Újabban a költségcsökkentés számít az egyik legfontosabb kulcsszónak a Forma-1-ben. Többek között ennek köszönhető, hogy az idei szezonban nem tesztelhetnek idény közben a csapatok, a legújabb fejlesztéseket kénytelenek a futamok pénteki szabadedzésein kipróbálni.
Áldásos hatásai mellett negatívumai is vannak a teszttilalomnak, ilyen például, hogy a fiatal tehetségek sok Forma-1-es lehetőségtől esnek el. Míg egy feltörekvő ifjoncot korábban bátran autóba ültettek az istállók a köztes teszteken, péntekenként természetesen csakis az igazolt pilótákra számítanak, hiszen rájuk kell beállítani a gépeket.
Emiatt panaszkodott Barcelonában a 19 éves Brendon Hartley is, aki nemrég szerezte meg az FIA szuperlicencét. Hartley a Spanyol Nagydíjon tartalék pilótaként fogja segíteni a Red Bullt, bosszantja viszont, hogy ha véletlenül lehetőséghez jut, egy szinte ismeretlen autóba fog beülni.
„A költségcsökkentéshez tartozik, hogy korlátozták a teszteket, ami szívás az olyan hozzám hasonló pilóták számára, akik Forma-1-es szereplésre törnek” – mondta Hartley. „Nagyon nehéz úgy felkészülni, hogy nem tesztelheted az autót.”