Szeptemberben némiképp meglepetten írtunk arról, hogy a BMW a Mercedes példáját követve legalábbis eltűnődik azon, hogy családias, praktikus kompakt autókat kezdjen építeni. 

Azóta nem elég, hogy az Active Tourer koncepciója BMW 1 Gran Tourismóként közeledik a sorozagyártáshoz, a jelek szerint olyan területekre merészkedik, ahová korábban be nem tette volna a lábát: elsőkerék-hajtású, hétszemélyes kisbusszal léphet színre. 
Hétszemélyes kisbusz a BMW-től 1
Hétszemélyes kisbusz a BMW-től 25
Az X5 kisebb, józanabb alternatívájaként az 1 GT nyújtott verziója szemre 20-30 centiméterrel hosszabb, mint az Active Tourer Concept volt, így 4,6 méteres autóról beszélünk. Ekkora alapterületen nem okoz gondot elhelyezni három üléssort (a Kia Carens 4,53, a Mazda5 4,59 méter), főleg, hogy ezt az egyenesen elvezetett tetővonal és a koncepciónál meredekebb hátfal is támogatja. 
Elképzelhető, hogy a nagyobb hossz részben a tengelytáv nyújtásával jött létre – erre engedne következtetni a valamivel nagyobb hátsó oldalajtó. Ha nem így van, az egyelőre határozottan nem sportos BMW1 GT XL munkanéven kezelt jármű akkor is messzebb merészkedik a BMW alapkoncepciójától, mint eddig bármi. 
Érdemes megemlíteni, hogy sem a GT, sem a képeken látható modell nem a BMW1 alapvetően hátsókerék-hajtású padlólemezére épül, hanem már a BMW új, elsőkerék-hajtású generációját képviseli.
Forrás: Auto Motor und Sport