Bortolotti, Cicatelli, Piscopo

Még nekik sem megy simán

Még nekik sem megy simán

Az FIA és a csapatok közös szervezete, a FOTA 2009-től jelentős kiadáscsökkentő programmal teszi gazdaságilag fenntarthatóvá a Forma-1-et, de maradt egy komoly bökkenő, az FIA-elnök által a sport zöldítésére kitalált hibrid rendszer, a KERS fejlesztése óriási pénzeket emészt fel.

Még a legnagyobb csapatok is panaszkodnak, nemrég a McLarentől vetették fel, hogy el kellene halasztani – az egyébként nem kötelező – a 2009-es bevezetést, a Ferrari pedig már többször is problémákról számolt be, és a költségeket is túl magasnak érzi az olasz csapat.

A Ferrari technikai nagyágyúi: a technikai igazgató, Aldo Costa, a motorfelelős Gilles Simon és a tervezés felelőse, Nikolas Tombazis a csapat karácsonyi rendezvényén „óriási feladatnak” nevezte a KERS-t, a fejlesztéssel járó költségekről pedig azt mondták, hogy azok meghaladtak minden várakozást.

„Ami a motort és az elektronikai költségeket illeti, azok csökkentek, de a KERS-re sokkal többet költöttünk a tervezettnél. Nagyon sokat dolgozunk az energia-visszanyerő rendszeren. Egy kicsit el vagyunk maradva az ütemtervtől, de a cél az, hogy kész legyünk a KERS-szel az első futamra. Persze ezalatt a KERS nélkül is fejlesztjük az autót” – mondta Tombazis.

Érdekes kérdés, hogy mi lesz a KERS-szel két év múlva, ugyanis a legújabb elképzelés szerint 2010-től már egységes lenne az alkatrész, hiába öltek bele a csapatok külön-külön tízmilliókat a fejlesztésbe.