Nincs gond, csak kihívás!

Tudjuk, hogy a modern kori alkalmazott gondok helyett legfeljebb kihívásokkal találkozik GDP-termelés közben, és ezeket kreatívan, fejlett együttműködési készséggel, precíz, pontos munkaerőként oldja meg.

Kiemelt státusz: a babavivő autó
Kiemelt státusz: a babavivő autó

Kiemelt státusz: a babavivő autó

Kiemelt státusz: a babavivő autó


Párezer hasonló munkanap után megnyugtató érzés beülni egy Toyota Versóba. Ülése nemigen tart, de kényelmes, az ízlésesen megcsinált műszerfal kellemes narancssárga derengéssel pihenteti az idegeket. Szinte már haza is értél – üzeni az autó, békéje majdnem az otthonunk részévé teszi a hazavezető úton.

Bírja a hétköznapokat

Az autó viszonylagos rövidsége ellenére is olyan tágas, hogy senki nem sivalkodik helyszűke miatt. Még a harmadik üléssorban is elhelyezhetőek felnőtt egyedek, nem nekik való, de rövid távon kibírják.

Nézz körül odabent!


A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scrollt vagy a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Rövid, de tágas a Toyota egyterűje

Rövid, de tágas a Toyota egyterűje

Rövid, de tágas a Toyota egyterűje


A mindennapokban a Verso jól helytáll és legfeljebb olyan apró baromságokkal idegesít, mint a tükörállításból kispórolt világítás.

Városban könnyű vele az élet: átlátunk a legtöbb személyautó felett, a váltó mindent elintéz helyettünk, a tolatókamera segít parkolni, csak eső ne essen. A saras vízzel televert optika helyett ezerszer többet érne egy sima tolatóradar.

Türelemjáték a zöld fényért

Én meg az apukája vagyok az 1,7 köbméterre bővített csomagtérben

Én meg az apukája vagyok az 1,7 köbméterre bővített csomagtérben

Apuka az 1,7 köbméteres csomagtérben


Nagy türelmet igényel, ha szeretnék égve látni a csekély fogyasztást jelző lámpácskát a műszerfalon. Ilyenkor a motor beáll 1200 körüli fordulatra és a fokozatmentes váltó egyre hosszabb áttételpárok beállításával gyorsítja az autót.

Tehát a fordulatszám nem nő, a kocsi mégis gyorsul, de ez csak olyan enyhe gázadással működik, hogy a BKV buszai huss, mint  a madár húznak el mellettünk.

Ez az egyik kedvenc fotónk

Ez az egyik kedvenc fotónk


Gyermek- és autófotók vegyesen a galériában

Hová lett a 147 lóerő?

Kislányunk most hét hetes

Kislányunk most hét hetes

Kislányunk most hét hetes


A kipufogó- és a szívószelepek vezérlésén túl a szívószelep nyitásának mélységét is folyamatosan változtató motornak van egy másik oldala. A négyhengeresből nem lehet kihozni az állatot, de bizonyított, amikor kislányunk születése előtt átvágtam vele a városon.

Végig 5000 és 7000 között, a váltót sportmódban használva a Verso 1,8 hirtelen megtáltosodott. Az álmosnak tűnő motor nagy fordulaton élt, végre nemcsak papíron volt velünk 147 lóerő. Ha kell, kézbe vehetjük a sebességváltást is, manuális üzemmódban hét áttételpárt lehet kapcsolni. 

A dízel félmillóval drágább az 1,8-asnál

A dízel félmillóval drágább az 1,8-asnál

A dízel félmillóval drágább az 1,8-asnál


Pár nappal a szülés után, csemeténkkel hazafelé mégis jobban tetszett az autó. A Verso biztonságára és megbízhatóságára hosszabb távon is hagyatkozni mernék, családos emberként ezek fontos szempontok. Nem véletlenül látni olyan sok édesanyát az elődmodell tulajdonosai között.

460 ezer forinttal drágább az 1,6-osnál

Városi használatra kár megadni az ezerhatosnál 460 000 forinttal drágább, 1,8 literes benzines felárát, de hosszabb utakra más lehet a helyzet, főleg ha az új CVT-automata váltóért is hajlandó valaki a zsebébe nyúlni. Hosszabb úton a fokozatmentes váltó kényelmesen alacsonyra ejti a fordulatot, 160-nál 3000 körül jár a mutató. Az áramvonalas Verso csendes és autópályán takarékos is.

Hosszú úton takarékos

Pesten 10,2, sztrádán 7,5 liter fogyott

Pesten 10,2, sztrádán 7,5 liter fogyott

Pesten 10,2, sztrádán 7,5 liter fogyott


Bár a Budapesten mért 10,2 liter sem túlzás egy benzines, automata váltós egyterűtől, a rosszabb légellenállású Versóval sztrádán elérhető 7,5 liter végképp jó eredmény.

A tesztelt változatban 7 515 000 forintba kerülő Verso teljes mértékben az utazásról szól, nem a vezetésről. Akár egy intercity vonaton is suhanhatnánk, a csend és a tágasság adott. Ja, hogy most én ülök bal elöl? Végül is adhatok gázt, tekergethetem a túlkönnyített kormányt, de nem lehetne inkább robotpilótára kapcsolni? Nem, nem lehet, valakinek ezt a feladatot is vállalnia kell.

Műszaki adatok -Toyota Verso 1,8 Multidrive S
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1798
Furat x löket (mm) 80,5 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 108(147)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 180/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1
Végsebesség (km/h) 185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,9
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 164
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4440/1790/1620
Tengelytáv (mm) 2780
Csomagtér (liter) 155/440/1696
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1470-1525/600-655
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 515 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A Versók közül az 1,8-as benzines félmillióval drágább, de nem sokkal erősebb az ezerhatosnál, és ugyanennyivel kerül kevesebbe, mint a kétliteres dízel. Vagy feljebb lépnénk, vagy beérnénk a kisebb motorral. Ha már az 1,8-as, akkor viszont a kényelmes CVT-váltóval kéne.  
Pontszám (max. 10)   7,25 pont