Tavaly ilyenkor már tudni lehetett, hogy a SEAT szabadidőjárművel bővíti portfólióját. Az akkori információkhoz képest nem lettünk okosabbak, de legalább látjuk, nagyjából hogy fog kinézni az autó.
A név a tökéletes látásra (20/20), az pedig a pontos jövőbe tekintésre utal: a SEAT hosszas halogatás után végre megépíti kompakt szabadidőjárművét. A felkelő nap narancsvörösére fényezett tanulmány szabad hasmagassága 228 mm, hosszúsága 4659 mm. Jó 20 centiméterrel nagyobb tehát, mint a modellváltás előtt álló VW Tiguan, és ugyanannyival rövidebb, mint a most frissült Touareg. A hosszas kísérletezés után háromszöggé állapodott SEAT-lámpatestek jól állnak a szögletes, dinamikus karosszériának, amely modern, bár a forradalmiságtól mentes formában dolgozza fel a sportos szabadidőjármű témáját.
Szabadidőjárművel erősít a SEAT 1
Szabadidőjárművel erősít a SEAT 49
A beltérben látottak, mint minden tanulmány esetében, semmire sem kötelezik a gyártót, és nem is igazán engednek következtetni a leendő SUV utasterére. A helykínálat az egyetlen, amivel lehet mit kezdeni: az ötszemélyes autó több mint 600 literes csomagteret biztosít. Az alacsony (796 mm) rakodóperem mögött két kerekes csomagszállító alkalmatosságot süllyesztettek a padlóba; a raktérben egy elektromos roller is rejtőzik, áthidaló megoldásként a városi közlekedés bajaira.
A SEAT mert nagyot álmodni: a műszerfal az Auditól származó, teljesen digitális darab, a középkonzol vonala és kapcsolósora a Porschék stílusában készült. Összesen három monitort találunk az utastérben (egyet a hátsó üléseknél), a mobiltelefonok vezeték nélkül tölthetők a padlókonzol üregében. A lehetséges motorkínálatról nem esett külön szó, de mint az MQB padlólemezre épülő összes modell, a SEAT leendő terepese is szabadon gazdálkodhat a belsőégésű, hibrid és elektromos hajtásláncok rengetegében – legalábbis ez az elmélet.
Szabadidőjárművel erősít a SEAT 50
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.