A két csapatot is működtető Red Bull a hétvégén a Honda kapcsán kiadott közleményében nyíltan elismeri, hogy nem egyedi eset a Honda döntése: „Sok más csapatnál is hasonló gondolatok merültek fel. A kérdés az, hogy a tervezett költségcsökkentéseket sikerült-e elég gyorsan végrehajtani ahhoz, hogy megfelelő számú csapat maradjon.”
A Force India volt csapatfőnöke, Colin Kolles tihanyi visszhangként nyilatkozott a Welt am Sonntagnak: „A csapatok jelentős része a túléléssel néz szembe.”
A bevallottan pénzügyi nehézségekkel küzdő Williams ügyvezetője, Adam Parr egyenesen azt mondta, hogy szerinte a 2009-es szezonnyitón már csak nyolc csapat lesz ott, és a Toro Rossóból kivonult Gerhard Berger szerint sem az a kérdés, hogy követi-e valaki a Honda példáját, hanem csak az, hogy ki lesz a következő. Berger egyébként a Honda által magára hagyott brackley-i alakulat jövőjében sem hisz:
„Manapság szponzort is nehéz találni, de olyat, aki egy komplett csapatot venne? Ezt el lehet felejteni!”
Mivel még az olyan sikeres csapatoknak is összébb kell húzni a nadrágszíjat, mint a McLaren, így az egykori pilóta, a Volkswagen motorsport-felelőse, Hans-Joachim Stuck szerint a nagyok is meggondolhatják a szerepvállalást:
„Könnyen el tudom képzelni, hogy a Mercedes vezérigazgatója, Dieter Zetsche felteszi a kérdést: bajnokok lettünk, mire hajthatnánk ezután?”