Az olajtermelő arab államok már most is erejük határán támogatják a Forma-1-et, állítja az Egyesült Arab Emírségek ralibajnoka, egyben az FIA alelnöke, Mohamed bin Szulajem.

„Már most is óriási a hozzájárulásunk. Ki gondolta volna korábban, hogy egyszer két Forma-1-es pálya [Bahrein és Abu Dzabi] lesz itt egymástól 40 percre? Ki tudott volna olyan helyzetet elképzelni, amikor a McLaren egy része a bahreini állam tulajdonában van?” – sorolta az arab érdekeltségeket az alelnök.

Tegyük még hozzá a fentiekhez a Ferrari ötszázalékos tulajdonosát és egyben szponzorát, az abu dzabi Mubadalát és az Etihad Airwayst is, és tényleg nem kis dologról van szó, sőt tavasszal Super Aguri, majd most, a Honda kiszállása után megint felmerült szintén arab pénzügyi hátterű Magma Group is lehetséges vásárlóként.  

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
A spórolásra figyelmeztet Szulajem

A spórolásra figyelmeztet Szulajem

A spórolásra figyelmeztet Szulajem


Szulajem szerint azonban a Forma-1 még nincs túl a nehezén, annak ellenére sem, hogy a múlt hét végén az FIA jelentős költségcsökkentő csomagot fogadott el a sport stabilizálására.

„A legrosszabbra kell készülnünk. Nem tudjuk még, hogy a gyártók eladási statisztikái mit mutatnak novemberre, decemberre, januárra, milyen lesz a helyzetük, milyen hatások érik őket” – magyarázta az FIA tisztviselője az Al Dzsazírának, hozzátéve, hogy egy újabb csapat távozásánál rosszabb is jöhet még szerinte.

„A válság végeztével sem szabad majd visszatérni a régi költekezéshez. A gyártók és a csapatok felismerték a problémát, és szeretnének valami gyors gyógymódot, de ilyen nincs. Nagyon szigorú intézkedésekre van szükség, akár tetszik, akár nem.”