A lutri folytatódik
Tavaly és idén már számos alkalommal tette tönkre a pilóták futamát a safety car, míg mások nagy nyertesei voltak egy-egy biztonsági etapnak – a csapatok most szinte belekalkulálják a lehetőséget a stratégiába.

A hétvégén Európa Nagydíj néven mutatkozik be az új valenciai utcai pálya, amely a szokásostól eltérően egyáltalán nem egy lassú és kanyargós helyszín lesz. A nagy sebesség és a betonfalak közelsége miatt szinte biztos, hogy a futamon pályára lép majd a biztonsági autó, ez pedig teljesen felboríthatja majd a versenyt.

„Mi mindenképpen foglalkozunk a kérdéssel. Mindenütt ott vannak a falak, és az autókat is nehéz eltávolítani a pályáról, így biztosan többször is kijön a biztonsági autó. Olyan stratégiát keresünk, amelyikkel a többiekhez képest más ütemben állhatunk majd ki, így próbálunk meg előnyt kovácsolni a dologból. Persze elsősorban a pálya jellege és a gumik teljesítménye diktálja a stratégiát, de most ezzel is számolni fogunk” – magyarázta a Force India technikai főnöke, Mike Gascoyne.

Mark Webber arra is figyelmeztet, hogy nemcsak nyerni, de veszíteni is lehet a safety carral.

„Sajnos a mostani szabályokkal a biztonsági autó miatt az utcai versenyeken néha nem a teljesítmény dönt. Ha szarul alakul a hétvége, akkor persze jól is jöhet. De sokkal aggasztóbb, hogy ha jól megy minden, akkor a safety car rendesen elcseszheti az egészet, az összes erőfeszítés elúszhat miatta” – mondta az ausztrál, aki nem először panaszkodik már emiatt.