V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Már megint a biztonsági autó...

Már megint a biztonsági autó…

A már éppen unalmassá váló Német Nagydíjon nagyot lendített, amikor Timo Glock balesete után pályára küldték a biztonsági autót. Volt, aki a stratégia miatt rajtavesztett, így jártak például a Red Bull versenyzői, Mark Webber és David Coulthard, de a toyotás Jarno Trulli is rosszul járt a fordulattal, míg másoknak a lehető legjobb időben érkezett a safety car: Nick Heidfeld így keveredett a negyedik helyre, a renault-s Nelsinho Piquet pedig egészen a dobogó második helyéig kapaszkodott.

Mark Webber szerint az ilyesmi már-már a Forma-1 megcsúfolása, és a történtek tovább erősítik az eddig is szinte egyöntetű véleményt, miszerint a jelenlegi biztonsági autós szabályok rosszak.

„A safety car egészen bizarr eredményt hozott, szerintem a szabályok nevetségesek. Örültem Nelson Piquet második helyének, főképp, mert nagyon rosszul indult az idénye, de a Forma-1 komolyabb annál, mint amilyen biztonsági autós szabályai jelenleg vannak” – írta a F1-es rovatában az ausztrál.

„Nagyon amatőr dolognak látszik, hogy valaki, aki a 17. helyről rajtolt, és csak egyszer előzött – Kazuki Nakajiam megpördült autóját -, majdnem megnyeri a versenyt. Számomra nem erről szól a Forma-1. Nelson is elismerné, hogy nem volt teljesen megérdemelt a második hely. Egyetlen pilóta sem szereti a mostani rendszert – nem szeretjük az olyan eredményeket, amik pusztán a szerencsén múlnak. A csapatok és az FIA próbálnak jobb biztonsági autós szabályokat összehozni, de jó sokáig húzzák” – füstölgött Webber, tegyük hozzá, nem alaptalanul.