A Mclarennél is betelt a pohár
A Mclarennél is betelt a pohár
Fotó megosztása:
A FIA-elnök besegít a Ferrarinak
A FIA-elnök besegít a Ferrarinak
Fotó megosztása:
A Ferrarinál lehallgatták a McLaren rádióját
A Ferrarinál lehallgatták a McLaren rádióját
Fotó megosztása:
Csalódtak az olaszok
Csalódtak az olaszok
Fotó megosztása:
Ma minden eldőlhet
Ma minden eldőlhet
Fotó megosztása:
Ron Dennisék megúszták
Ron Dennisék megúszták
Fotó megosztása:
Megpecsételődött a McLaren sorsa
Megpecsételődött a McLaren sorsa
Fotó megosztása:
Ki nevet a végén?
Ki nevet a végén?
Fotó megosztása:
Stepney kiegyezne a Ferrarival?
Stepney kiegyezne a Ferrarival?
Fotó megosztása:
Hányan érintettek?
Hányan érintettek?
Fotó megosztása:
Bajban a csapat?
Bajban a csapat?
Fotó megosztása:
Nem fogja olcsón megúszni
Nem fogja olcsón megúszni
Fotó megosztása:
A főnökök tájékoztatták egymást
A főnökök tájékoztatták egymást
Fotó megosztása:
Itt csomagolják ki az ürgebőrből a békaemberek küldeményeit
Itt csomagolják ki az ürgebőrből a békaemberek küldeményeit
Fotó megosztása:
A távollétében rúgták ki Stepney-t
A távollétében rúgták ki Stepney-t
Fotó megosztása:
Ki volt még benne? Tegye fel a kezét!
Ki volt még benne? Tegye fel a kezét!
Fotó megosztása:
Monacóban kevertek valamit az üzemanyagba...
Monacóban kevertek valamit az üzemanyagba...
Fotó megosztása:
Nigel Stepney
Nigel Stepney
Fotó megosztása:
Sötét alakok a Ferrarinál
Sötét alakok a Ferrarinál
Fotó megosztása:
Mindenki nyomoz a másik ellen
Mindenki nyomoz a másik ellen
Fotó megosztása:
Baj lehet, nagy baj
Baj lehet, nagy baj
Fotó megosztása:
Megáshatja a csapat sírját
Megáshatja a csapat sírját
Fotó megosztása:
Kicsinálják egymást?
Kicsinálják egymást?
Fotó megosztása:
Még mindig nem biztos a döntés
Még mindig nem biztos a döntés
Fotó megosztása:
Már ők a világbajnokok
Már ők a világbajnokok
Fotó megosztása:
Tagadják a csalást
Tagadják a csalást
Fotó megosztása:
A Ferrari-főnök többet szeretett volna
A Ferrari-főnök többet szeretett volna
Fotó megosztása:
Briatorénak ennyi elég
Briatorénak ennyi elég
Fotó megosztása:
A csőd nem fenyeget
A csőd nem fenyeget
Fotó megosztása:
Alonsót de la Rosa tájékoztatta
Alonsót de la Rosa tájékoztatta
Fotó megosztása:
Mindenről tudtak a Mclarennél
Mindenről tudtak a Mclarennél
Fotó megosztása:
Az FIA az emailek, smsek alapján döntött
Az FIA az emailek, smsek alapján döntött
Fotó megosztása:
Alonso nem riadt vissza semmitől
Alonso nem riadt vissza semmitől
Fotó megosztása:
Dennis önmagukat dobta fel Mosley-nál
Dennis önmagukat dobta fel Mosley-nál
Fotó megosztása:
Richards autó nélkül maradhat
Richards autó nélkül maradhat
Fotó megosztása:
Newey látott már rosszabbat is
Newey látott már rosszabbat is
Fotó megosztása:
Mosley-nak elég a bocsánatkérés...
Mosley-nak elég a bocsánatkérés...
Fotó megosztása:
Az elnök elintézte, vége a botránynak
Az elnök elintézte, vége a botránynak
Fotó megosztása:
Legközelebb az ajtót mutatják a sumákoknak
Legközelebb az ajtót mutatják a sumákoknak
Fotó megosztása:
Olaszországban még nem végeztek velük
Olaszországban még nem végeztek velük
Fotó megosztása:
Kiosztják a büntetéseket
Kiosztják a büntetéseket
Fotó megosztása:
Stepney örömmel teregetné ki a szennyest
Stepney örömmel teregetné ki a szennyest
Fotó megosztása:
Másfél évig biztosan nem kap munkát komoly helyen
Másfél évig biztosan nem kap munkát komoly helyen
Fotó megosztása:
Kicsinálják egymást?
Flavio Briatore pert fontolgat a McLaren ellen, amiért a wokingi csapat rossz színben tüntette fel a Renault-t.
Persze ehhez az is kell, hogy a francia csapat elkerülje a büntetést ma a Motorsport Világtanács Monacóban zajló meghallgatásán. A McLaren még saját kémügyének idején vádolta meg a Renault-t azzal, hogy a 2006 végén elszerződött mérnökük, Phil Mackereth által ellopott műszaki adataikat birtokolta és használta fel.
Pár hete a McLaren részleteket szivárogtatott ki a sajtónak arról, hogy milyen súlyos is a Renault ügye. Akkor arról volt szó, hogy Mackereth 780 műszaki rajzot vitt el, és a wokingiak 2006-os és 2007-es autóinak teljes tervrajzát is, és ezek a csapat 11 tagjának számítógépére is felkerültek.
Tegnap a McLaren pontosított a vádakon, 780 rajz helyett 18 darab rajzról van szó, amely nyomtatott formában 762 oldalt tesz ki. A 2006-os és 2007-es autók tervrajzai helyett az ellopott adatok együttesen adják ki az MP4-22 műszaki leírását, az adatok pedig nem 11 Renault-alkalmazott gépére kerültek fel, hanem 11 lemeznyi adat került fel a csapat központi szerverére.
Persze ezek a részletek nem sokat változtatnak a vádak súlyosságán, ha a Renault-t bűnösnek találják ma, és az FIA következetes, akkor a francia csapat a McLaren őszi – 100 millió dolláros – büntetéséhez hasonlóra számíthat.
Ha a büntetés elmarad, akkor viszont a Renault lendül akcióba, legalábbis a csapatfőnök, Flavio Briatore ezt ígéri:
„A McLaren nagyon sok rosszat állított rólunk az utóbbi hetekben, sokat ártott nekünk. Tisztázni fognak minket, és amint az ítélet kiderült, megfontoljuk a jogi lépéseket. Sérelem érte a jóhírünket” – mondta tegnap a csapatfőnök egy brit lapnak.
Szakértők lehetségesnek tartják, hogy az FIA a Renault esetében elnézőbb lesz, mivel egy a McLarenéhez hasonló büntetés után a Renault – amely egy versenyképes, és igen jelentős gyári csapat – elhagyhatná az F1-et, ez pedig nem tenne jót a sportnak. Bernie Ecclestone bagatellizáló nyilatkozata is ezt sejteti.