Röviden – Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Mi ez?

Elöl hajtó szabadidő-autó angliai gyártásból, új fejlesztésű 1,6-os dízelmotorral.

Mit tud? Nagyobb és tekintélyesebb, mégis beéri annyi gázolajjal, mint egy kompakt autó.
Mibe kerül? Alapmodellként 6,9, a tesztelt verzióban 7,9 millió forintba.
Kinek jó? Mindazoknak, akiknek nem kell a 4×4 egy kulturált és takarékos SUV-ban.

Adatlap

Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Utáljuk a bullshitgenerátorral megtöltött prospektusokat, de a Honda a CR-V brosúrájában fején találta a szöget. Az autó valóban békés menedék a rohanó világban
Utáljuk a bullshitgenerátorral megtöltött prospektusokat, de a Honda a CR-V brosúrájában fején találta a szöget. Az autó valóban békés menedék a rohanó világban
Motor 1597 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,2 sec
Végsebesség 182 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Szeretik úgy beállítani az érintett márkák, hogy hű, de milyen érdekes élete van az SUV-tulajoknak. A marketingeseket hallgatva az ügyfélkör mintha egyik siklóernyőzésből esne a másik downhillezésbe a Pireneusokban. Pedig az aszfaltterepjárók nem azért népszerűek, mert olyan sok az überaktív család. Hanem azért, mert megadják a kaland ígéretét, de közben a legközönségesebb hétköznapokban mutatnak sokat. Mint a CR-V.

Külső

457 centiméterével a Honda CR-V nagyjából egy arasznyival nagyobb a Duster-Qashqai-Tiguan-vonulatnál. Sajátságos orra és jellegzetesen hondás fara közé egy tágas és agressziómentes űrsiklót rajzoltak a formatervezők. A konstrukció átgondoltságát jelzi, hogy az ajtók szinte derékszögig nyithatók.

Modellezni lehet rajta az aszfaltdzsipek előretörésének okait. Tágas, praktikus és jó benne a biztonságérzet

Modellezni lehet rajta az aszfaltdzsipek előretörésének okait. Tágas, praktikus és jó benne a biztonságérzet

Belső tér és csomagtartó

Az a 15-30 centi, amennyivel a japán SUV túllóg a kompakt autókon, nem oszt, nem szoroz parkoláskor, de sokszorosan kamatozik belül. Hátul és elöl egyaránt kényelmesen ülhetünk, egészséges tartásban. A második sorban igen bőséges a lábtér, a komfortot állítható háttámla javítja. A Honda CR-V-ben igényes, jó minőségű autóban éreztük magunkat. Az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját bőven ellensúlyozza az elegáns és nagyon kellemes Alcantara-üléskárpit. Bár az új RAV4 irdatlan tágas, a Hondának sem kell szégyenkeznie, mert a csomagtartó is megvan 589 literes. Bővítése a lehető legkényelmesebben megy, mert az oldalfalban lévő karokat meghúzva nemcsak a támlák hasalnak le, előtte még az ülőlap is előzékenyen felhajlik.

a videó a hirdetés után indul
Sajnos a gyár csak az ablakokig mért térfogatot adja meg a prospektusban, ez 1146 l. A csomagtérajtó nem nyílik elég magasra, peremét a langaléták könnyen lestukkolják az ismerkedési szakaszban.

Menük, zene és telefonálás

Meglepő egy ilyen friss autótól, hogy a túlbonyolított menürendszerrel és fedélzeti számítógéppel alapadatokért is matatni kell, értelmetlenül sok lépés szükséges például a napi számláló lenullázáshoz és igazi japán autós furcsaság, hogy telitank után az autó automatikusan újrakezdi az átlagfogyasztás kiszámítását. (Egy olvasónk jelezte, hogy ez a funkció a menüből kiiktatható, köszönjük a pontosítást!)

Jók az ülések és nagyon tetszett az elegáns Alcantara-kárpitozás

Jók az ülések és nagyon tetszett az elegáns Alcantara-kárpitozás

A telefon Bluetooth-csatlakoztatása a második legbénább, amivel eddig találkoztam. A legrosszabb a Suzukik hangvezérléses rendszere volt, de a rendszer itt is logikátlan, mert a setup menübe kell elmélyedni, hogy csatlakoztathassuk a telefont. Ha egyszer megvívtunk érte, utána jól működik a kihangosítás és a zenelejátszás. Tetszett az is, hogy a középső kijelzőre saját háttérképet tölthetünk.

Vezetés városban

Kapitányi helyzetben vezethető az autó. A magas ülés nemcsak a biztonságérzetnek használ, hiszen feljebb ülve nem rögtön a mellkasunkba rombol az oldalról ütköző autó, inkább csípőmagasságban találhat el.

