Nem reménytelen, hogy egy kiskocsit családi autónak is be lehet fogni, csak az a kérdés, milyen karosszériával. Milyen előnye és hátránya van egy négyajtós modellnek a kombikhoz és az egyterűekhez képest?
439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból

439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból

439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból


Kitartóan nőttek-nődögéltek a kisautók, amíg elérték a négy méter körüli hosszúságot.

400 centiméter régebben a kompakt autók mérete volt, így nem reménytelen, hogy egy kiskocsit családi autónak is be lehet fogni.

Megéri a kombi és az egyterű?

Be lehet, de nem mindegy, milyen karosszériával! Az ötajtós modellek csomagtere biztosan túl szűk a gyermekek első pár évéhez, amíg babakocsi, kismotor, utazóágy és megannyi kellék tornyosul hegyként az előszobában, ha utazik a família.

Listaáron igen jelentős az árkülönbség, összevethető felszereltséggel az Aveo egymillió forinttal jutányosabb a C3 Picassónál és 550 ezerrel a 207 SW-nél

Listaáron igen jelentős az árkülönbség, összevethető felszereltséggel az Aveo egymillió forinttal jutányosabb a C3 Picassónál és 550 ezerrel a 207 SW-nél

Mivel a kisautókból születnek a legolcsóbb családi igavonók, összehasonlítottunk három autófajtát, hogy melyikre érdemes beruháznia a szülőknek. A szedánok becsületét az új Chevrolet Aveo védte meg, a kombik nevében a Peugeot 207 SW indult, egyterűként a Citroën C3 Picasso domborított.
 Chevy Aveo
Sedan 1,4 LT
 Citroën C3 Picasso
1,4 VTi Collection
 Peugeot
207 SW

1,4 VTi Active
 Motor: ccm, LE, Nm
 1398, 100, 130  1397, 95, 136  1397, 98, 136
 0-100 gyorsulás, s végsebesség, km/h  12,2 / 174  12,2 / 178  12,4 / 185
 Hossz/szél./mag., mm  4399x1735x1517  4078x1730x1621  4149x1720x1527
 Csomagtartó, l
 502  385-500  405
 Fogyasztás, l/100 km
C
O2, g/km
 5,9 / 139  6,4 / 149  5,9 / 137
 Listaár, Ft*  3 510 000  4 505 000  4 062 000

*Az 1,4-es benzines motorral elérhető legolcsóbb kivitel listaára ESP-vel, első, oldal- és függönylégzsákkal, manuális klímaberendezéssel, távirányítós központi zárral és első elektromos ablakemelővel.

Mindhárom kényelmes

Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat

Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat

Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat


Belül a limuzin és a kombi között nincs lényeges különbség a térkínálatban, egységnyi Rácz Tamás mindkettőben jól elfért hátul, elöl pedig tényleg kifogástalan a kényelem. Elhúzni csak állítható hátsó ülése miatt tudott a legkisebb Picasso, amely jóval tágasabb a másik kettőnél és a 15 centit mozgatható üléspadon urasabb üléspozíciót nyújt a hátul ülőknek.

Előnyben van a csemeték beültetésekor és a gyermekülések bekötésekor, mert magas karosszériája nagyobb ajtónyílást enged, mint az Aveóé. Az ideális a tolóajtó volna, de ezt csak a haszonjármű-alapú Qubo és feljebb a Berlingo-Kangoo-Caddy Life vonulat nyújtja, amíg a B-Max meg nem jelenik.

Egyik sem igénytelen

Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere

Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere

Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere


A francia autók fekete kilincse jelzi, hogy egyik sem agyonextrázott tesztautó, hanem földközeli, jutányos modell, belső terük mégis igényesnek mondható, állja a versenyt a sokkal frissebb és tesztautónak konfigurált Aveóval.

A koreai autóban nagyra értékeltük a megduplázott kesztyűtartót, benne USB-csatlakozóval, ami a Citroënhez 70, a Peugeot-hoz 80 ezer forintba kerül, csomagban a Bluetooth-kihangosítással.

Mit nyel el a csomagtér?

A gyári csomagtéradatokból nem egyértelmű, mit is képes elnyelni a csomagtartó.

Csodás megoldás a két vékony tetőoszlop. Jó a kilátás, a magas üléshelyzet biztonságérzetet nyújt és nincs mit panaszkodni az anyagokra és a minőségérzetre sem

Csodás megoldás a két vékony tetőoszlop. Jó a kilátás, a magas üléshelyzet biztonságérzetet nyújt és nincs mit panaszkodni az anyagokra és a minőségérzetre sem

A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó

A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó

A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó


Mi a szabványos mérés 20x10x5 centis szivacstéglái helyett dobozokból, repülős kabinbőröndből, esernyőre csukott babakocsiból és három kismotorból álló halmot igyekeztünk betuszkolni mindhárom autóba, legjobb tudásunk szerint.

