Az éjszakai esőtől nedves pályán kezdték meg a tesztelés harmadik napját a csapatok Jerezben. A vizes pálya a kellemetlen időben csak késő délutánra száradt fel, addig jó néhányan kicsúsztak itt-ott, néhányan többször is. A kipörgésgátló elvétele máris érezteti hatását.

A leggyorsabbnak ma Timo Glock bizonyult a Toyotával, a japán csapatnál az új autó, a TF108 határait próbálgatták. Glock a nagy sietségben délután egyszer elhagyta a pályát, de komoly baj nem történt.

Massa alatt megadta magát az F2008
A zárónapon lemaradt

A zárónapon lemaradt

A zárónapon lemaradt


Glock mögött – az időtáblázaton legalábbis – egymásra talált Lewis Hamilton és Fernando Alonso. Kettejük közül a mclarenes volt a gyorsabb, bár kétszer is járt a pályán kívül a nap folyamán.

A Toro Rosso ma még jobb teljesítményt nyújtott, mint az előző két napon, legalábbis Sebastien Bourdais keze alatt: a négyszeres ChampCar-bajnok a negyedik legjobb idővel zárta a napot, de volt olyan is, amikor az élen állt.

Felipe Massa az ötödik időt autózta, mögötte a mclarenes Heikki Kovalainen végzett, őt pedig a Toyta japán tesztpilótája, a tavalyi autóval köröző Kamui Kobayashi követte. A világbajnok, Kimi Räikkönen ma csak a nyolcadik leggyorsabb lett.

A Williamses Kazuki Nakajima mögött Adrian Sutil zárta a top10-et, a német pilóta Vitantonio Liuzzi és Giancarlo Fischella után vette át a Force India autóját az utolsó napon.

Coulthard alatt elromlott az új autó

Coulthard alatt elromlott az új autó

Coulthard alatt elromlott az új autó


A németet a két Red Bull követte, méghozzá előbb a Mark Webber által vezetett tavalyi RB3, és csak utána a délelőtt leleplezett RB4. A Red Bullnak tavaly a megbízhatósági problémák jelentették a legnagyobb gondot, ezért a mai nap nem túl jó ómen számukra.

David Coulthard a pályán töltött első köre után még azzal viccelődött, hogy addig 100 százalékos az autó megbízhatósága, akkor még nem tudhatta, hogy délután motorhiba miatt korábban abba kell hagynia az edzést. Hozzá hasonlóan járt testvércsapatának pilótája, Sebastian Vettel is.

A nap legtöbb kicsúszását a Williams német csodagyereke és tesztpilótája, Nico Hülkenberg könyvelhette el, miatt három alkalommal került elő a piros zászló.

A Super Agurinál Anthony Davidson egész nap csak a bokszban üldögélhetett, ugyanis a hétfőn elromlott alkatrészek még mára sem érkeztek meg. A beszerelésre váró darabok előbb egy másik reptérre érkeztek meg, majd az azokat szállító autó akadt el egy útlezárásnál.

Hülkenberg háromszor járt a pályán kívül

Hülkenberg háromszor járt a pályán kívül

Hülkenberg háromszor járt a pályán kívül


A csapatok többsége ma befejezte a tesztet, a Super Aguri feltehetőleg még marad, és a Renault is, mert a World Series by Renault idei győztesének holnap adnak lehetőséget egy tesztre.

A BMW valenciai tesztjét is az időjárás hátráltatta, az erős szél miatt a teljes tervezett programot lefújták, és helyette Robert Kubica az új, Nick Heidfeld pedig a tavalyi autóval hosszú etapokat teljesített.


Teszt, Jerez, 2008.01.15.

Név Csapat Idő
 1.  Glock Toyota 1:19.799
 2.  Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.099
 3.  Alonso Renault 1:20.363
 4.  Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:20.407
 5.  Massa Ferrari 1:20.500
 6.  Kovalainen McLaren-Mercedes 1:20.535
 7.  Kobayashi Toyota 1:20.577
 8.  Räikkönen Ferrari 1:20.646
 9.  Nakajima Williams-Toyota 1:20.758
10. Sutil Force India-Ferrari 1:21.705
11. Webber Red Bull-Renault 1:22.275
12. Coulthard Red Bull-Renault 1:22.581
13. Hülkenberg Williams-Toyota 1:24.023
14. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:24.873