A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Tovább folyik az ötletbörze

Tovább folyik az ötletbörze

A Forma-1-es csapatok közös szervezete, a FOTA ma Londonban tárgyal a sport kiadáscsökkentéseiről. A decemberben elfogadott csomag részleteinek kidolgozása mellett valószínűleg felmerül majd a pilóták fizetéseinek csökkentése is, és téma lesz az FIA elnök, Max Mosley újabb felhívása is.

Mosley a tárgyalás előestéjén levélben kért további költségcsökkentő intézkedéseket a rosszabbodó gazdasági helyzet miatt. Az elnök távlati célja az, hogy a Forma-1 költségei olyan szintre csökkenjenek, hogy a sportra ne lehessen közvetlen hatással az autógyárak vagy a milliárdos tulajdonosok pillanatnyi gazdasági helyzete, elég legyen a működéshez az F1 bevételeiből a csapatok között szétosztott pénz.

Az FIA elnök levelében arról írt a FOTA-nak, hogy szerinte van még lehetőség további drága alkatrészek egységesítésére és ezzel a nagy kiadással járó munkafolyamatok, például a szélcsatornák működési költségének visszafogására. Mosley felvetette a már korábban eldöntött fordulatszám-korlátozás kiterjesztését is, azaz a 2009-től 19 ezer helyett már csak 18 ezren pörgő motorok 2010-től már csak 17 ezres fordulattal járhatnának. Az elnök említi az F1-es autók súlyelosztásának egységesítését is, és ezzel együtt a gumik jelenlegi specifikációinak megváltoztatását.

A gumiszállító Bridgestone is beszállhat a költségcsökkentésbe az elnök szerint, méghozzá tartósabb gumik gyártásával.

Mosley ígérete szerint hamarosan részletes listát terjeszt majd a csapatok elé.