A gyerekek nagyon utálnak minden változást, és ezt legtöbbünk felnőtt korára is megőrzi. Lám, autónkban szolgai módon ragaszkodunk a mechanikus kijelzőkhöz – így könnyű leolvasni, mondjuk, pedig az emberiség történetének túlnyomó részében az égvilágon semmit nem olvastunk le a csillagok állásán, a vadállatok nyomain és ellenségeink mimikáján kívül. 

Pedig az a helyzet, hogy a klasszikus sebesség- és fordulatszámmérők rengeteg hasznos helyet foglalnak el a manapság egyre fontosabb információforrás: a színes, szagos, nagyfelbontású monitor elől. A prémium kategóriában számos próbálkozás történt már a két megoldás kombinálására, de nem sikerült túllépni azon az egyre inkább túlhaladott képzeten, hogy a főműszer analóg, az összes többi pedig csupán szükséges rossz. 

Búcsú a műszerektől 1
Búcsú a műszerektől 13

Ezzel teljes egészében a következő generációs Audi TT sem tudott szakítani, de a tény, hogy a vezető előtt terpeszkedő, 12,3 colos monitor az egyetlen az utastérben (azaz hiányzik a szokásos, középső multimédiás képernyő), mindenképpen új irányt képvisel – pontosabban nagyon is régit, hiszen a dupla funkciók kiküszöbölésével egyszerűbbé tehették a műszerfalat, nem mellékesen összhangban a TT eredeti, spártai hangvételével. 

Lesz tehát egy hagyományos, analóg órákat szimuláló üzemmód, ám ez a gyakorlatban alighanem átadja majd helyét a másik, infotainment-centrikus megjelenítésnek, amikor ezernyi adatot tár elénk egyszerre az autó – hogy ez szerencsés-e, az megint más kérdés. 

Mivel a kormány mögött bajos volna érintőképernyőként működtetni a monitort, ám a felhasználók már hozzászoktak a tapizáshoz, erre a középkonzolon elhelyezett MMI kezelőtárcsa érintésérzékeny felülete ad lehetőséget – majd a gyakorlatban elválik, működik-e a funkciók ilyetén elválasztása. 

Búcsú a műszerektől 14

A még idén színre lépő új TT belső terében nem a radikális kijelző lesz az egyetlen újdonság: a repülőgép szárnyára emlékeztető ívű műszerfalon megannyi gázturbinaként ülnek a légbeömlő rostélyok; középpontjukban apró kijelző és egy-egy funkció vezérlőegysége található: a teljes fűtés és szellőzés ezekről a tárcsákról vezérelhető, beleértve az ülésfűtést is. 

Noha egyéb információkkal nem szolgált közelgő sportkupéjáról az Audi, gyanítható, hogy az immár másodszor színre lépő Audi Sport Quattro tanulmány adja majd az új modell gerincét. Innen származik egyébként az új kijelző-koncepció is, és ha az jön, miért ne jöhetne sorozatgyártásba az alig néhány hete bemutatott lézeres fényszóró is: az Audi bejelentette, hogy „még a BMW előtt” forgalomba kívánja hozni a nagy teljesítményű, csekély energiafogyasztású világítástechnikai újdonságot. 

Hogy pontosan mire számíthatunk, az alighanem már márciusban, a Genfi Autószalonon kiderül.

Az Audi Sport Quattro Concept műszerfala: ilyen lehet a TT, amikor analóg üzemmódban használjuk

Az Audi Sport Quattro Concept műszerfala: ilyen lehet a TT, amikor analóg üzemmódban használjuk

Masszív oldaltartású, felfújható párnázatú sportülések kemény hátoldallal és szövetfüllel előre buktatható mechanikával - a leírás az Audi TT sajtóanyagából származik, a kép a Audi Sport Quattro Conceptet ábrázolja.

Masszív oldaltartású, felfújható párnázatú sportülések kemény hátoldallal és szövetfüllel előre buktatható mechanikával – a leírás az Audi TT sajtóanyagából származik, a kép a Audi Sport Quattro Conceptet ábrázolja.