A Williams istálló nem keres új vezetőket a nemrégiben távozott Toto Wolff és Mark Gillan helyére. A tapasztalt menedzserek helyett inkább az elkötelezett fiatalokban bíznak.
Wolff idén januárban távozott a Mercedes Forma-1-es csapatának motorsportfőnöki, válságmenedzseri pozíciójába, amellett, hogy megtartotta a Williams cégben szerzett tulajdonrészét.
Mark Gillan pedig a katasztrofálisan sikerült 2011-es szezont követően szerződtették, hogy koordinálja az autó fejlesztését, ám alig egyéves, amúgy sikeresnek mondható főmérnöki tevékenység után távozott a csapattól, a hivatalos indoklás szerint azért, mert több időt szeretne a családjával tölteni. A korábban a Jaguarnál és a Red Bullnál is megfordult Gillan azóta nem tért vissza a Forma-1-be, saját műszaki tanácsadó cégét menedzseli.
A két kulcsfigura távozása után logikus lenne, ha a Williams aktív munkaerő-keresésbe kezdene, ám a cég (megmaradt) vezetői szerint erről nincs szó. Mike Coughlan főtervező szerint a csapatnál sok ember lépked felfelé a ranglétrán. „Amikor egy ajtó becsukódik, kinyílik egy másik, mi így tekintünk a helyzetre” – világította meg a cég filozófiáját a mérnök.
„Ez nagyszerű lehetőség a fiataloknak. Így amit elveszítünk a tapasztalatok terén, azt visszakapjuk elkötelezettségben” – spekulált a főtervező, aki határozottan cáfolta, hogy közvetlen utódokat keresnének Wolff és Gillan helyére.
A Williams a csapatok közül utolsóként, a keddi tesztnapon
mutatta be idei autóját, de az FIA rögtön
problémásnak találta és betiltotta a gép kipufogórendszerét.