Elillant hat év után, így a Hyundai úgy döntött, hogy ideje nyugdíjazni a Tucsont.

A budapesti Gellérthegyen volt a bemutató
Balra a Tucson, jobbra az előző Santa Fé

Balra a Tucson, jobbra az előző Santa Fé

Balra a Tucson, jobbra az előző Santa Fé


A Santa Fénél kisebb szabadidő-autó megszolgálta a fejlesztési költséget, kompakt méretei és jó ára miatt elég sokat sikerült eladni belőle világszinten.

Sportage-Tucson: párhuzamos megújulás

Az új modell ismét a házon belüli konkurenssel osztja meg a műszaki hátteret, a rokon a Kia Sportage, amelyből fotókon már szintén láttuk a következő generációt.

Ford Kuga: véletlen a hasonlóság?
Az iX 35-ről a Ford Kuga ugrik be

Az iX 35-ről a Ford Kuga ugrik be

Az iX 35-ről sokunknak a Ford Kuga ugrik be


Látványban az ix35-ről valahogy a Ford Kuga ugrik be, amit az idei Genfi Autószalonon fel is vetettünk az illetékesnek. Ő Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe formatervezési vezetője.

A joviális designerbácsi nem ugrott a torkunknak, még a külső formatervezés délszaki vezetője sem rántott kardot, hogy torkunkra forrassza a szót, de láthatóan nem mi voltunk az elsők, akik ezzel terhelték őket. „A két autó időzítéséből látszik, hogy nem a Fordot követtük. A mi formatervünk már kész volt, amikor a Ford 2008 tavaszán bemutatta a Kugát” – válaszolták. A hasonlóság tehát véletlen, bár szembeszökő.


Szélesebb és laposabb az ix35

Nemcsak Kylie fér el hátul

Nemcsak Kylie fér el hátul

Nemcsak Kylie fér el a második sorban


A lehetőleg tuszonnak ejtendő Tucsonnál az ix35 alacsonyabb, szélesebb és hosszabb, ami jót tesz a kiállásának. A karosszéria oldalán markáns élek futnak a kilincsek felett, elöl a hatszögletű hűtőmaszk a jellegzetesség.

Belül a rövid vezetés közben is látszott, hogy nem baltáztak el semmit, hátul pedig kifejezetten tágas az autó. Előttem Csordás Gábor ült, az Autó2 Autó és Stílus magazintól a maga 193 centijével, én meg simán elücsörögtem mögötte, pedig nem vagyok egy Kylie Minogue-alkat.

Ritka extra: ülésfűtés hátul

Nagy dobás az ülésfűtés hátul

Nagy dobás az ülésfűtés hátul

Nagy dobás az ülésfűtés hátul


Érdekes, hogy automata ablakemelő csak a sofőrnek jut, de a hideg napokon a második sorban utazók is befűthetnek az ülepük alatt. Ez persze jó üzlet, a hátsó ülésfűtés a luxuskategória alatt még ma is ritka, például a Skoda Octavia nyújtja extraként.

A lakberendezők okosan gazdálkodtak a felhasznált anyagokkal. Oda, ahol muszáj megfogni az autót, jó tapintású műanyagokat tettek, míg ott, ahol épeszű ember nem nagyon simogatja a kocsit, belefért a kemény, olcsóbb plasztik is – állapította meg kollégám a külhoni menetpróbán, amit jómagam csak megerősíthetek.

Koreai invázió a Gellérthegyen 41

Kedvcsináló a galériához

Kezdetben minden motor kétliteres
320 illetve 383 Nm a dízelek nyomatéka

320 illetve 383 Nm a dízelek nyomatéka

320 illetve 383 Nm a dízelek nyomatéka


A kipróbált autóban a gyengébbik kétliteres dízel működött, de időnként olyan vehemenciával, hogy a forgalmiban néztünk utána: ez valóban a 136 LE/320 Nm-es verzió, nem pedig az erősebb változat 184 lóerővel és 383 newtonméterrel.

Mindkettőben hatfokozatú a kézi sebességváltó (a benzinesé csak ötgangos), amelyet a bevezetés örömére felár nélkül hatfokozatú automatára lehet cserélni az első időkben.

Turbós benzines és kisebb dízel jön

200 ezer Ft környékén jó vétel egy Pony

200 ezer Ft környékén jó vétel egy Pony

200 ezer Ft környékén jó vétel egy Pony


Első körben egy benzines motor lesz, 163 lóerővel és kétliteres hengerűrtartalommal, ez áll az árlista alján. Szeptembertől ezerhatos, turbófeltöltéses benzines motorra számíthatunk 139 lóerővel illetve a kisebb dízelre, amely 1,7 literes lesz.

Az erősebbik motorokhoz választható lesz összkerékhajtás, amely elektronikusan vezérelt kuplunggal osztja hátra az erőt, ha az első kerekek nem tudják átvinni a nyomatékot. Az automatikusan működő 4×4-es rendszernek létezik egy állása, amelyben fix összkerékhajtásra kapcsolhatunk egy műszerfali gomb megnyomásával. Ez az üzemmód kikapcsol 40 km/óránál.

Eljöttek a Hyundai Klub tagjai is

5,6 millió forinttól
Jó nagy belül az iX 35

Jó nagy belül az iX 35

Jó nagy belül az ix35


Február közepén a nemzetközi bemutatón Földes Attila minden rátermettségére szükség volt, hogy kiderüljön a tervezett alapár. Végül titkos forrásunk szinte csak neki, csak akkor megsúgta az 5,6 millió forintot, és láss csodát, a kétliteres benzines 5 590 000 forintért kapható, elsőkerék-hajtással, most már hivatalosan.

Akinek ez az összeg ismerős, nem téved: fillérre megegyezik egy hasonló Nissan Qashqai 2,0 alapárával, ami öntudatos lépés. Hunyadiék bátran a konkurenciához árazták az újdonságot, de az ix35 tényleg látványos és praktikus szabadidő-autó.

Motorválaszték/felszereltségi szint 2,0i 2,0 CRDi LP 2,0 CRDi HP
Hengerűrtartalom (cm3) 1998 1995 1995
Max. teljesítmény (kW/LE/ford.) 122(166)/6200 100 (136)/4000 135 (184)/4000
Max. forgatónyomaték (Nm/ford) 197/4600 320/1800-2500 383/1800-2500
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 10,4-11,3 nincs adat 9,4-10,2
Végsebesség (km/h) 180-184 181-182 194-195
Átlagfogyasztás (l/100 km) 7,5-8,2 5,5-5,7 5,9-7,1
Szén-dioxid emisszió (g/km) 177-195 154-187 147-148
Listaár (kiviteltől függően, Ft) 5 590 000 –
7 290 000
6 390 000 –
8 790 000
7 790 000 –
9 590 000

Az adatok az összkerekes és az automata váltós modellek értékei miatt térnek el egymástól

Az összkerékhajtás félmillió forintos felárát bevezetési akció keretében az importőr elengedi és kedvezmény érvényes az automata váltó felárára is. Bizonyos modellek ára 200-800 ezer forinttal alacsonyabb a táblázatban látható értékeknél.