A FIA akkor azt ígérte, hogy a Kanadai Nagydíjra új szabályozást vezetnek be, és íme: a szervezet hétfőn értesítette a csapatokat az új kritériumokról. Eddig az autók hátsó szárnyainak hajlékonyságát csak egy vízszintes irányú erőpróbának vetették alá, az elmozdulás pedig 5 mm-es lehetett. Mostantól – pontosabban a Kanadai Nagydíjtól kezdve – a teszt tartalmaz majd egy függőleges irányú elmozdulást vizsgáló lépést is, a „játéktér” pedig jelentősen szűkül: az eddigi fél cm-ről 60 százalékkal, mindössze 2 mm-re csökkentik a megengedett értéket.
Vége a szárnytrükközésnek
A Kanadai Nagydíjra a FIA az eddiginél jóval szigorúbb ellenőrzést vezet be a flexibilis szárnyakat illetően. A Red Bull-botrány meghozta gyümölcsét.
A Spanyol Nagydíj környékén két légterelő alkatrészekkel kapcsolatos ügy is borzolta a kedélyeket: előbb a McLaren hídszárnyát tartották szabálytalannak – ezt a Nemzetközi Automobil Szövetség gyorsan tisztázta -, majd a verseny után David Coulthard Red Bulljának hátsó szárnya volt a téma – a csapat gyorsan váltott is.