Az FIA két héttel ezelőtti döntése, a dupla diffúzorok végleges szabályossá nyilvánítása után minden csapat nekiugrott a több esetben már előzőleg megkezdett fejlesztéseknek. A Renault és a McLaren rögtön a pár nappal későbbi Kínai Nagydíjon bevetette az új alkatrészt, míg mások megfontoltabban haladnak.
A Red Bull – és így az ugyanazt a kasztnit használó testvércsapat, a Toro Rosso – főtervezője, Adrian Newey a diffúzordöntés után visszaváltotta a Kínába szóló repülőjegyét, és azonnal a Milton Keynes-i központba sietett. A munkája eredményét először a Toro Rosso próbálja majd ki, míg a Red Bull Racing inkább csak Monacóban újít.
Mivel a Red Bull-os autóknál jelenti talán a legnagyobb átalakítást az új diffúzor, így érthető, hogy inkább a kiscsapattal kísérleteznek.
„Nagyon várjuk a spanyol versenyt. Frissül a diffúzorunk, így nő a leszorítóerő. Mivel a mezőny nagyon szoros, egy tizeden belül öt autó is lehet, így a vasárnapi siker kulcsa a jó szereplés az időmérőn. A Q1-ből való továbbjutáshoz alaposan fel kell készülni” – mondta a Toro Rosso vezetője, Franz Tost.