylégzsák, kormányról vezérelhető CD-s rádió 8 hangszóróval, fedélzeti számítógép, kétzónás automatikus légkondicionáló, kódkártya automatikus nyitással-zárással, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, ködfényszóró, napfényroló a hátsó oldalablakokon, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világításkapcsolás, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, hátsó parkolóradar, keréknyomás-ellenőrző rendszer, elektromosan behajtható, fűthető külső tükrök, fényre sötétedő belső visszapillantó |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A Laguna 2,0 dCi homogén elegy erőből, stílusból, biztonságból, kényelemből. Szomorú, hogy belül ennyire szűk a kategóriához képest. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |