Belbecs

Összetett vezérlés a kormányon
2.2-es dízelmotor hajtja

2.2-es dízelmotor hajtja

2.2-es dízelmotor hajtja


Mazdáról már írtunk rengeteget, a jó hazai eladási eredményeknek köszönhetően tesztautó is akad a hatosból bőven. Járt nálunk már dízel ötajtós, kombi, de kétliteres és 2,5-es benzinmotoros változat is. És persze mindegyiket szerettük. A korábbi teszteket átfutva a tágas, elegáns utasteret egyedül a néhány műanyag alkatrész miatt érheti kritika. Akadt, akit a fedélzeti számítógép vallatása is kiakasztott, de ezt azért hamar ki lehet ismerni.

Varázskormány

Korrekt kormány, szép műszerek

Korrekt kormány, szép műszerek

Korrekt kormány, szép műszerek


A hatos nemzetközi bemutatóján büszkén meséltek arról, hogy a kormányról szinte minden funkció vezérelhető a rádiótól a tempomaton át egészen a légkondicionálóig. Akkor még nem volt tiszta, hogy ez miért is jó, de a teszthét alatt erőt vettem magamon és csak a kormány gombjait nyomogattam, ha akartam valamit az autótól.

Egy hét elteltével sem tudom, miért biztonságosabb a kormányon babrálni valamit, úgy, hogy közben a szemünk sarkával figyeljük a középen lévő, apró kijelzőt. Ha eközben jobb kezünkkel amúgy is könnyedén elérjük a nagyméretű, kerek, és a Mazda mérnökei által hibátlanra alkotott fűtés-szabályzó gombokat. Nekem csupán érdekes lehetőség maradt, rajongani továbbra sem tudok érte.

Bakik

Apró gombbal nyílik a csomagtartó

Apró gombbal nyílik a csomagtartó

Apró gombbal nyílik a csomagtartó


Minden jósága ellenére a Mazda sem mentes az apróbb hiányosságoktól. Például nem záródnak be maguktól az ajtók elinduláskor és az indexből is kimaradt az egy kattintásra hármat villanó opció.

A csomagtartó nyitását is eléggé elfuserált, apró gombbal oldották meg. Még a kedvenc autómosónkban, a sokféle autót látott srácoknak sem volt egyértelmű a módszer, sokáig a csomagtartó ajtajának alján kotorásztak, majd amikor már reménytelenségükben a kulcsért nyúltak, akkor esett meg rajtuk a szívem. Bár bevallom, az első napon én is a slusszkulcson lévő gombbal nyitottam az autó hátulját.

Nem nagy dolgok, máshol talán meg sem említenénk, de itt nem tudunk elsiklani felette. Kérjük szépen a modellfrissítéskor ezeket is beletenni.
Nem áprilisi tréfa, tényleg kéne! 72


A Mazdánál így dolgoznak a fotósok. Kattintás után új galériában találják magukat. Mármint Önök, nem a fotós.

A következő oldalon fogyasztást mérünk és megnézzük a törésteszt eredményét is


Nagyobb, de nem éhesebb

A tesztautó 164 lóerős dízelmotorja pont a háromféle teljesítménnyel elérhető – 125, 185 lóerős van még – 2,2-es motorpaletta közepén foglal helyet.

Az előző változatnál – a sokféle új plusz felszerelés ellenére is – 35 kilogrammal könnyebbre sikerült második generációs hatos a nagyobb motorral már elvesztett valamicskét – egész pontosan 6 kg-ot – a fogyókúra eredményéből, de még így is karcsúbb a korábbinál. A nagyobb lökettérfogat és teljesítmény nem jár pluszfogyasztással.

Hat kilóval több motor

Persze nem csak ennyiben több az új motor, hanem különleges alumíniumot használtak a motorblokkban, alulra extra kiegyenlítőtengelyt toldottak, és a turbó környékén is finomítottak a japánok. A befecskendezőrendszer plusz lyukakat kapott, és a gázolaj nyomását is 2000 barra emelték. Így lett az új dízelmotor csendesebb, és ugyanolyan takarékos, mint a kétliteres előd.