Öblös fara ellenére az Aveóból maradt ki a legtöbb doboz, mert a babakocsi csak keresztben fért el csomagterében, rontva a térkihasználást.

A fedél zárásakor az olcsón megoldott zsanérok összenyomták a dobozokat, ahogy befordultak a csomagtartóba.

Kis nyílással hiába van sok hely

Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak

Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak

Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak


Alkalmas méretű csomagokkal az egyterű és a kombi csomagtere nem lépi le a szedánét, de a limuzinban a szűk nyílás megálljt parancsol a nagyobb dobozoknak, egy dohányzóasztalnak vagy méretes bográcsnak. Hiába férnének el odabent, ha képtelenség őket bejuttatni. Bringát szállítani is könnyebb a másik két kasztni sokkal nagyobb rakodónyílásával.

A kiskategóriás kombik között a fotózáshoz kerített 207 poggyásztere szerénynek számít, a hórihorgas Fabia Combi nem ilyen szép autó, de jóval tágasabb. A Peugeot-ban így is elfért keresztben a babakocsi a kerékdobok között, nagy ötödik ajtajával kényelmesen telerámolhattuk és mivel kombi, felfelé is bővíthető a raktér.

Középen a kombi

Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül

Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül

Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül


Kár, hogy ehhez az SW-ben otthon kell hagyni a merev kalaptartót, szemben egy feltekerhető rolóval. Az SW kitolt velünk, mert a gondosan telerámolt csomagtérre nem engedte rácsukni az ajtót. A hátsó ablaktörlőmotor tokozása foglal el értékes centiket, ami jól követhető a kalaptartó kivágásán.

A Citroënben az ülések csúsztatásával 385-ről 500 literre bővíthető csomagtartó és
kétféle állásban rögzíthető a raktérpadló. A felső szinten pont egymagasságú az előrehajtásakor lesüllyedő üléspaddal, ami a legprofibb megoldás a hármasból. Előretolt üléssel a C3 nyelte el a legtöbb pakkot, még a hosszú oszlopdobozt is sikerült beszuszakolnunk, ami a többiben csak lehajtott üléssel fért volna el.

Újonnan a cikkben szereplő autók közül a legolcsóbb is belekerül hárommillió forintba. De használt Aveót már 860 ezer forinttól találni az expressz.vezess.hu keresőben.

Vezetés: jobb az alacsonyabb

Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül

Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül

Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül


A bal egyből nézve az Aveo tűnt a legfelnőttebbnek a három autó közül, igazán nagyautós stabilitással fut. Hozzá képest komoran fekete utasterével a 207-es korosnak éreztük, nem véletlenül érkeznek a hírek a 208-ról.

Vezetés közben a szedán és a kombi is előnyben van a magasabb súlypontú egyterűekkel szemben, de ebben a műfajban legalább annyit érnek a magas üléshelyzet előnyei (kényelmesebb ki-beszállás, jobb kilátás és biztonságérzet), mint a gyorsabban és kisebb billegéssel abszolválható kanyarok.

Mire jó két keskeny oszlop?

Gyakorlatilag minden egyterűben irritálóan és veszélyesen vastagok a drabális A-oszlopok. A cikkhez azért is választottuk a C3 Picassót, mert a Citroën képes két vékony tetőoszloppal kedveskedni a vezetőnek, hogy ne takarják ki a zebrán átkelő iskoláscsoportot és a balkanyarban érkező teherautót.

Sokkal temperamentumosabb a franciák BMW-tervezésű benzinese, mint az Aveo az Opeltől örökölt motorral

Sokkal temperamentumosabb a franciák BMW-tervezésű benzinese, mint az Aveo az Opeltől örökölt motorral

Mivel minden modell sokféle motorral kapható, nincs értelme összevetni őket, de aki az alap benzinesekben gondolkodik, ne adjon pénzt semmilyen konkurensért, amíg ki nem próbálta az élénk és jól elosztott nyomatékú 1,4 VTi-t a két francia modellben, illetve a konkurenciától a hasonlóan eltalált Nissan Note 1,4-et.

Ha ne legyen francia – Mit nyújtanak a konkurensek?

Megfogyatkoztak itthon a lépcsőshátú kisautók. Indiában fut a Skoda Rapid és létezik Polo szedán is, de az európai kínálatból kikopott a Polo Classic, a SEAT Cordoba és a Skoda Fabia limuzin.

