A Ferrari a mezőny négy csapatának egyike volt, amely a KERS-szel kezdte az idényt, de az eredmények egyelőre elmaradtak, a tavalyi bajnokok a Force India társaságában egyelőre pont nélkül állnak.

Mivel a hibridrendszer nem jelentett kiugró előnyt, Kimi Räikkönennél pedig többször is meghibásodott Sepangban, a csapat ezen a hétvégén már nem használja majd a KERS-t. A berendezés eltávolítása jelentősen javíthatja az autó egyensúlyát, ugyanis a körülbelül 30 kg-os, az autó közepén rögzített súly helyett a mérnökök szabadon elhelyezhető ballasztokat használhatnak majd.  

Míg a Ferrari ejti a KERS-t, addig BMW-nél a rendszert eddig használó Nick Heidfeld mellett a pénteki szabadedzésen Robert Kubica is próbát tesz a berendezéssel. A McLaren terveiről semmit sem tudni, a Renault-nál pedig Alonso elmondása szerint előnyt jelentett az eszköz, de versenyről versenyre kell mérlegelni, hogy a haszon vagy a hátrány nagyobb-e vele.