Citroën DS3?

Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni a dolgot, azt is mondhatnánk, hogy az egyik kis Citroën ezentúl két néven érhető el. Az ötajtós megtartotta a C3 nevet, míg a háromajtós kivitelt DS3-ra keresztelték és jócskán kicsinosították.

Ennél azonban egy kicsit összetettebb a dolog. A DS3 csak az első fecske, hamarosan új tagokkal bővül a Citroën prémium-termékcsaládja, ahol a modelleket a teljesen testre szabható külső-belső elemek jellemzik majd. A Citroën C4 mellé például jövőre érkezik a DS4, a DS5 viszont sajnos csak még később lesz kapható itthon.

Az új stratégia bejelentését egyébként személyesen éltem meg kicsivel több, mint egy éve, ezért nagyon kíváncsi voltam a végeredményre.

Indul a rali
Sportos kisautó, egyértelműen MINI konkurens

Sportos kisautó, egyértelműen MINI konkurens

DS – Different Spirit
DS = Different Spirit (más szellem)

DS = Different Spirit (más szellem)


A DS név ezúttal a Different Spirit (más szellem) rövidítése, de természetesen a legendás egykori Fantomas-féle DS dicsfényére alapoznak a franciák.

1955-ben a Citroën meglepte a világot a DS-sel, a korát évtizedekkel megelőző és valóban isteni autóval. (A név kiejtve dé-esz, a francia déesse szó magyarul istennőt jelent.) – Szörényi András

Fák között is jártunk

Fák között is jártunk

DS Trophy

Harc a másodpercekért

Harc a másodpercekért

Harc a másodpercekért


A menetpróba ezúttal igazán sajátosra sikeredett, egy rendhagyó ralit szerveztek a DS3 megismerésére. A résztvevők feladata azonban nem az volt, hogy letaszítsák Sébastien Loeb-öt a trónról, sőt; szinte a leglassabb autós nyert.

A lebonyolítás ismerős lehet azok számára, akik már hallottak Oldtimer raliról. Az alapcél természetesen az, hogy eljussunk A-ból B-be, de nem a gyorsaság, hanem a pontosság számít. Megadnak egy bizonyos időt, amihez a létező legközelebb kell teljesíteni azt a bizonyos A-B-távot. Ez lehet egy parkolóban két bója között is, de a mi esetünkben szerencsére az általunk jól ismert Kakucsringi versenypályán volt kijelölve az a két pont.

A Citroën főhadiszállásáról egészen idáig (kb. 50 km) vezettük az 1,6-os, 150 lóerős benzines DS3 modelleket. Az út arra azért bőven elegendő volt, hogy megízleljük az autó feszességét, dinamikáját, illetve megnyerő belső kialakítását.

Pazar belsőtér

Pazar belsőtér

A futómű hangolása egyébként jóval sportosabb a C3-hoz képest és a kormányzás is sokkal közvetlenebb. A nappali fényviszonyok mellett felkapcsolódó LED-sor meglehetősen agresszív kisugárzást nyújt a vagány kisautónak.

DS3 törésteszt

Jól szerepelt

Jól szerepelt

Jól szerepelt


Jól szerepelt az EuroNCAP-nál a Citroën DS3. A prémiumszegmensbe pozícionált modell könnyedén hozta az öt csillagot.

Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, a bábukra aggatott szenzorok adatai szerint mind a sofőr, mint az utas esetében megfelelő a lábak és a comb védelme, függetlenül az üléspozíciótól.

Tovább a teljes törésteszthez

Citroën DS3 1,6 THP
Motoradatok
Max. teljesítmény (LE/ford.) 156/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1400
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,3
Végsebesség (km/h) 214
Fogyasztás
Átlagfogyasztás (l/100 km) 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 155
Ár
Alapár (Ft) 5 410 000

Talmácsi és Bútor Robi tolják a DS3 szekerét

Jön a DS3-WRC

Jön a DS3-WRC

Jön a DS3-WRC


A DS3 sportautós arculatát tovább erősítvén ismert versenyzők is szerepet kapnak az egyes piacok kampányaiban. A legnagyobb durranás természetesen az, hogy Sébastien Loeb 2011-től egy gyári DS3 WRC-vel fog indulni a rali-világbajnokságon.

Az új szabványnak megfelelően marad a négykerék-hajtás, de a 2,0 liter helyett 1,6-os turbófeltöltős motort alkalmaznak majd.

This is the beginning of a beautiful friendship

This is the beginning of a beautiful friendship

This is the beginning of a beautiful friendship


Remélhetőleg itthon sem kell majd sokat várni egy hasonló modell indulására, amihez a legnagyobb sansza a legismertebb Citroën-kötődésű raliversenyzőnek, Bútor Róbertnek van. Egyelőre még ő is csak az utcai DS3-al tudott tekeregni a Kakucsringen, mi több, vitt is pár kört, de megígérte, hogy a DS3 WRC-vel is megautóztat majd. Úgy legyen!

Bútor Robi mellett Talmácsi Gábor is segít az autó népszerűsítésében, sőt ő egy hónapig DS3-mal fog járni. Vele is sikerült megtenni utasként pár kört a versenypályán, és nagy szerencsénkre nála még a gyógyszer is elgurult kicsit. Ennek köszönhetően nem sokszor maradtunk az ideális íven, legnagyobb megelégedésünkre.

Talmával csak keresztbe mentünk!

Talmával csak keresztbe mentünk!

Talmácsi Gábor, a Fimmco Speedup Team versenyzője

Talmácsi Gábor DS3-al fog járni

Talmácsi Gábor DS3-al fog járni

Talmácsi Gábor DS3-al fog járni


„Nagyon jók a tapasztalataim a DS3-assal! Vezettem már normál utcai körülmények között, de itt, zárt pályán a harapós oldalát is megmutathatta az autó.

Kiváló volt az elektronika, az ESP nem hagyta, hogy keresztbe álljak! Már-már azt mondanám, majdnem versenyautó: sportosan vezethető, feszes a futóműve és gyönyörűen tartja az ívet.”

Bútor Róbert, CITROËN TOTAL Rally Team

„Amint beszálltam, kikapcsoltam az ESP-t, hogy valóban érezzem, mit tud a DS3. Most még csak az utcai verziót tesztelhettem, de ezen is érezhető, hogy a majdani versenyautó alapjai tökéletesek.

Nyomjad, ami a csövön kifér!

Nyomjad, ami a csövön kifér!

Nyomjad, ami a csövön kifér!


Nagyon jól fordul, könnyen irányítható, és annak ellenére, hogy szakadt az eső, és a tapadás a minimumra csökkent, az autót végig a belső íven tudtam tartani.

A 155 lovas THP motor rugalmas, és teljesítménye tökéletesen megfelel még egy sportos vezetőnek is. Gyors, pontos és fiatalos. Ráadásul a minőségérzet abszolút prémium. Alig várom, hogy lássam a versenyváltozatot, amely a 2011-es ralivilágbajnokságon indul! És persze még ennél is jobban szeretném, ha a magyar bajnokságon jövőre már egy DS3-assal versenyezhetnék…”

Gyári képek a DS3-ról

Egyéniség mindenek felett

Egyéniség mindenek felett