A BMW Sauber az eddigi három versenyhétvégén csak Nick Heidfeld autójában alkalmazta a futamokon a KERS-t, ugyanis a nagy termetű Robert Kubicánál a kb. 30 kilogrammos szerkezet hátrányt jelentett volna. A lengyel a Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésein már próbát tett a mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel, de végül nem tartotta meg az időmérőre és a versenyre, Bahreinben azonban újra nekifut.

„A terv az, hogy egész hétvégén használom majd. A súly miatt nem egy kicsit nehéz helyzetben vagyok, de remélem, hogy Bahreinben kevesebb gond lesz az egyensúllyal és az autó beállításaival” – magyarázta a lengyel.

A Ferrari párosa a szabadedzéseken összehasonlító kísérletet folytat, Kimi Raikkönen a KERS nélkül, míg Felipe Massa a rendszerrel köröz, az eredmények alapján döntenek a későbbi használatról. A Renault-nál sem dőlt még el, hogy Bahreinben alkalmazzák-e majd a futamon a rendszert.