Jól elérhető a könnyen járó váltó, a minőségérzet kedvező

Jól elérhető a könnyen járó váltó, a minőségérzet kedvező

A motor annyira erős, hogy amikor felépül a teljes töltőnyomás és megugrik a nyomaték, nedves úton kettesben is könnyen kipörgött a kerék. (Összkerékhajtás csak a másik két motorváltozathoz rendelhető.) A jól áttételezett váltóval nem kell feleslegesen sokat kapcsolgatni, a kar könnyen és pontosan mozgatható. Lifestyle-felszereltséggel tolatókamera és radar is segít a parkolásban, az alapváltozatban viszont egyik sincs benne és nem is rendelhető. A tükrök jó nagyok és ideális mértékben billennek le tolatáskor, amit több autógyártónak nem sikerül ilyen jól megoldani. A Honda CR-V dudája nagyon impotens, nyöszörgése egy robogótól is kínos volna. Kár megnyomni, annyira gyenge.

Mit tud hosszabb úton?

Míg a Renault egészen leszedálja új típusait Eco-üzemmódban, itt nem zavaró a takarékosabb vezérlési stratégia. A műszerfali zöld gomb megnyomása után az autó érzésre ugyanúgy megy, mint alapesetben, nem tűnt kasztráltnak a motor. (Az új fejlesztésű dízel műszaki finomságairól érdemes elolvasni Rácz Tamás cikkét.)

Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom

Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom

Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom, zajszigetelése átlagos. Autópályán 140-es tempó felett éreztük azt, hogy lehetne kicsit halkabb. Örvendetesen sok visszajelzést ad a kormány, a csúszós utakon jól érezni, mikor közeledik a tapadás határa. Az autó nem véti el acélt, kicsit sem hangolták sportosra, de nem dől zavaróan nagyokat. Futóműve is pont olyan harmonikus, amilyen az autó egésze.

Fogyasztás

A fogyasztás bravúros, az új fejlesztésű dízellel a Honda CR-V 1,6 i-DTEC annyit fogyaszt, mint hasonló motorral egy kompakt autó. Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk tankolás után, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni.

Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni

Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni

A takarékosságnak nemcsak az ügyfél örül, de a gyár is. Az eladott autókra kalkulált szén-dioxid-emissziónak jót tesz az alacsony fogyasztás, a Honda könnyebben megúszhatja majd a Brüsszelnek fizetendő büntetőadókat.

Ár és a konkurensek

Listaáron a kisebb és egyszerűbb kompakt SUV-k (pl. Yeti) sokkal kevesebbe kerülnek, a CR-V-hez hasonló méretű RAV4 pedig valamivel drágább a Hondánál. Kétféle kivitel szerepel az árlistán. Az egyik a Comfort, 6,9 millió forintért, a másik a tesztelt Lifestyle.

A Honda CR-V és 4×2-es dízel vetélytársai Listaár
Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle (120 LE) 7 899 000 Ft
Nissan Qashqai 1,6 dCi Acenta (130 LE) 7 190 000 Ft
Toyota RAV4 2,0 D-4D Style (124 LE) 8 070 000 Ft
Škoda Yeti 2,0 TDI Elegance (110 LE) 6 680 580 Ft

Egymilliós feláréhoz képest a gazdagabbik a kanyarkövető kettős xenon-fényszórót leszámítva nem ad semmi különöset, ebből fakadóan a belépőmodellből alapdolgok hiányoznak. Abban a hétmilliós autóban nincs hátsó szellőzőrostély, Bluetooth-os telefon-kihangosítás és zenelejátszás, utas oldali ülésmagasság-állítás, hátul is egyérintős ablakemelő. De ami igazán szemet szúrt, hogy még ködfényszóró és megvilágított kesztyűtartó is csak a Lifestyle-ba jár. Szinte muszáj a drágábbikat választani, mert a hiányzó tételek nagyban rontanák az életminőségünket ebben a remek autóban.

Mellette – Ellene
  • Rekordalacsony fogyasztás
  • Az 1597 köbcentit meghazudtoló erő
  • Szellős és praktikus utastér
  • Könnyen bővíthető, igen nagy csomagtartó
  • Kényelem hosszabb utakon
  • Szánalmas duda
  • Zavaros menürendszer és fedélzeti számítógép
  • Gyér alapfelszereltség (Comfort), magas felár (Lifestyle)

tetszik a Honda szabadidő-autója 1,6-os motorral? Értékeld 1-től 10-ig!
átlag
8.36
szavazat
177
tetszik a Honda szabadidő-autója 1,6-os motorral? Értékeld 1-től 10-ig!