Hárommillióból, de csak újat

Aki szereti az autókat, hárommillió forintból nagyon jó autókat tudna választani magának. Optimizmustól függően középkategóriás dízelt, majdnem új kompakt autót, S2000-es Hondát vagy bármi mást. Persze használtan.

Ám vannak elég sokan, akik csak új autót akarnak, nem pedig erősebbet, kényelmesebbet, villantósabbat, de használtan. Mert a szalonból átvett új kocsinak kiszámíthatóak a fenntartási költségei, nem derülhet ki róla, hogy töröttből gányolták össze, nem fenyegeti őket a kilométerállás manipulálása. Az új autó biztos, ami annyira sokat jelent az érintetteknek, hogy vállalják érte a magas értékvesztést.

Kis egyterűk

Ebben a kategóriában közös előny a magas üléshelyzet, ami sokat járva városban kényelmes beszállást és jó kilátást tesz lehetővé. A cikkben tárgyalt mindhárom típus csekély külső méretetekkel nyújt tágas utasteret és használható csomagtartót.

Autószalonokban megnéztük, milyenek is igazából a legolcsóbb családi autók. A választék szélesebb és biztatóbb a vártnál

Kibillenthető a tolóajtó hátsó oldalablaka

Kibillenthető a tolóajtó hátsó oldalablaka

FIAT Fiorino Qubo

Aki városban szeretné a gyermekeket hozni-vinni egy olcsó, tágas, mókás és praktikus autóval, ne is olvasson tovább! A Fiorino Qubo hátsó tolóajtajával, kis méreteit meghazudtoló tágasságával és a PSA konszern erőtlen, de kiforrott benzinesével telitalálat.

Sajnos a Qubo egy magas és keskeny autó, lágyra hangolt futóművel súlyosbítva. Mivel az ADAC kikerülési tesztjén egy ESP nélküli testvérmodell, a a Nemo felborult, a Qubót csakis és kizárólag ESP-vel együtt szabad megvenni. Ez az életmentő extra összesen 105 000 forintba kerül, amivel az 1,4 Dynamic engedményes ára még mindig a bűvös hárommilliós határ alatt marad.


Ez az akció már tavaly is futott, így 2012-ben 68 darabot sikerült értékesíteni a vidám családi autóból, amelynek haszonjármű változatát egy Pest-megyei kereskedésben egyenesen aranytojást tojó tyúknak nevezte egy értékesítő. A 73 lóerős motortól 8 literes vegyes fogyasztásra számíthatunk, nehezebb megbarátkozni a háromcsillagos törésteszttel.

Nissan Note

Személyautósabb alternatíva a Nissan Note, amely nagy engedményekkel és Visia alapkivitelben, de légkondicionálóval férhet be hárommilliós keretbe, egy erős akcióval. Fekete tükör, fényezetlen kilincs és a ködfényszóró helyét takaró betét árulja el kívül az alapverziót.

Többnyire a jól felszerelt kivitelekre van igény - tudtuk meg a Nissan Hovány pesti szalonjában

Többnyire a jól felszerelt kivitelekre van igény – tudtuk meg a Nissan Hovány pesti szalonjában

A négycsillagos töréstesztű Note aduja a problémamentes működés és az 1,4-es benzines motor, mert takarékos (5-8 litert eszik százon) és hamar ébred a nyomatéka. Mivel lánc hajtja a vezérművét, nem kell vezérműszíjat cserélni rajta.

Kia Venga

Aki kicsit frissebb autót szeretne, 3,1 millió forint környékén belebotlik néhány Kia Venga LX-be. Három évvel fiatalabb az idén szeptemberben leváltandó Note-nál, máskülönben ugyanazt tudja. Hátsó ülését sínen csúsztatva variálható az utas- és a csomagtér, az 1,4-es motor majdnem olyan takarékos, mint a Nissané. Elsődleges előnye a 7 év/150 000 kilométeres garancia.

Limuzinok

Sokak számára egy autó akkor az igazi, ha klasszikus lépcsőshátú karosszériával készült. Ezekben a modellekben a ferdehátúaknál jobb légellenállás és a hatalmas csomagtartó jelent vonzerőt, de a szűk nyílás miatt a puttonyba igazán nagy tárgyak nem férnek be. Marad az utánfutó vagy egy kölcsön kombi/egyterű.

Dacia Logan – Klímás dízel hárommillió alatt

Légkondis Logant már 2 390 000 forintért is kapni, de az összehasonlító tesztünkben szereplő ezerkettes benzines helyett most a 2 990 000 forintos dízelről lesz szó. Ez a Logan Arctic 1,5 dCi lehetne a dízel Thaliák örököse, ha a tulajok hajlandóak volnának Renault-ról Daciára váltani.

Akinek az autó ugyanolyan használati tárgy, mint egy mosógép vagy porszívó, esetleg ennyit és nem többet akar egy gazdaságos családi autóra szánni, azt megfoghatja a Logan. A tavalyi modellfrissítéssel megszépült autó dízelmotorral 3,8 literes szabványos átlagot ígér, amiből 4-6 liter lehet a való életben. A Logannak azonban fogyasztásával is nehéz meggyőznie az átlagembert, mert a FIAT-nak ugyanebben az ár- és méretkategóriában van egy alig drágább limuzinja, szintén dízelmotorral.

