Külső segítség kell

Kubica és társai hátrányban

Kubica és társai hátrányban

Az F1-es autók szabályokban foglalt minimális tömege versenyzővel együtt 605 kg. Az autók alapállapotban ennél könnyebbek, a csapatok az ide-oda elhelyezett ballasztokkal érik el ezt a határt.

A Forma-1-ben idén bevezetésre kerülő mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS alkarészei 20-40 kg tömeget jelentenek, azaz ennyivel csökken a játéktér, és ez különösen a termetesebb pilótáknál okoz gondod, hiszen náluk eleve kevesebb nehezéket lehetett alkalmazni. A pilóták egy része fogyókúrázott a télen, de sokan veszélyesnek és sportszerűtlennek tartják, hogy ilyesmihez kell folyamodni.

A BMW Sauber például az Ausztrál Nagydíjon csak a mezőny egyik legkisebb termetű versenyzője, Nick Heidfeld autóját szerelte fel a KERS-szel, míg a jóval termetesebb Robert Kubicánál nem próbálkoznak vele. A csapatfőnök, Mario Theissen szerint változtatni kellene a szabályokon.

„Felvetjük majd a témát. Az, hogy csak az egyik autónkat szereltük fel, világosan jelzi, hogy a kérdés nem szűken véve a KERS-ről szól. A mi berendezésünk a könnyebbek közé tartozik, de így is probléma. Ez a szabályokat érintő kérdés, és jelenleg hátrányba hozza a nagyobb pilótákat. Támogatjuk a súlyhatár megemelését” – mondta Melbourne-ben a német szakember.

A Red Bull-os Mark Webber – aki nem is hajlandó fogyni a KERS miatt – tökéletesen egyetért a kezdeményezéssel:

„A kisebb versenyzőknek nem jelentene hátrányt, viszont a nagyobbakkal szemben így lenne fair. Spórolni is lehetne vele: jelenleg a csapatok arra is költenek, hogy könnyebbé tegyék az autót, de a minimális súlyhatár megemelésével már nem kellene. A mostani limit nagyon szigorú – nem vagyok egy Pavarotti, de így is nehéz dolgom van” – mondta az ausztrál az F1.comnak.