A Genfi Autószalon nemhivatalos megnyitórendezvénye évek óta hagyományosan a Volkswagen Group Night. A világ második legnagyobb autógyártója az idén ipari robot-show-val és menő DJ-kkel tette látványosabbá a szalon első sajtónapja előtti estét, ahol a csoport márkáinak prominensei felvonultatták új büszkeségeiket, a Ducati Multistradától a Volkswagen Caddyn át az utolsó Bugatti Veyronig.

Íme, a parádé zanzásítva, videón:

Porsche

Egy kanárisárga Cayman GT4 vonult át a színpadon elsőként, a Porsche újdonsága nyitotta a fesztivált. A 385 lóerős, 295 km/h végsebességre képes sportkocsi adatairól korábban itt számolt be a Vezess.

Lassan bejutunk és kezdődik a demonstráció
A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 99

SEAT

A német-spanyol márka évek óta csetlik-botlik abbéli próbálkozásai közepette, hogy valahogyan megtalálja helyét a VW Csoport nagy családjában. A genfi bemutatkozáson Jürgen Stackmann, a márka első embere nem volt könnyű helyzetben, amikor valami velőset kellett mondania a VW-modellek kicsit más stílusú klónjait saját emblémával készítő márkáról. Végül azt találta mondani, hogy az egyes piacokon népszerű Leon sikerein felbuzdulva „leonizálni” kell a márkát.

A SEAT egy szabadidőautó-tanulmányt, a 20V20-at vonultatta fel a színpadon. Az Audi Q5 méretű crossover egyelőre közel sem áll a szériaérettség szintjén, talán jövőre lehet belőle utcai modell.

A SEAT szabadidő-autója

A SEAT szabadidő-autója

Lamborghini

A Lambó idei újdonságáról Stefan Winkelmann, a márka elnöke beszélt – ő is vezette fel a színpadra a háborrzongatóan durrogó-hörgő Aventador SV-t, azaz Super Velocét. A 6,5 literes, V12-es, 750 lóerős szívómotorral szerelt szörnyeteg 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, végsebessége pedig 350 km/h felett van.

Az SV fél mázsával könnyebb a széria Aventadornál, futóműve a Huracanéhoz hasonlóan adaptív lengéscsillapítókkal egészül ki. A karosszéria szénszál-erősítéses utascellára és alumínium első és hátsó segédvázakra épül fel. A sebességváltó hétfokozatú, szekvenciális automata.

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 101

Bugatti

Búcsúzni jött a Veyron Genfbe az idén. A 2005-ös gyártásindításra 400 km/h végsebességre és 1000 lóerős csúcsteljesítményre tervezett über-szupersportkocsiból 450 darab volt a gyártási terv; ezt a kvótát érte el az idén a Bugatti. Az utolsó Veyron egy meglehetősen fura színkombinációjú, bordó árnyalatokból összeálló roadster, a Bugatti Veyron La Finale; egy hete írtuk meg róla a részleteket.

Wolfgang Dürheimer, a Bugatti márka elnöke azzal búcsúztatta a Veyront, hogy hamarosan jön az utód, amit szintén 16 hengeres motor hajt majd, de még elképesztőbb erőt és menetteljesítményeket szednek ki belőle.

Eladták mind a 450 darabot a Veyronból. Lesz utódja.

Eladták mind a 450 darabot a Veyronból. Lesz utódja.

VW haszonjárművek

A Volkswagen Nutzfahrzeuge az új Caddyt, a típus negyedik generációját hozta el Genfbe. Másfél millió fogyott el tíz év alatt a kishaszonjárműből és személyautó-változatából – érthető, hogy a márka nem akart kockáztatni. Az új Caddyben semmi radikális változás nincs, első pillantásra pont olyan, mint volt, de persze általános korszerűsítésen ment át; újak a motorok, a biztonsági és kényelmi szolgáltatások.

