Versenytapasztalatok alapján fejlesztve: az autógyártók bizony eléggé gátlástalanul tapasztják fel ezt a címkét különböző modelleikre, ezúttal azonban semmi túlzás nincs a dologban: a Nismo a Nissan Európába idén bevezetett versenyrészlegének, a Nissan Motorsportnak a hivatalos beceneve. Kezdetnek felpaprikázták a Juke-ot, elvarázsolták a Micrát, és szárnyakat adtak a 370Z-nek, de ők is, a vásárlók is tudták, hogy ez csak időhúzás: a legnagyobb dobásra, a GT-R Nismósítására mostanáig kellett várnunk.

A külsőségeknél kezdve, a Nissan GT-R Nismo azonnal felismerhető látványos, ám mindenekelőtt funkcionális kiegészítőiről. 
Régóta várjuk, hogy megérkezzen, és puszta számadataival nem is okoz csalódást a Nissan csúcs-csúcsmodellje, a mezei GT-R-t porba alázó GT-R Nismo
600 lóerős a Nissan űberkupéja 45
A ponthegesztések mellett stratégiai pontokon ragasztással tovább merevített karosszériát számítógépes elemzéssel kimunkált aerodinamikai csomagba öltöztették. Az első lökhárító, az alsó motorburkolat, valamint a szénszálas hátsó szárny fokozza a leszorítóerőt, mégpedig nem kevéssel: 300 km/óránál 100 kg-mal több nyomja az aszfalthoz az autót, mégpedig egyenletesen elosztva mindkét tengelyen. 
A látványt éppúgy javítja, mint a légellenállást a kiszélesített első lökhárító: az extra légterelő komponensek ellenére a Nismo közegellenállási együtthatója ugyanúgy 0,26, mint a GT-R alapmodellé (ez szintén megújult, lásd alább). 
A Nissan GT-R Nismo fehér, fekete, ezüst és piros árnyalatban, valamint egy exkluzív sötétszürkében választható; a fekete keréktárcsák rajzolatát a japán Super GT széria GT500 kategóriájában induló GT-R versenyautó ihlette. 
600 lóerős a Nissan űberkupéja 46
A lemezek alatt a megszokott 3.8 V6 turbómotor erősen átdolgozott változata lapul. Az 549 lóerős alapverzió helyett a GT3 versenyautóról származó turbófeltöltők, a hengerenként vezérelt gyújtás és a nagykapacitású üzemanyagszivattyú alkalmazásával kerek 600 lóerőre képes a motor, a forgatónyomaték 628-ról 652 Nm-re ugrott. 
Ekkora teljesítményhez módosított futómű dukál: a GT-R Nismo háromfázisú (normál, sport, verseny) adaptív lengéscsillapítókat és sportrugókat kapott, az alapmodellt is kiszolgáló Dunlop egyedi Nismo abroncsokat fejlesztett az autóhoz (elöl 255/40 ZRF20, hátul 285/35 ZRF20 méretben). Az átdolgozott első felfüggesztés stabilabb nagysebességű kanyarvételt, ugyanakkor jobb egyenesfutást biztosít, a kerékcsavarokat speciális, ultraerős darabokra cserélték, hátul különösen merev, üreges kanyarstabilizátort szereltek be. 
600 lóerős a Nissan űberkupéja 47
A varázslatra a beltér teszi fel a koronát. A szénszálból megformált, ergonomikus első kagylóülések a Recarótól származnak, a kormánykereket Alcantara borítja, és nem hiányozhat róla a középállást jelző sáv. Szintén Alcantarával fedték be a szénszál-hatású hátlappal szerelt műszerek árnyékolóját. A fordulatszámmérő, akárcsak az üléseket, a középkonzolt, az ajtókárpitot és a kormánykereket díszítő öltések, piros színben rikít. 
A Nissan egyelőre nem adta meg a GT-R Nismo menetdinamikai adatait. Ezekre alighanem a 2014 februári belpiaci bevezetéshez közelebb számíthatunk; Európa és az USA valamivel később, de még jövőre megkapja a csúcs-Nissant. 
600 lóerős a Nissan űberkupéja 48
Ha a pontos számok nincsenek is meg, a Nismo dinamizmusára jól következtethetünk abból a nagyszerű fegyvertényből, amit még szeptemberben ért el a modell a Nürburgringen: az alapverziónál pontosan tíz másodperccel gyorsabban ment végig a 20 kilométeres körön, 7 perc 8,679 másodperces ideje a sorozatgyártású autók élmezőnyébe, a nem limitált darabszámú modellek közül pedig egyenesen a lista legelejére emelte a Nissan GT-R Nismót. A rekordidős futamról egyelőre nem adta ki a manapság szinte kötelező belső kamerás filmet a Nissan, de a szeptemberben négy autóval, négy sofőrrel zajló, egész napos próbálkozás néhány mozzanatát független prototípus-paparazzók felvételében élvezhetjük.

Megújult a Nissan GT-R


Áthangolt futóművel és fékekkel, komfortosabb rugózással, pontosabb úttartással, látványosabb külső formajegyekkel, kanyarkövető LED fényszórókkal, valamint gazdagabb és jobb minőségű alap- és opciós felszereléssel kezdi az új modellévet a Nissan GT-R. A modell kettős, hétköznapi és versenyalkalmasságát előtérbe helyezve kis sebességnél könnyebb járású, nagy tempónál precízebb lett a kormány, javult az egyenesfutás, az autó kevesebb korrigálással vezethető. A beltérben új kárpitanyagok és dekorelemek jelentek meg. Az opcióként megrendelhető, szénszálas hátsó légterelőt ugyancsak szénszálas csomagtérfedélre szerelik; ez fele olyan nehéz, mint a szériakivitelű fém fedél. A 2014-es Nissan GT-R galériája a jobb oldali fényképre kattintva nyílik meg.