Korábbi hírek arról szóltak, hogy a hétvégi Kínai Nagydíjon idei negyedik motorjával indul majd Fernando Alonso. Mivel a szabályok nem változtak, ezt azt jelentette volna, hogy a spanyol négy verseny alatt elhasználta volna az idei évre rendelkezésre álló motorjai felét, a kilencedik blokknál és azon túl ugyanis minden egyes cseréért tízhelyes rajtbüntetés jár.

A Ferrari szerint azonban Sanghaj előtt nem lesz csere, Alonso használt motorral indul majd. Elismerték a maranellóiak, hogy Malajziában már harmadik idei motorját használta Alonso, mely a leintés előtt nem sokkal tönkrement, a Kínai Nagydíjra a Bahreinben használt motort szerelik az autóba.

Ezzel eredetileg is azt tervezték, hogy további időmérőkön és versenyeken vetik be, Sanghaj lesz az első erőpróba. Felipe Massa ugyanezen menetrend szerint kap motort Kínára.

„Elővigyázatossági okokból döntöttünk úgy, hogy a bahreini motorokat nem használjuk Ausztráliában, Kínában viszont fogjuk” – mondta a Ferrari motorokért és elektronikáért felelős főmérnöke, Luca Marmorini. „Megállapítottuk, hogy a bahreini túlmelegedés ellenére teljesen alkalmasak a versenytáv teljesítésére.”

„Motorszempontból közepesen megterhelő a sanghaji pálya, van egy hosszú egyenes, de semmi olyasmi, ami miatt komolyabban aggódnunk kellene. Általában a hőmérséklet sem túl magas, ami szintén egyszerűbbé teszi az életünket.”