A közelmúltban írtunk arról, hogy a Toyota a GT86 alapjaira épít hátsókerékhajtású, WRC3 osztályú versenyautót, valamint hogy 2012-ben elővezette az FIA új, 1,4 liter alatti géposztályában versenyképes TMG Yaris R1A belépő szintű versenymodellt (képeinken).
Most viszont nagyon úgy néz ki, hogy a ralisport királykategóriájában, a WRC-ben is érdekeltté szeretné tenni magát a Toyota – legalábbis ennek eszközét készül megteremteni.
Az eredetileg másfél évvel ezelőtt megpedzett, azóta nem bolygatott téma most ismét aktualitást nyert: a Toyota európai sportrészlege, a kölni székhelyű Toyota Motorsport GmbH (TMG) ugyanis bejelentette, hogy megkezdték a rali világbajnokság specifikációjának megfelelő versenyautó megépítését. Ebbe a szintén fejlesztés alatt álló, a túraautó világbajnokságban is homológ, 1,6 literes turbómotort építik be, és még a jövő év során megmutatják a világnak.
Noha a TMG lelkesen fejleszti a Yaris alapú versenyautót, arról még nem határoztak, hogy a Toyota mikor térne vissza a WRC-be.
„A végső döntést Japánban kell, hogy meghozzák, és habár egyelőre sem konkrét kérés érkezett, sem kézzel fogható tervek nem születtek, úgy véljük, ésszerű feltételezés részünkről, hogy a közeljövőben megszületik a pozitív döntés” – nyilatkozott optimistán Pascal Vasselon, a Toyota LMP1-es sporttevékenységeiért felelős műszaki igazgató.
A TMG vezetői vélhetően úgy gondolkoznak: sokkal jobb esélyeik vannak a kedvező döntésre, ha már felmutathatnak egy (majdnem) kész versenyautót.