Az új Caddyról Földes Attila kolléga két hete számolt be magazinunkban a nemzetközi sajtóbemutatóról, a cikk itt olvasható. Dr. Eckhard Scholz, a VW haszonjárművek szóvivője azt is elárulta, hogy az elkövetkező két éven belül az összes teherszállító Volkswagen megújul majd.

A negyedik generációs Caddy is itt van

A negyedik generációs Caddy is itt van

Audi

A négykarikás márka megvásárolható szériamodellként az új R8 szupersportautót hozta el Genfbe. A külsejében alig, technikájában drasztikusan megváltoztatott kocsiról már korábban megtudhattunk mindent – Svékus Gergő kollégánk ebben a cikkben tárta fel az R8 titkait a Vezess.hu hasábjain.

Még az R8-nál is izgalmasabb a Prologue Avant tanulmányautó, ami a márka új arculatának előhírnöke. Erről a kocsiról is megírtuk már, amit csak tudni lehet – itt olvashatók a részletek a 445 lóerős hibrid kombiról.

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 104

Ducati

Az olasz motorkerékpár-márka harmadik éve Volkswagen-érdekeltség. Az idén Claudio Domenicali, a Ducati első embere a 2015-ös MultiStrada nyergében érkezett a színpadra. Az új mindenes motor legfőbb attrakciója, hogy átvette az autóiparból a gombnyomásra, elektronikusan váltogatható beállítási sémák intézményét, így azzal lehet promózni a gépet, hogy ez tulajdonképpen négy motor egyben. Így változnak a motorteljesítmény, futómű beállításai gombnyomásra:

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 105

A motorban, mármint a motorkerékpár motorjában pedig a szívó- és kipufogóoldalon is folyamatosan változtatható vezérlés az újdonság. A 160 lóerős, 1,3 literes, dupla gyújtógyertyás kéthengeressel persze drága lett a motor, mint a fene: öt és negyed millió forint körüli áron lehet megszerezni a gépet.

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 106

Bentley

A 635 lóerős, 305 km/h végsebességű, nulláról százra 4,9 másodperc alatt gyorsuló Continental GT Speed csúcsmodell mellett egy tanulmányt, az EXP 10 Speed 6 koncepciót láthattuk a Bentley-től. A forma és különösen a pandamacis, fénygyűrűs pofa elég furára sikeredett, műszaki adatokat egyelőre nem kaptunk a márkától. Részletek a kocsiról ITT.

Ritka csúnya Bentley

Ritka csúnya Bentley

Škoda

A cseh márka az új Superbbel jött Genfbe – de persze ez a kocsi csak annyira új, hogy két hete, a statikus bemutatón Kovács Miklós kollégánk már alaposan végig is tapogathatta.

Volkswagen

Az elődjénél 13 centivel hosszabb, de 62 kilóval könnyebb új Touran a Volkswagen genfi újdonsága. Az MQB-platformos új modell a Golffal és Passattal azonos építőkészletből készül, részletesen ebben a cikkben számoltunk be róla.

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 108 Természetesen volt egy kis ünneplés is annak örömére, hogy a Passattal a Golf után két évvel a Volkswagen elnyerte az Év Autója címet. A Volkswagen, sőt, az egész Volkswagen Csoport legérdekesebb attrakciója pedig a Sport Coupé Concept GTE volt. A Passat méretű tanulmány egyrészt a VW új dizájnirányzatát vetíti előre; két villanymotoros hibridtechnikája pedig azt az attitűdöt a cégcsoport részéről, melyet Martin Winterkorn, a konszern vezetője hosszasan fejtegetett a show végén.

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben 109
Eszerint a cégcsoport nem tervez sem a babérjain üldögélni, sem az olajár pillanatnyi alacsony szintje miatt feladni autói és gyártástechnológiája folyamatos hatékonyabbá tételére irányuló törekvéseit. A VW továbbra is a jövőbe tekint, az egyre takarékosabb, a környezetet kevésbé terhelő hajtásláncok és az autonóm közlekedés az a két terület, amelyben a legtöbb áttörés várható a Volkswagentől a jövőben.