1977-től 1988-ig tartott a Forma-1-ben a turbókorszak, amelyet sokan a sorozat fénykoraként emlegetnek. 1977-ben próbálkozott a Renault először a turbófeltöltéssel, az első rendszerek azonban nagyon megbízhatatlanok voltak, egy egész szezont kínlódtak végig a franciák technikai hibákkal.
Később egyre több csapat váltott az új motorokra, melyek ezzel párhuzamosan folyamatosan fejlődtek. Igazából 1983-ban indult el teljes lendülettel a turbós gépek kora, az 1100 lóerőt is elérte a teljesítmény, az aerodinamikai fejlesztések fokozatos térnyerése miatt azonban az FIA előbb limitálta a lóerők számát, majd 1989-től megtiltotta a turbók használatát.
Most a környezetre is tekintettel visszatérhetnek a turbómotorok, a Pitpass jól értesült, megbízható forrása 1,5 literes blokkokról tud. Bevezetésének lehetőségét már több fórumon is felvetették, egyelőre tárgyalnak róla az érintettek. 2013-tól vezetnék be az új motorokat, amely több gyártót is arra késztethet, hogy beszálljon vagy éppen visszatérjen az F1-be.
Főleg a Volkswagen-konszern érdeklődését keltheti fel a lépés, a németek utcai autóikba kis turbómotorok sokaságát fejlesztették már ki, évekkel ezelőtt pedig elsőként vezették be a turbós-kompresszoros technológiát. A Volkswagen-konszernen belül az Audi jelenhetne meg először a Forma-1-ben, a hivatalos döntés azonban nem mostanában esedékes.
A másfél literes, négyhengeres turbómotorok körülbelül feleannyit fogyasztanak, mint a jelenlegi V8-as hajtóművek, a hajtásba KERS-szerű rendszerek sokasága segítene be. A Pitpass forrása szerint nem véletlen, hogy a KERS visszahozataláról éppen most kezdődtek újra az egyeztetések, ez azonban „csak a fele a történetnek”.
Ugyan sokan támogatnák a kis turbómotorokat, néhányan, köztük a Ferrari hallani sem akarnak róla. „Többféle motorról is folynak az egyeztetések” – árulta el egy bennfenntes. „Nagy a nyomás, hogy költségvetési okokból maradjanak a mostani motorok, az FIA viszont a technológiai előrelépésért harcol.”