Hiába kelleti itt magát a Lamborghini, Infiniti, Jaguar legújabb csodája, vagy akár a hamarosan nálunk is kapható új Ford Mustang, a magyar újságíró szívét leginkább az a kocsi dobogtatja meg, amit az ő sokat szenvedett kis hazájában szerelnek majd össze honfitársai. Az idei Párizsi Autószalonon a Suzuki Vitara az, amire leginkább kíváncsiak voltunk.

Furcsa változásokon ment át a kocsi, a típusjelzésen kívül nem sokat hoz magával a Vitarák családi vérvonalából. Ez már nem terepjáró, ami közúton sem rossz, hanem utcai autó, ami terepen is elboldogul. Persze így sokkal-sokkal sikeresebb, a tömegigényeknek megfelelni sokkal alkalmasabb modell lesz majd, mint elődje lehetett. Hasmagassága másfél centivel csökkent az ötajtós Grand Vitaráéhoz képest, egyharmad méterrel rövidebb is nála. Csomagtere is szűkebb (375 liter 398 helyett), egyáltalán, az egész autó kompaktabb, tömörebb és kicsit nőiesebb.

a videó a hirdetés után indul

Hossz: 4175 mm
Szélesség: 1775 mm
Magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Nyomtáv: elöl 1535 mm, hátul 1505 mm
Minimális hasmagasság: 185 mm
Csomagtér (VDA): 375 liter
Abroncsméret: 215/60R16 vagy 215/55R17
Benzinmotor: 1,6 l, 120  LE/6000 fordulat, 156 Nm/4400 fordulat
Dízelmotor: 1.6 l 120 LE /3750 fordulat, 320 Nm/1750 fordulat

Erdőkerülők kedvence és hegyen lakók téli autója helyett az új Vitara már általánosan használható, korszerű családi autó

Erdőkerülők kedvence és hegyen lakók téli autója helyett az új Vitara már általánosan használható, korszerű családi autó

Erdőkerülők kedvence és hegyen lakók téli autója helyett az új Vitara már általánosan használható, korszerű családi autó

Utastere pedig sokkal szellősebb, vidámabb, modernebb, komfortosabb. Vannak ugyan vitatható részletek a kabinban (a csúf analóg óra egyenesen felhívás keringőre az újságíróknak), de az biztos, hogy a kifutó Vitarák dinoszauruszok az új modell mellett. Az extralistára pedig olyan tételek kapaszkodtak fel, mint a követőradaros sebességtartó automatika vagy az ütközés-elkerülő automatikus vészfékrendszer.

A technika szinte egy az egyben az SX4 S-Crossból jön, ugyanaz a  két 1,6-os motor, a 120 lóerős turbódízel vagy az ugyanekkora teljesítményű szívó benzinmotor kérhető a Vitarához. Az összkerékhajtás is ugyanaz az ALLGRIP névre keresztelt, teljesen automatikus rendszer, üzemmód-választóval, alapértelmezésben a takarékos fronthajtásra törekvő vezérléssel, de akár fixre is zárható hátsó hajtással – felező nincs többé. A sebességváltó lehet ötgangos kézi vagy hatfokozatú automata a benzinmotorhoz, a dízel csak hatfokozatú kézi váltóval kapható.

Terepképessége elmarad a régi Grand Vitaráétól, pláne a rövidétől

Terepképessége elmarad a régi Grand Vitaráétól, pláne a rövidétől

Az új Vitara gyártása 2015 elején indul – árakról egyelőre nincs információnk.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.