Az építkezés következik

Mindenkinek kötelező lesz

Mindenkinek kötelező lesz

Tavaly a McLaren vettte be elsőként az autó orra felett hídként átívelő első légterelőelemet, amelyet aztán több másik csapat is lemásolt. Egy éve a riválisok felvetették, hogy a hídszárny nagy sebességnél meghajlik, ezért tiltott mozgó aerodinamikai elemnek minősül, de az FIA akkor szabályosnak mondta ki az alkatrészt.

2008-ban a McLaren mellett már öt másik csapat – a Toyota, a Red Bull, a Toro Rosso, a Renault és a Williams – is alkalmazza a hídszárnyat, és úgy tűnik, hogy az FIA hozzáállása is változott – a csapatoknak a Kanadai Nagydíjtól már egy rögzítőelemmel kell biztosítaniuk, hogy a szárny ne mozoghasson (a Renault már az idény eleje óta alkalmaz ilyen kis tartóelemet).

A döntés a Török Nagydíj után született, az isztambuli belső kamerás felvételek ugyanis azt mutatták, hogy több csapat autóján is a kelleténél jobban hajladozik a hídszárny. A szabályváltoztatást már a hétvégén következő Kanadai Nagydíj előtt be kellett vezetni, ugyanis a montreali pályán a mozgó légterelőelemek komoly – és tisztességtelen – előnyt jelenthetnek.

Érdekes, hogy az FIA egy évvel ezelőtt is pontosan a Kanadai Nagydíj előtt módosított a légterelőelemekre vonatkozó szbályokon, akkor a Red Bull felxibilis hátsó szárnya indította a folyamatot, amelynek eredméyne az let, hogy Montrealban már sokkal szigorúbb ellenőrzésen kellett átesni az autóknak.