Jó vétel hárommillióból a dízel Logan. Szabványos átlagfogyasztása 3,8 l/100 km

Jó vétel hárommillióból a dízel Logan. Szabványos átlagfogyasztása 3,8 l/100 km

FIAT Linea – Dízel, nem hitelre 3,2 millióért

Eredetileg a Qubo miatt jöttünk ide, de az akciókat látva leragadtunk az olasz márka érdi szalonjában. A Lineát, a Punto lépcsőshátú nagytestvérét Easy felszereltséggel 4 540 000 Ft helyett 3 190 000 forintért vesztegetik a 95 lóerős dízelmotorral. Aki hajlandó magas, 17% körüli THM-es hitelt felvenni rá, annak még 200 ezret enged az árból importőr.

Nagyon igényes megoldás a csomagtérajtó külső zsanérja, amely nem vesz el helyet a fél köbméteres csomagtartóból. Másutt ebben a kategóriában a bőröndöket összezsírozó mechanizmusok és a táskákba belenyomuló karok dívnak.

200 Nm a 95 lóerős dízel nyomatéka, átlagfogyasztása 4,9 l/100 km

200 Nm a 95 lóerős dízel nyomatéka, átlagfogyasztása 4,9 l/100 km

Mivel még nem teszteltük és külföldön sem vezethettük, az átdolgozott autóról nem tudunk érdemben nyilatkozni. De még ha megmaradt is a bántó turbólyuk vagy a határozatlan futómű, ezért a pénzért a takarékos, 200 Nm nyomatékú Linea nagy vétel. Kár, hogy az oldallégzsákért külön kell fizetni, viszont a sok extra egyenként is rendelhető, mérsékelt árakon.

Renault Fluence – A thaliások álma

Két hét múlva már nem szerepelhetne a cikkben, de április végéig él még a 400 ezres bevezetési pluszkedvezmény, amivel a modellfrissítésen átesett Fluence 1,6 Expression ára 3 340 000 forintra olvad. A listaáron 4,1 milliós limuzin szép nagy autó. 112 lóerejével egészségesen motorizált darab, a Spritmonitor adatai szerint 7,2 literes átlagfogyasztással.

Az 1,6 literes motor 112 lóerős, átlagfogyasztása bő hét liter

Az 1,6 literes motor 112 lóerős, átlagfogyasztása bő hét liter

A dél-koreai Samsung SM3 testvérmodellje ebben a mezőnyben igen gazdagon felszerelt autónak mondható. Az egyszerűbb verzióban is járó légkondicionálón kívül van benne ESP, függönylégzsák, sebességtartó automatika és hátul is gombnyomásra működnek az ablakemelők. Nem csoda, hogy azok a Thalia-tulajdonosok, akik a méretben-árban logikus lépésnek tűnő dízel Loganba sosem ülnének át, a Fluence-szal annál inkább szemeznek a megkérdezett értékesítők szerint.

További lehetőségek: C3 Picasso, LPG-s Duster, Classic III-as Astra

Akinek ezek a modellek nem felelnek meg, de hárommillió körül szeretne új családi autót, nézze meg a Citroën autócsere-programjában levert árú, többször is megénekelt C3 Picasso 1,4 VTi-t, ugyanitt az 1,2 literes, életerős és kis fogyasztású C-Élysée-t vagy a 301-es Peugeot-t. Ott van még a benzines Dacia Duster, amely 3 250 000 forintért benzin/autógáz-üzemmel is elérhető. További alternatívák: alapmodellként az új Clio kombi, készleten ragadt Škoda Fabia Combi vagy SEAT Ibiza ST 1,4-es motorral. A Suzuki SX4 csomagtere túl kicsi családi autónak, de ha a hétköznapokra elég 270 liter, akkor egy tetőbox vagy utánfutó segít ezen nyaraláskor. Aki kompakt autót keres, 3,3 millió forint alatt hozzájuthat FIAT Bravóhoz vagy Classic III-as Opel Astrához. A Bravo ezért a pénzért nem rossz autó és szép felnivel nem hat olcsónak vagy öregnek. Az Astra H megbízhatóságával, kedvező alkatrészáraival és szolid arculatával lehet jó társ a hétköznapokra.

Kompakt egyterű – Csak a Lodgy van

Ha még nagyobb új autó kell, nincs más megoldás, mint a Dacia Lodgy. Budapest 140 kilométeres körzetében egyetlen egyet jelzett az importőr készletnyilvántartása a megcélzott ársávban. A gödöllői márkakereskedésben 3,3 millió forintért vár vevőre az ötüléses, légkondicionálós egyterű.

Az összeg az 1,6 Arctic 3 240 000 forintos árából és az USB-nyílásos, CD-s rádió 60 ezer forintjából tevődik össze. A Daciákra nincs engedmény, itt a listaár a vonzerő.

Egy autó sem ad akkora helyet ennyi pénzért. 3 240 000 Ft a klímás Lodgy 1,6 fix listaára

Egy autó sem ad akkora helyet ennyi pénzért. 3 240 000 Ft a klímás Lodgy 1,6 fix listaára

Ami a Lodgyn valahogy nem segít. A felkeresett szalonokban azt mesélték, hogy a Duster designja tetszik az embereknek, a Lodgyé viszont nem. Emiatt az érdeklődőkkel a beszélgetés el sem jut az árig, ezzel az autó kitűnő ár/érték arányáig.

Nem kedvez a láthatóan öblös autónak az összesen 82 lóerő sem, mert az 1,6-os szívómotor csak a Dusterben ad le 105 lóerőt. Aki azonban egy strapabíró hodályt keres és elfogadja a háromcsillagos töréstesztet, azt a Lodgy hálásan kiszolgálja, bődületes szállítókapacitással, 3 év/ 100 000 kilométeres garanciával, elfogadható, 8,0 l/100 km valós átlagfogyasztás mellett.