Berger szerint Vettel tökéletes

Így is alakulhat a jövő

Így is alakulhat a jövő

A Lancia fél évszázad után visszatérhet a Forma-1-be – legalábbis ezt suttogják Olaszországban. A Fiat csoport tagja az olasz központú Toro Rosso csapatba vásárolhatná be magát, amelynek felét épp eladásra kínálja a Red Bull-milliárdos, Dietrich Mateschitz.

A Lanciának nem idegen az F1, a márka már 20. század eleje óta versenyzett nagydíjakon, és az 1950-es években, a Forma-1 hőskorában is jelen volt. Az alapító fia, Gianni Lancia az ötvenes években elcsábította az Alfa Romeo tervezőjét, és a Ferrari pilótáját, Alberto Ascarit, és a D50-es modellel indult a száguldó cirkuszban. 1955-ben jöttek is a győzelmek, de Ascari halála és pénzügyi nehézségek miatt az autót eladták a Ferrarinak, és a Lancia kivonult a sportból. A Ferrari egy évvel később ezzel az autóval nyerte meg a világbajnokságot. Az 1980-as évek legelején is felmerült, hogy a Lancia beszáll az F1-be motorszállítóként, de ez végül nem valósult meg.

A mostani spekulációknak az adhat alapot – azon kívül, hogy a piacon van egy csapat -, hogy a Lancia főnöke, a francia Olivier Francois szeretné a jelenleg 80 százalékban a hazai eladásokra támaszkodó márka eladásait 2010-re megtriplázni, ehhez pedig kiváló marketingeszköz lehet a száguldó cirkusz.

A főnök, Francois egyébként korábban a Peugeot-Citroennél (PSA) dolgozott, ugyanúgy, ahogy Ferrari volt főnöke, Jean Todt, és fia, Nicolas Todt is. A Todt famíliát egyébként korábban is szóba hozták már egy új „Ferrari B-csapat” létrehozásával kapcsolatban, a megoldás pedig kézenfekvőnek tűnik. A Ferrari házon belül adna motorokat a csapatnak – a Toro Rosso most is a maranellóiak erőforrását használja -, a Lancia pedig saját maga építené a kasztnit.