Hasonlóan a tavalyi esztendőhöz, idén is nyolc motort használhatnak el büntetlenül a Forma-1-es pilóták, a kilencediktől kezdve minden egyes új motorért tízhelyes rajtbüntetés jár. Fernando Alonso autójában a bahreini időmérő után cseréltek először motort, Melbourne-ben nem volt gondja, a Maláj Nagydíjon viszont motorhiba miatt volt kénytelen kiállni.

Úgy tudni, hogy a jövő heti Kínai Nagydíjon már a negyedik hajtómű dolgozik majd Alonso autójában, ami azt jelenti, hogy négy motorja marad a hátralévő 15 versenyre.

Alonso lazán kezeli a kialakult helyzetet, szerinte nem éri hátrány emiatt. „Egy motor tönkrement, amelyiket Bahreinben cseréltük le, azt a szabadedzéseken tudom még használni, a melbourne-it pedig további versenyeken is bevetjük” – fogalmazott Alonso.

„Különösebben nem aggódom, a csapat azt mondta, a malajziai hiba okát már megtalálták a mérnökök, egyszeri eset volt, az idény előtt pedig nem volt semmi problémánk.”