Műalkotás xenon fénnyel

Műalkotás xenon fénnyel

Műalkotás xenon fénnyel


Vezetni pedig remek egy ekkora autót. A motor 1600-as fordulatszámtól bármilyen gazságra rávehető, de az unalmasnak ígérkező autópályás haladás sem rossz vele. Felváltunk hatodikba, beállítjuk a tempomatot és az autó szép egyenletesen átmegy mindenen, hegyen-völgyön, árkon-bokron. Eközben az üzemanyagszint mutatója mintha elromlott volna, ugyanott pihen, benzinkúton csak akkor kell megállni, ha klotyóra van szükségünk.

A szokásos, autópályával és városi harccal súlyosbított tesztidőszak alatt 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk. Mindezt főleg csurig pakolva barlangásszal és változatos tartalmú hátizsákokkal, szinte végig a szabályos tempó határán autózva. A gyári adat ugyan 5,5 literről regél, de ezt nyugodtan lefűzhetjük a városi legenda mappába. Ott a helye.

Ami a vas alatt van

Fehérben nagyobbnak látszik

Fehérben nagyobbnak látszik

Fehérben nagyobbnak látszik


Termetes test alá illik normális vasat alkotni. Ez a Mazdának sikerült is. A futómű valószínűtlen határozottsággal ragasztja a behemótot az aszfalthoz. Minden kanyar élményszámba ment vele, el is felejtjük mekkora autóban ülünk. Kormánya is kellően közvetlen, és a forgatásához is pont annyi erő kell, hogy jól érezzük mögötte magunkat.

Hatfokozatú váltója mintha néha karcosan találná meg a helyét, de a határozott kuplunggal jó párost alkotnak. Persze a harapós tengelykapcsolóhoz jól jön a motor nyomatéka is, mert a pedál hamar ledobja magáról a finomkodó lábat. De így a lefulladás elmarad.

Biztonság:
Ötcsillagos

Ötcsillagos

Ötcsillagos


Bár a Mazda6-os az új, szigorúbb EuroNCAP törésteszteken is ötcsillagosra vizsgázott, azért itt-ott még lehetne csiszolni rajta. A tökéletes biztonsághoz még a vezető lábára veszélyes kormányoszlop és a középkonzol környékén lehetne finomítani. Az anyósülésen ülőt pedig a kesztyűtartó bántalmazhatja frontális ütközésnél. Szintén nagy terhelés érte az utasokat az oszloptesztnél, de ennek ellenére is jár a kitűnő osztályzat.

Gyermekeink viszont tökéletes biztonságban ülhetnek a Mazda6-osban. A hároméves gyermeket szimuláló tesztbábu adatai alapján maximális pontot kapott az autó, és a másfél éves apróságnak megfelelő dummy eredményei kitűnőek lettek. A részletes töréstesztet százalékokkal, adatokkal itt találják meg.

Konkurensek:
 

Típus, modell
Árak
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D 150 7 405 000
Ford Mondeo kombi 2,2 TDCi 175 7 965 000
Honda Accord 2,2 150 6 940 000
Opel Insignia 2,0 160 7 680 000

Mindössze a táblázatba gyűjtött adatok maradtak hátra


Műszaki adatok -Mazda6 2,2 CD 163
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2183
Furat x löket (mm) 86 X 94
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 120(163)/3500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 360/1600-3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9
Végsebesség (km/h) 212
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,5
CO2 kibocsátás (g/km) 147
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4755/1998/1440
Tengelytáv (mm) 2725
Csomagtér (liter) 519
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1445/610
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 64
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 629 900
Tesztelt autó ára (forint) 8 014 900
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt olvashatóak
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   8,5 pont

Mellette – Ellene
  • elegáns forma
  • csendes, takarékos motor
  • korrekt futómű
  • nincs ennyi pénzünk
  • jobb műanyagokat is megérdemelne
  • néhány hiányzó apróság