CLK helyett
18 110 600, betűvel tizennyolcmillió-száztízezer-hatszáz forint. Ez a tengernyi pénz még húszezresekben is kilógna a Vakond-nadrág zsebéből. Talán aranyrúdként, esetleg gyémántban lehetne velünk, vagy egy jól eleresztett E-Coupéval.
Bár E Coupét írtunk, nyugodtan ejthetnénk új CLK-nak. Klaus Maier, a Mercedes-Benz értékesítésért és marketingért felelős alelnöke szerint a névváltásnak egyszerű oka van: az A-C-E-S-osztályt mindenki ismeri, ezért az E-osztály Coupéról is elég jó hatásfokkal dekódolják a vásárlók, hogy egy nagyméretű, elegáns kétajtós.
Több pompa, kevesebb vas
Maier nem domborítja ki, hogy a C-osztályra épülő CLK leváltása egy E-sorozatú kupéval jövedelmezőbb is, mert a nagyobb nevet honorálja a piac. A modellváltásokkal a C- és az E-osztály műszakilag közelebb került egymáshoz, nincs sok értelme azon vitatkozni, hogy az új kétajtós melyikre is épül.
Kicsit szégyellem magam, amiért pórias profitszempontokkal foglalkozom, pedig az E Coupé nem a haszonmaximalizálásról szól. Hasonló áron a limuzinnál kevesebb vasat, teret, de több stílust és pompát ad. Nem egy all-inclusive ajánlat, de aki ráérez, az nem is csámcsog a fülünkbe a büfépulthoz tett hatodik kör után.
BlueEfficiency: Kopik, de hatásos
Ez a második pár hetes tesztautó, amelyben elkezdett lekopni a BlueEfficiency kékje az első kerekek mögött, de a megoldásban úgysem ez az érdekes. A Mercedesnél a BlueEfficiency ernyő alatt futnak a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást javító fejlesztések. A fejlesztők először elemezték a Mercedes-tulajok vezetési szokásait, kétmillió kilométernyi útból, ügyfeleik konkrét közlekedési szokásokból indultak ki. Akár a BMW-nél, a hűtőnyílások felületének módosításával a szükségesre korlátozható a motortérbe áramló levegő, ami csökkenti a légellenállást. Az E-coupé 0,24-es alaktényezője a legjobb a szériaautók között, veri az eddig vezető Audi A2 1.2 TDI és a Lexus LS 430 0,25-ös cw-értékét. A BMW-nek is bejött Városban két decit jelent százon, hogy a generátor csak akkor tölti az akkut, ha szükség van rá. 0,15 decilitert hoz a szabványos mérési ciklusban, hogy az üzemanyag-szivattyú csak akkor szállít teljes kapacitáson, ha kell. Hideg motornál nem áramlik hűtőfolyadék a hengereken keresztül, hogy a motor gyorsabban bemelegedjen. A tesztelt 350 CDI hétfokozatú automatája megálláskor magától üresbe kapcsol, csökkentve a motor terhelését. Mindez csak egy része a BMW EfficientDynamics csomagjára adott válasznak. Az eredményt mi is érzékeltük: városban 9,3, országúton csupán 7,4 litert fogyasztott százon a nemes kupé. |
Valódi kupésziluett
Napokig lehet csodálni a B-oszlop nélküli karosszériát. Leengedett ablakkal a nyáresti szellő majdnem úgy cirógat, mint egy kabrióban. Itt válik el a szar a májtól, de minimum az ocsú a búzától, mert az Infiniti, a 3-as kupéban a BMW és az A5-ben az Audi sem szánta rá a pénzt erre a drága, de varázslatos részletre.
A limuzinénál 11,4 centivel rövidebb tengelytáv nem hagy sok lábhelyet hátul, de az E-osztály Coupé olyan kényeztetéssel fogad, hogy fájdalom kiszállni. Illatos a bőrkárpit, az üléshelyzet azoknak is beállítható, akik ülve nyalják a holdat. A diffúzra állított légkondicionálás diszkréten és hatékonyan susog, a fűthető és szellőztetett ülés kanyarban felfújódó oldaltámaszokat is tartogat.
V6-os dízel: kupéba nem az igazi
Kezd eluralkodni a luxusautó-hangulat, amibe belemordul a hathengeres dízel. Ezen a szinten a V6-os dízelmotor lehetne csendesebb alapjárat körül, a maradéktalan luxus a V6-os benzines vagy az 500 nyolchengerese volna.
A 350 CDI nevével ellentétben háromliteres, ez a legerősebb verzió a dízelek közül. Az 540 Nm-es forgatónyomaték megérkezésekor érzem megnyúlni a nyakamat. Irtózatos erő van a motorban, a nemes kupé kis késlekedés után, visszakapcsolással vagy anélkül, de repül előre. A hétfokozatú automata a legjobbak közé tartozik a ma elérhető váltók közül, a kormányon lévő fülekkel nem is avatkoztunk a munkájába.
Amikor nem azt a kényelmes tempót választjuk, ami az autó karakteréhez illőbb, elkápráztat a futómű. A kifinomult kupé levetkőzte a korábbi Mercedeseket kísértő nehézkességet, tompaságot.
Nem kerül többe a luxus
Kicsit feszesebben rugózik az AMG-sportcsomaggal, mint a limuzin, eltűri a nagyon gyorsan vett kanyarokat. Kényelemben az E Coupé ennek ellenére fejedelmi. Puhán veszi az úthibákat Budapesten, ennél jobb ülést nehéz volna feltalálni, autópályán az enyhe szélzaj a domináns zajforrás.
Bár kupéként az E 350 CDI háromszázezer forinttal kevesebbe kerül a limuzinnál, extrák nélkül 15,3 milliós alapárával semmivel nem elérhetőbb. Egy rendkívül jól fizetett embernek is sok szülinapi gyertyát kell elfújnia ahhoz, hogy ne csak élvezni, de megfizetni is képes legyen egy ilyen színvonalú Mercedes-Benz-kupét.
Műszaki adatok – Mercedes-Benz E350 CDI Coupe | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2987 |
Furat x löket (mm) | 83,0 x 92,0 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 170(231)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 540/2400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,1 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,6 |
Vegyes (l/100 km) | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 179 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4698/1786/1397 |
Tengelytáv (mm) | 2760 |
Csomagtér (liter) | 450 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1730//4500 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 235/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 15 259 000 |
Konkurensek (forint) | |
Tesztelt autó ára (forint) | 18 110 600 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd a linken! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Előkelő, csodálatos autó, és még csak többe sem kerül a limuzinnál. A dízel hangja zavarja az összképet, de ereje és fogyasztása igen meggyőző. |
Pontszám (max. 10) | 8,75 pont |