A kategória alapautója a Renault Thalia, amely az új Aveónál gyengébb eresztés, de jóval olcsóbb a Renault Thalia, amely listaáron 2 490 000 forinttól kapható. Akcióban, de nem hitelre 2,6 millió forintba kerül egy légkondis Privilege 40 00 forinttól kapható, Motorválaszték nincs, az egyetlen moztor a kellően erős 1,2-es benzines, 75 lóerővel.

Kombit kisautóból csak a Renault, a SEAT és a Skoda kínál a Peugeot-n kívül. Akinek az ár számít, vegye a Cliót, akinek a 485-1500 literes csomagtér, vigye a Fabiát! A kombi Clióról, Fabiáról és 207-ről itt találnak összehasonlító tesztet.

Nagyobb a tülekedés a kis egyterűek között. Itt ára és az 1,2 TCe turbómotor okán a Renault Grand Modus tűnik jó vételnek, de a Hyundai ix20-at és a Kia Vengát nemcsak hosszú garanciájuk miatt érdemes közelebbről megnézni. Korosodó, de jó ár/érték arányú autó a Nissan Note, főként az 1,4 literes alapmotorral. A műfaj legjobbjai közé tartozik a Honda Jazz, amely eleget tud ahhoz, hogy ne kelljen a legolcsóbbnak lennie. Házon belül a kis egyterűek közül többünk kedvence a C3 Picasso, ezért is reprezentálja kategóriáját a cikkben.

Ami kell: légzsák, ESP, légkondi

Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul

Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul

Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul


Anyagi okok miatt a kényelmi extraként csak a távirányítós központi zárhoz és a manuális légkondihoz ragaszkodtunk, de ESP kell és légzsák is legyen gazdagon, mert egy családi autónál a biztonsági felszereltségből nem engedünk.

3,5 és 4,5 millió Ft között

A Citroën Collection kivitelben nyújtja az említett kényelmi és biztonsági felszereléseket, listaáron az 1,4-es motorral 4,4 millióért, amihez még 105 ezer forintot kell kalkulálni az ESP-ért.

A 3,9 milliós Peugeot 207 SW 1,4 Active 4 062 000 forintért rendelkezik a megszabott extrákkal. Az Aveo biztonsági felszereltsége elismerésre méltó, mert a legolcsóbb LS-ben is alapáron jár a hat légzsák és a menetstabilizáló elektronika.

Árban a lépcsőshátú a legjobb

Elég lenne eggyel feljebb lépni az LS Plusig a manuális légkondicionálóért, de a 100 lóerős 1,4-es benzines csak az eggyel magasabb, LT felszereltséghez választható, 3 510 000 forintért.

Jóval drágább az egyterű a limuzinnál és többe kerül a kombinál is, de gyermekes családoknak ez a legjobban használható autófajta a három közül

Jóval drágább az egyterű a limuzinnál és többe kerül a kombinál is, de gyermekes családoknak ez a legjobban használható autófajta a három közül

A három példaautót más modellekkel behelyettesítve változnak a különbségek, de mindig az egyterű a legdrágább és a kombi is többe kerül a négyajtósnál.

A fogyasztás nem könnyíti meg a választást, mert gyakorlatilag azonos. A Spritmonitor.de adatai szerint egyformán 7,2 litert fogyasztanak franciák, de ugyanennyivel eljár az 1,4-es Aveo is.

Nincs nagy fogyasztáskülönbség

Autópályán a lépcsőshátú ígérkezik legtakarékosabbnak, mert a szedánforma légellenállása a legcsekélyebb. Alaktényezője a legjobb a három közül és alacsonyabb építésével a homlokfelülete is kisebb az egyterűénél.

A Vezessnél a brigád nagyobb része gyakorló családapa és az Aveótól a Thaliáig, a Fabia Combitól az Ibiza ST-ig, az ix20-tól a Nissan Note-ig vezettük a szóba jöhető autókat. Mi felára ellenére is az egyterűt vinnénk haza a trióból, még akkor is, ha azonos áron új helyett csak pár tízezer kilométert futott használt autót vehetünk.

Családi autónak legjobb az egyterű

Rugalmasságuk nagy előny az egyautós családban adódó feladatoknál, csökkentve az esélyét, hogy tehertaxit kelljen hívni a lapraszerelt bútorkupachoz vagy költözéshez. A felnőttes Aveo limuzint örömmel simogatnánk tekintetünkkel a ház előtt, de a szépség és a húzósra vehető kanyarok nem érnek annyit, mint a kombik jobban pakolható és felfelé is bővíthető csomagtere, nem beszélve az egyterűek variálhatóságáról.