Az FIA Motorsport Világtanácsa mai párizsi ülésén elutasította a Forma-1-es csapatok pontrendszer-módosításra vonatkozó javaslatát, és a Bernie Ecclestone által javasolt éremrendszer lényegét foglalta szabályba.

Az győz, aki győz

A jövő héten induló 2009-es idénytől kezdve „a bajnoki cím azt a versenyzőt illeti meg, aki a legtöbb futamot nyerte az idényben”- szól az új szabály. Ha két vagy több pilóta is ugyanannyi győzelemmel végez, akkor a jelenlegi 10-8-6-5-4-3-2-1-es pontrendszer alapján gyűjtött pontjaik szerint választják ki a bajnokot. A második helytől lefelé továbbra is a gyűjtött pontok határozzák majd meg a bajnokság végeredményét.

A konstruktőri küzdelmet a változtatás nem érinti, továbbra is csak a pontok száma dönt a csapatoknál.

A módosítás azt jelenti, hogy szélsőséges esetben olyan versenyzőből is lehet világbajnok, aki például csak hat futamot nyer és a többin kiesik, míg a mondjuk ötször győző és a többi 12 nagydíjon mindannyiszor második pilóta hoppon marad. Az elmúlt három idénnyel ellentétben, amikor a cím sorsa az utolsó futamon dőlt el és egy vagy két pontom múlott, ezután előfordulhat, hogy már július közepén, a Német Nagydíjon véget érhet az izgalom, ha addig egyetlen versenyző nyeri meg az összes addigi futamot.

Bukott bajnokok

Az új rendszer alapján tavaly Felipe Massa nyerte volna a bajnoki címet, és az eddigi 58 bajnokság végeredménye közül 12 festene ma másképp. Nigel Mansell (1992 bajnoka) és Jim Clark (1963 és 1965 bajnoka) például három-három címmel büszkélkedhetne, míg Nelson Piquet három címe (1981, 1983, 1987) helyett egyszer sem nyerte volna meg a bajnokságot. A Professzor, Alain Prost négy helyett öt címet nyert volna, Keke Rosberg pedig nem szerepelne a névsorban, ugyanis 1982-ben mindössze egy futamot nyert.

Szabad a pálya kicsiknek

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
Olcsóság, innováció - ez a jövő

Olcsóság, innováció – ez a jövő

Olcsóság, innováció – ez a jövő


Az FIA arról is döntött ma, hogy a nagy gyári támogatással nem rendelkező független csapatok helyzetének javítására és az F1-be való belépés megkönnyítése érdekében 2010-től önkéntes költségplafont vezet be. A 30 millió fontos (32 millió euró) évi költségvetési maximumot vállaló csapatok a műszaki fejlesztések terén teljes szabadságot élveznek majd, szemben a korlátlanul költekezőkkel. Arról, hogy a kiadásokat milyen formában ellenőrzik majd, egyelőre nem tudni.