TtAz új McLaren és Toyota hétvégi próbakörei után ma elkezdődött a 2009-es idény első közös F1-es tesztje a portugáliai Algarve pályán. Az időjárás nem volt kegyes a csapatokhoz, ugyanis hűvös, esős időben kellett dolgozniuk.

A teszten öt csapat, a McLaren,a Toyota, a Williams, a Renault és a Toro Rosso vett ma részt, és az utóbbi kivételével már mind a 2009-es modelljeiket küldték pályára.

Kik járnak jobban?
A leggyorsabb Buemi lett

A leggyorsabb Buemi lett

A leggyorsabb Buemi lett


A leggyorsabb természetesen a sokkal nagyobb leszorítóerővel rendelkező 2008-as Toro Rossót vezető Sebastien Buemi lett, a svájci újonc nagyjából öt másodpercet adott a gyorsabb 2009-es autóknak.

Buemi mögött a mclarenes Pedro de la Rosa végzett, de ő egy hibriddel hajtott, ugyanis a vizes pálya miatt a csapat a biztonság kedvéért a 2008-as, jobb úttartást biztosító hátsó szárnyat tették fel a pénteken leleplezett MP4-24-esre.

A Williams ma reggel mutatta be új modelljét, az FW31-est. Az autót a tesztpilóta, az F3 Euroseries győztese Nico Hülkenberg vitte a pályára, és ahogy veterán spanyol kollégája, ő is 28 kört teljesített.

Oldalról nagyon elegáns a Williams

Oldalról nagyon elegáns a Williams

Oldalról nagyon elegáns a Williams


„Ma délelőtt teljesen vizes volt a pálya, de az időjárás nem sokban befolyásolta a munkánkat, mert a cél csak az volt, hogy pályára vigyük az autót, ellenőrizzük a rendszereket, azt, hogy az alkatrészek nem érnek-e össze, nem gyullad-e meg valami, és rendben is volt minden. Jó lett volna egy kicsit szárazon is menni, de erre talán lesz is lehetőség a hét során. Az első benyomások alapján – persze nem nagyon dolgoztunk a beállításokon – jól megy az autó” – értékelt a Williams technikai igazgatója, Sam Michael.

A Renault is ma délelőtt rántotta le a leplet az R29-esről, amely meghökkentő formáival igazán kihangsúlyozza az idei radikális változásokat, de hogy gyors lesz-e, ma még nem derült ki. A volánhoz ma Nelsinho Piquet ülhetett.

„Nagyszerű érzés volt az R29-esben ülni, még úgy is, hogy pocsék volt az idő. A mai nap a kilométerekről szólt, gyűjtöttük az adatokat, igyekeztünk a lehető legjobban kiismerni az autót. Remélhetőleg a hét további részében építhetünk a mai munkára” – mondta a brazil pilóta az első nap után.

Több tucatnyi kép a galériában!

Több tucatnyi kép a galériában!

Több tucatnyi kép a galériában!


A Toyotánál a tesztpilóta, a japán Kamui Kobayashi teljesített szolgálatot, aki már szombaton is körözött egy kicsit a múlt csütörtökön bemutatott TF109-essel. Ma a csapat a Renault-hoz hasonlóan a cápauszonnyal felszerelve küldte pályára az autót.

Holnap a BMW Sauber az F1.09 bemutatása után tesztelésbe is fog Valenciában.

A Ferrari az eredetei terveit a rossz idő miatt módosítva nem utazott az Algarve pályára, hanem Mugellóban tesztelt, de úgy tűnik, nem sokat ért az elővigyázatosság, ugyanis ott is esett. Kimi Räikkönen ma először vezette az F60-ast, a finn 34 kört teljesített az autóval.

Teszt, Algarve, 2009.01.19.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari  1:41.528
 2.  de la Rosa  McLaren-Mercedes  1:46.076
 3.  Hülkenberg  Williams-Toyota  1:46.335
 4.  Piquet  Renault  1:48.907
 5.  Kobayashi  Toyota  1:50.989