Gajdán Miklós kollégánk izgalmas beszámolót küldött a Moszkvai Autószalonról, ahol épp tányérsapkás rendőrök és izgalmasra vetkőztetett hoszteszlányok között dolgozza fel a látnivalókat. Íme!
Itthon csak hírből ismerjük, az oroszok járnak vele. Chevrolet Niva, Lada Niva alapokon

Itthon csak hírből ismerjük, az oroszok járnak vele. Chevrolet Niva, Lada Niva alapokon

Itthon csak hírből ismerjük, az oroszok járnak vele. Chevrolet Niva, Lada Niva alapokon


Akinek megadatott eljutni a Genfi, a Párizsi vagy a Frankfurti Autókiállításra, az Moszkvában ugyanazzal a színvonallal találkozik, épp csak sokkal több tányérsapkás rendőr posztol a hatalmas területen és időnként átmasírozik a színen egy terepruhás alakulat.

Olyan, mint nyugaton

A standok színvonala nem marad el a Detroitban vagy más nemzetközi autószalonokon használttól, rettenetes költségei miatt jórészt ugyanaz a berendezés utazik körbe a világon.

A nívós kiállításon eddig egyetlen furcsaság adódott: a vécépapírt nem a fajanszba, hanem vödrökbe kell kidobni.


ÉV Autója zsűritagunk szakmai blogja

Gajdán Miklós


Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy  melyik kocsi lesz az Év Autója.

Életrajza ide kattintva olvasható!

Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.

Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság egyik magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.

Még mindig erős a Lada

A kiállításon tömegével cirkáló egyenruhások közül megkértem kettőt, álljon őrt a Jetta mellett. Gondolkodás nélkül ráálltak. Azután... (lásd következő kép)

A kiállításon tömegével cirkáló egyenruhások közül megkértem kettőt, álljon őrt a Jetta mellett. Gondolkodás nélkül ráálltak. Azután… (lásd következő kép)

A kiállításon tömegével cirkáló egyenruhások közül megkértem kettőt, álljon őrt a Jetta mellett. Gondolkodás nélkül ráálltak


Várhatóan 2014-ben az oroszországi újautó-értékesítések meghaladják a németországi darabszámokat, ezért az összes épkézláb autógyártó megvetette már a lábát a 142 milliós országban, összeszerelő üzemekkel illetve autógyárakkal.

Idén várhatóan 2,7 millió autó készül Oroszországban, ahol a Lada még mindig komoly tényező, bár régi típusaival a dicső időkhöz képest jócskán teret vesztett.

Ezen javíthatnak az AvtoVAZ-ban tulajdonrészt szerző Renault technikájára épülő modellek, közöttük a Logan emblémacseréjével készülő Lada Largus.

Két világpremier

Az orosz  piac fontosságát jelzi, hogy igazi világpremiereket is láthatott a közönség. A kisebb kaliberű az Opel Astra szedáné, amelyet egy kollégánk már vezetett is, bár nem Moszkvában, hanem Frankfurt am Main környékén. Péntek reggel jelentkezünk a menetpróbával róla.

A Moszkvai Autókiállításon nem hemzsegtek a világújdonságok. A vadonatúj Mazda6 egy volt ezen kevesek közül. Meg is kapta a megérdemelt figyelmet

A Moszkvai Autókiállításon nem hemzsegtek a világújdonságok. A vadonatúj Mazda6 egy volt ezen kevesek közül. Meg is kapta a megérdemelt figyelmet

Lada Kalina, új kiadásban

Lada Kalina, új kiadásban

Lada Kalina, új kiadásban


Fajsúlyosabb újdonság a Mazda6, amely egy vadonatúj típus, új műszaki alapokon, a CX-5-tel bevezetett Skyactive-technikával.

Nem nyerő az ötajtós

A ferdehátú autókat hagyományosan nem csípik errefelé, az átlagember egyértelműen a limuzinokra bukik. Állítólag azért, mert a csomagtartó nyitásakor nem zúdul be a tajgai fagy az utastérbe, mint a kombiknál vagy az ötajtósoknál.

Több olyan típusból látni lépcsőshátút, amelyből otthon nem kapható négyajtós, például Peugeot 408-at, Polo szedánt illetve Ceratót, amely a Kia Cee’d lépcsőshátú változata.


Egy kis megalomániáért az oroszok sem mennek a szomszédba. A Hummer szép darab, ennek az óriásnak a neve is árulkodó: egyszerűen Sátánnak hívják. Saját tömege csaknem négy tonna, mind a nyolc kereke hajtott és kormányozható. 240 lóerős dízelmotorral 80 km/óra a legnagyobb sebessége, a fogyasztása 20 liter/100 km. Ja, és hajócsavarja is van, amivel vízen 7 km/órás sebességet érhet el

Egy kis megalomániáért az oroszok sem mennek a szomszédba. A Hummer szép darab, ennek az óriásnak a neve is árulkodó: egyszerűen Sátánnak hívják. Saját tömege csaknem négy tonna, mind a nyolc kereke hajtott és kormányozható. 240 lóerős dízelmotorral 80 km/óra a legnagyobb sebessége, a fogyasztása 20 liter/100 km. Ja, és hajócsavarja is van, amivel vízen 7 km/órás sebességet érhet el

Lányok úton, útfélen, és ha meglátják a fényképezőgépet, azonnal pózba vágják magukat

Lányok úton, útfélen, és ha meglátják a fényképezőgépet, azonnal pózba vágják magukat

Lányok úton, útfélen, és ha meglátják a fényképezőgépet, azonnal pózba vágják magukat


A 142 milliós lakosság legtehetősebb rétege persze terepjárókkal reprezentál, ami az itteni úthálózat miatt nem is árt.

220 forint körüli a benzinár

A benzin még mindig potom pénzbe kerül, legalábbis felőlünk nézve. A helyieknek fáj a literenként 220 forint körüli összeg, mert pár éve sokkal olcsóbb volt.

Ennek ellenére a benzines autókat preferálják, és nemcsak ott, ahol a dízelmotor a gázolajból kiváló paraffin miatt használhatatlan volna a nagy orosz zimában. Népszerű viszont az automata váltó.

Nemsokára jelentkezünk egy részletesebb beszámolóval a kiállításról, de a képgalériát végigkattintgatva addig is sok minden kiderül Oroszország anyácska legfontosabb autószalonjáról.