Erősnek, de viszonylag takarékosnak ígéri új motorját a Volvo. A turbós GTDi a méretcsökkentési elvet követi. GTD már volt a Renault-nál és ma is van a Volkswagennél, de a GTDi kicsit más, így új.
A Volvo által választott név a Gasoline Turbocharged Direct Injection rövidítéséből áll össze, ami a benzines, turbófeltöltött, közvetlen befecskendezéses szavakat takarja.
Kisebb fogyasztás
Az új motor a többféle verzióban kínált 2,5 literes öthengerest helyettesítheti, teljesítménye és forgatónyomatéka nagyjából annak nívóján áll, fogyasztása azonban kedvezőbbnek ígérkezik. Például az automata váltós S80 szabvány szerinti átlagfogyasztása 8,3 liter, míg a vele összevethető 231 lóerős motor automata váltóval 9,6 litert fogyaszt százon.
Műszaki adatok |
Volvo S80 2.5T | Volvo S80 2.0 GTDi |
Hengerűrtartalom | 2521 cm3 | 1999 cm3 |
Teljesítmény | 170 kW/231 LE/4800 | 149 kW/203 LE 6000 |
Nyomaték | 340 Nm 1700-4800 | 300 Nm 1750-4000 (320)* |
Átlagfogyasztás** | 8,6-9,6 l/100 km | 7,9-8,3 l/100 km |
Szén-dioxid-emisszió** | 206-229 g/km | 184-193 g/km |
*: túltöltéssel, rövid ideig (overboost)
**: kézi/automata váltóval
Modern motor
A maximális teljesítményhez képest kisméretű feltöltő gyors reakciót biztosít, fejlesztésében a Borg Warner is benne van.
A veszteségeket csökkentő (mert a kipufogógáz különben elvesző energiáját hasznosító) turbó mellett a motor hatásfokát növeli a közvetlen befecskendezés. A Volkswagen-konszern TSI és TFSI motorjai pont ebben jobbak a Renault, a FIAT vagy az Opel hasonló, kis hengerűrtartalmú turbós benzineseinél.
Először XC60, V70, S80 GTDi lesz
Az injektorok végén hét furaton át lövi be a rendszer a benzinpárát, a sok apró nyílás az égést tökéletesíti, javítva a teljesítményt és a fogyasztást. Várhatóan az XC60, a V70 és az S80 mellett az új S60 és kombija, a V60 is megkapja a GTDi motort.